پارسه
نوگام
همپا
کیهان روان
عالم زاده

توضیحات وزیر علوم درخصوص امکان افزایش ظرفیت برخی رشته‌های ارشد

وزیر علوم درباره امکان افزایش ظرفیت برخی رشته‌ها عنوان کرد: مکلف و موظف هستیم از طرح ساماندهی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تبعیت کنیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره امکان افزایش ظرفیت برخی رشته‌ها، توضیحاتی ارائه کرده است.

اگر شما هم جزء دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکترا باشید یا حداقل نگاهی به دفترچه انتخاب رشته این مقاطع کرده باشید٬ حتما متوجه ظرفیت کم پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها شده‌اید.

تعداد این عددهای تک رقمی که به عنوان ظرفیت دانشگاه‌ها از آن یاد می شود و حتی گاهی ارقامش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، به خصوص در مقطع دکترا، بیشتر خودنمایی می‌کند؛ این در حالی است که برخی از این رشته‌ها اتفاقا طرفداران زیادی دارد و با استقبال بالایی روبه‌رو است.

زلفی گل در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون این موضوع، توضیح داد: ما در زمینه پذیرش و تاسیس رشته‌های جدید، مکلف و موظف هستیم از طرح ساماندهی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تبعیت کنیم. همچنین اصل سی‌ام قانون اساسی بر آموزش عالی رایگان تا سر حد خود کفایی تاکید دارد.

او ادامه داد: در نتیجه، ما مجبور هستیم که هم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم اصل سی‌ام قانون اساسی را رعایت کنیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات