تشریح جزئیات رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها از سوی رئیس ISC

رئیس مؤسسه ISC

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) از جزئیات روش ارزیابی و رتبه‌ بندی دانشگاه‌ ها خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، رتبه بندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت. نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأیید شد.

در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌­المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) است که نسبت به سال‌­های گذشته تغییری نداشته است.

احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در این رابطه گفت:‌ آشنایی و توانمند‌سازی دانشگاه‌ها با مراحل رتبه‌بندی موضوعی است که برای ما اهمیت بسیار دارد و ما یک کارگاه‌های آموزشی را برای دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و توصیه داریم که حتما در این کارگاه‌ها شرکت کنند و در رتبه‌بندی امسال دانشگاه‌هایی که کارشناسان مربوطه آموزشی و معاونان مسلط‌تر بودند، ازلاعات مربوط را بهتر ارسال کرده بودند.

وی افزود: در برخی دانشگاه‌ها می‌بینیم که این روند جدی گرفته نمی‌شود و همین امر باعث نوسان رتبه آن‌ها می‌شود. ما در این رتبه‌بندی یک درگاهی را داریم که باید مدارک را ارسال کنند و بخشی از ارزیابی ما بر روی خوداظهاری دانشگاه‌ها است و خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌­آید و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می شود، جمع آوری شده است و این اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود.

*  اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود

فاضل زاده ادامه داد:‌ اطلاعات از ۳ طریق دریافت می‌شود، یکی از این طریق که اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین‌المللی وب آو ساینس، اسکوپوس و ISC دریافت می‌شود و یک‌سری اطلاعات ملی است که آن را از سازمان‌های دیگر دریافت می‌کنیم و در طریق سوم خوداظهاری دانشگاه‌ها را داریم.

 

رتبه بندی دانشگاه ها در سایت ISC

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات