اعلام آمار قبولی داوطلبان شاهد و ایثارگر در کنکور ارشد وزارت بهداشت

درصد قبولی داوطلبان شاهد و ایثارگر در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۸ تا ۹ درصد کل پذیرفته شدگان است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت از سهم ۸ تا ۹ درصدی دانشجویان شاهد و ایثارگر از قبولی در دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجموع مقاطع کارشناسی تا دستیاری پزشکی خبر داد.

دکتر رضا البرزی افزود: در پذیرش دانشجویان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری و در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و دستیاری پزشکی با یک آمار قابل توجهی روبرو هستیم.

وی گفت: سهمیه پذیرش شاهد و ایثارگر ۲۵ درصد ظرفیت در این آزمون‌ها است اما در یک دهه گذشته از این ظرفیت ۸ تا ۹ درصد توسط دانشجویان شاهد و ایثارگر جامعه هدف تکمیل شده و مابقی ظرفیت این سهمیه به پذیرش سایر دانشجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که ۲۲۰ هزار دانشجو در تمام مقاطع تحصیلی از کارشناسی تا فوق تخصصی در حال تحصیل هستند. از این تعداد در تمام سهمیه‌های جامعه هدف حدود ۱۸ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل هستند که در واقع ۸ تا ۹ درصد مجموع دانشجویان را شامل می‌شوند.

وی درباره وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: طبق آخرین گزارش وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر که از سایت رسمی معاونت آموزشی وزارت بهداشت احصا شده است، حدود ۲۵ درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی دارای معدل‌های بالای ۱۷ هستند و حدود ۸۰ درصد از این دانشجویان دارای وضعیت درسی مطلوب و قابل قبول هستند.

البرزی یادآور شد: بر اساس گزارش وضعیت تحصیلی، حدود کمتر از ۴ درصد از دانشجویان دارای مشکلات آموزشی هستند که این آمار با میزان مشکلات آموزشی دانشجویان غیر شاهد و ایثارگر برابری می‌کند.

وی تاکید کرد: ما در اداره کل شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت برای ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر برنامه‌های متمرکزی داریم که یکی از آنها طرح تقویت بنیه علمی است که در این طرح کلاس‌های آمادگی آزمون‌های جامع را برای دانشجویان برگزار کرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت اظهار داشت: این طرح با برنامه ریزی اداره کل شاهد و ایثارگر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هوشمند انجام شد که علاوه بر دانشجویان شاهد و ایثارگر برای تمام دانشجویان کشور نیز اجرایی شد و همه دانشجویان توانستند از این دوره‌ها استفاده کنند. هدف این بود که وضعیت درسی همه دانشجویان علوم پزشکی را ارتقا بدهیم.

وی یادآور شد: گزارش وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی در قالب یک طرح تحقیقاتی تهیه شده است که به زودی به صورت کتاب منتشر می‌شود و در آن وضعیت کلی دانشجویان شاغل به تحصیل به تفکیک، رشته و مقطع اعلام می‌شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات