انتشار اطلاعیه کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان ۱۴۰۳

کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه اصفهان منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اصفهان در راستای اجرای سیاستهای حمایت و هدایت استعدادهای درخشان و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی، بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان

 

دانشگاه اصفهان در تمامی رشته/گرایشهای دوره کارشناسی ارشد دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، پذیرش بدون آزمون انجام میدهد. لیست رشته/گرایش های دارای پذیرش در انتهای همین فراخوان قابل مشاهده است.

تبصره ۱: علاوه بر پذیرش نوبت اول (روزانه)، پذیرش نوبت دوم (شبانه با پرداخت شهریه) نیز در اکثر رشته‌های دارای پذیرش انجام می‌شود و متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند برای پذیرش نوبت دوم نیز درخواست دهند (رشته‌های معدودی که پذیرش شبانه ندارند در ستون توضیحات جدول رشته‌ها در انتهای همین فراخوان مشخص شده اند). متقاضی در صورت تمایل به پذیرش در نوبت دوم (شبانه) باید در جدول انتخاب رشته فرم تقاضای پذیرش، رشته‌های مد نظر را در ستون «رشته‌های انتخابی شهریه‌پرداز (نوبت دوم) درج نماید.

تبصره ۲: چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش روزانه یا شبانه دانشگاه اصفهان از طریق کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته/گرایش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در چنین شرایطی هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نخواهد شد و پذیرش در یکی دیگر از اولویت‌های انتخابی متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان

الف- دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی بهمن ۹۸ و مهر و بهمن ۹۹ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

تبصره ۱: بر اساس ابلاغیه دانشگاه اختیار دارد برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و قبل از آن که به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و با تایید دانشگاه، حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم ۱۳۹۸ تا نیمسال دوم ۱۴۰۰ باشد) در محاسبه حدنصاب واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند. برای اعمال این تبصره برای متقاضی، لازم است دانشگاه مبدا حذف واحد به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا را در گواهی رتبه بیست درصد برتر متقاضی قید نماید.

تبصره ۲: دانشجویان دانشگاه اصفهان که جز ۲۰ تا ۳۰ درصد برتر هستند نیز میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۳: دانشجویان بیست درصد برتر ورودی مهر ۹۸ که طول تحصیل آن‌ها نه یا ده نیمسال بوده و حائز شرایط یکی از تبصره‌های ۱ تا ۴ بند ب هستند نیز میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۴: درخواست متقاضیان ورودی ۱۴۰۰ که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته ورودی ۱۳۹۹ جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است.

تبصره ۵: رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه اجرایی المپیاد دانشجویی کشور نیز می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۶: اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط میتوانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند.

ب- متقاضیان پذیرش بدون آزمون لازم است حداکثر در مدت هشت نیمسال در مقطع کارشناسی دانش آموخته گردند و آخرین مهلت فراغت از تحصیل ۱۴۰۳/۶/۳۱ است.

تبصره ۱: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی به استناد “آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان”، مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند، میتوانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

تبصره ۲: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب طول دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۴: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی و تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند. برای دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰ و قبل از آن که در دوره کارشناسی پیوسته تغییر رشته داشته اند، دانشگاه اختیار دارد حداکثر یک نیمسال به سنوات مجاز آن‌ها اضافه کند. در این صورت مقایسه متقاضیان پس از هفت نیمسال تحصیل با دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند، انجام می‌شود. برای دانشجویان تغییر رشته، گواهی رتبه بیست درصد برتر باید مطابق با این تبصره تهیه و ارائه گردد.

تبصره ۶: برای دانشجویان موضوع تبصره های، ۲،۱ و ۴ که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند مقایسه می‌شود.

تبصره ۷: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، بررسی می‌شود.

ج- پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکانپذیر است.

د- این فراخوان شامل دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (با رعایت شرط بند ب فراخوان) می‌شود و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی سال های قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

ه- متقاضیان باید براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی پیوسته وارد شده باشند.

و- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

ظرفیت پذیرش

الف- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد محل تحصیل است. دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه اصفهان و یک سوم باقی مانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱: چنانچه ۲۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت دو سوم پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشجویان دانشگاه اصفهان که به لحاظ میانگین کل نمرات جزء ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار گیرند، در قالب ظرفیت دو سوم جایگزین خواهند شد.

ب- ظرفیت پذیرش شبانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد محل تحصیل است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اصفهان

زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان، از ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ لغایت ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ و از طریق مراجعه به آدرس زیر انجام می‌شود:

 

متقاضیان گرامی لطفاً پیش از اقدام به ثبت نام، آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان و شرایط ثبت نام را به دقت مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل فرمائید. (برای دانلود آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان کلیک کنید.)

نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون

– برای سهولت در انجام ثبت نام بهتر است راهنمای ثبت نام را مطالعه و بر اساس آن اقدام نمایید.

– توصیه می‌شود برای اطلاع از نحوه ساماندهی رشته‌های تحصیلی برحسب دانشکده و گروه آموزشی، فهرست رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه اصفهان که در انتهای فراخوان ارائه شده را مطالعه نمایید (برای انتخاب دانشکده و گروه آموزشی).

– در ثبت شماره تلفن همراه خود دقت نمایید.

هزینه ثبت نام ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال، معادل ۲۰۰ هزار تومان است. پرداخت به صورت اینترنتی و با اتصال به درگاه بانک مرکزی انجام خواهد شد؛ لذا متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، اقدام فرمایند. (الازم به ذکر است امکان استرداد وجوه واریزی وجود ندارد، لذا در تکمیل فرایند ثبت نام دقت فرمایید).

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه اصفهان

برای ثبت نام الکترونیکی لازم است مدارک زیر در سامانه ثبت نام بارگذاری شود: (لازم به یادآوری است تصاویری که از طریق عکس با تلفن همراه آماده می‌شوند؛ با توجه به حجم بالایی که دارند؛ بارگذاری نخواهند شد.)

۱- عکس پرسنلی ۳×۴ (فرمت jpg با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

۲- صفحه اول شناسنامه یا روی کارت ملی (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

۳– گواهی رتبه (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۵۰۰ کیلوبایت) (فقط برای دانشجویان سایر دانشگاه ها. دانشجویان دانشگاه اصفهان به جای گواهی رتبه، ریزنمرات را بارگذاری نمایند) گواهی باید واجد تمامی اطلاعات مورد نیاز برای احراز شرایط متقاضی مطابق با بند ۲ این فراخوان و ماده ۳ آئین نامه باشد. در صورت وجود هر گونه نقص در اطلاعات مورد نیاز در گواهی رتبه، درخواست متقاضی بررسی نخواهد شد. گواهی باید به صورت تایپ شده در سربرگ دانشگاه مبدأ و با مهر و امضای مدیر آموزش یا معاون آموزشی دانشگاه باشد. گواهی باید حتما خطاب به دانشگاه اصفهان یا به صورت کلی خطاب به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صادر گردد. گواهی‌هایی که خطاب به سایر دانشگاه ها غیر از دانشگاه اصفهان باشد، مورد تایید نمی‌باشد. هر گونه مغایرت اطلاعات ارائه شده در گواهی رتبه با سوابق تحصیلی متقاضی، منجر به‌ عدم تایید پذیرش توسط سازمان سنجش خواهد شد که مسئولیت آن به عهده شخص متقاضی است.

برای متن گواهی رتبه می‌توانید از متن پیش‌نویس تهیه شده توسط دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه اصفهان استفاده نمایید.

۴– کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی (ریزنمرات) (فرمت pdf با حجم حداکثر ۱۰۰۰ کیلوبایت)

۵- فرم تقاضای پذیرش (فرمت pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) متقاضیان باید تمام اطلاعات فرم تقاضای پذیرش را به دقت تکمیل نموده و فرم را امضا نمایند. پس از تکمیل و امضای فرم تقاضای پذیرش، تصویر آن را بارگذاری نمایید.

۶– رزومه علمی (فرمت pdf با حجم حداکثر ۱۰۰۰ کیلوبایت) شامل سوابق تحصیلی، افتخارات، فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشجو به صورت فایل pdf

توجه ۱: در صورتیکه مدارک بارگذاری شده توسط متقاضی ناقص، ناخوانا و یا مخدوش باشد، پرونده متقاضی بررسی نخواهد شد.

توجه ۲: در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از ثبت نام و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن بر عهده‌ی متقاضی خواهد بود.

سایر مدارک

متقاضیانی که دارای یکی از گواهی‌های زیر می‌باشند می‌توانند گواهی مربوطه را به صورت فایل jpg یا pdf آماده نموده و در جای مناسب بارگذاری نمایند:

– توصیه نامه از اساتید (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) – گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰
کیلوبایت)

– گواهی کسب عنوان دانشجوی نمونه با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

– گواهی کسب رتبه ۱ تا ۳ در جشنواره‌های معتبر علمی مورد تایید وزارت علوم (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

– گواهی کسب رتبه ۱ تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی (فرمت jpg یا pdf با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

 فرایند بررسی پرونده متقاضیان و اعلام نتایج

الف- پس از اتمام مهلت ثبت نام، پرونده متقاضیان توسط دفتر هدایت استعدادهای درخشان بررسی خواهد شد و لیست متقاضیان واجد شرایط آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، به گروه های آموزشی ارسال خواهد شد.

ب- در مرحله بعد، گروه آموزشی بر اساس سوابق تحصیلی متقاضی شامل معدل کل متقاضی، نمرات درس ها، رزومه علمی و در صورت نیاز انجام مصاحبه، نتیجه پذیرش را تعیین خواهد کرد. در صورت پذیرفته شدن متقاضی، رشته/گرایش مورد پذیرش نیز توسط گروه آموزشی با درنظر گرفتن سابقه تحصیلی متقاضی و انتخاب رشته موجود در فرم ثبت نام تعیین خواهد شد.

تبصره ۱: در صورت نیاز به انجام مصاحبه، گروه آموزشی زمان مصاحبه را به اطلاع متقاضی خواهد رساند و متقاضی باید در زمان تعیین شده با به همراه داشتن کلیه مدارک در گروه آموزشی حضور یابد.

ج- پس از اتمام بررسی ها، نتایج پذیرش به صورت اولیه و غیرقطعی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

د- پس از اعلام نتایج، متقاضیانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند باید در موعد مقرری که در اطلاعیه پذیرش اعلام میشود، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا نفرات ذخیره جایگزین گردند. تمامی عواقب ناشی از عدم انصراف در موعد مقرر به عهده متقاضی است.

ه- پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. نتایج نهایی پس از تایید سازمان سنجش در شهریورماه اعلام خواهد شد.

و- ثبت نام در فراخوان و دارا بودن شرایط، به منزله پذیرش نمی‌باشد و دانشگاه در قبول و یا رد تقاضا بر اساس امتیازهای کسب شده اختیار دارد

تذکر مهم: در پایان یادآور می‌شود فرایند گردش کار در سامانه انجام می‌گیرد، لذا از ارسال مدارک خود به صورت پستی اکیداً خودداری فرمایید. مدارکی که به صورت پستی به دفتر استعداد درخشان دانشگاه یا گروه‌های آموزشی ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اصفهان

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
حدیث نظری نژاد
فروردین ۷, ۱۴۰۳ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

خواهشا چه زمانی نتایج اعلام می شود

Fati
فروردین ۲, ۱۴۰۳ ۶:۱۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر.دانشجوهای ورودی مهر ۹۸ برای سال ۱۴۰۳ نمیتونن ثبت نام کنند؟

mahi
بهمن ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

سلام
از دانشگاه پیام پذیرش ندارن؟

Elin
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  mahi

برای استعداد درخشان از دانشگاه های دولتی به دولتی میشه رفت و یا از آزاد به آزاد . من تا حالا ندیدم از پیام نور به دولتی پذیرش داشته باشن

الی
بهمن ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۱۹ ق٫ظ

سلام دانشگاه اصفهان دولتیه یا آزاد؟

Elin
اسفند ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  الی

دولتی