پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه ولایت ۱۴۰۳

دانشگاه ولایت

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه ولایت ایرانشهر ۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه ولایت ایرانشهر در نظر دارد بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول ۱۳۹۹ که در ۸ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند، به صورت بدون آزمون پذیرش نماید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه ولایت

متقاضیان در صورت داشتن شرایط ذکر شده در این دستورالعمل اجرایی می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ تا ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه ولایت https://golestan.velayat.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

  • ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

  • در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

  • پذیرش اولیه دانشگاه به منزله پذیرش قطعی نیست و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه ولایت

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورود مهر ۱۳۹۹ به شرط اینکه حداکثر در ۸ نیمسال فارغ التحصیل شوند در صورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه ولایت

۱- گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال تحصیلی ششم (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود).

۲- اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی

۳- قرار گرفتن در فهرست ۲۰ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی در پایان نیمسال تحصیلی ششم (عدد غیر صحیح رتبه به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود).

۴- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر است.

۵- دارا بودن حداقل معدل ۱۴ تا نیمسال ششم در تمامی رشته‌ها الزامی است.

تبصره ۱- ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان بوده و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان پس از ثبت درخواست (نظیر درج نمره دروس ناتمام و…) به هیچ وجه اعمال نمی‌شود.

تبصره ۲- به رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی-کشوری در هر رشته، به شرط ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بندهای چهارگانه فوق، ظرفیت مازاد اختصاص داده می‌شود مدارک این دسته از دانشجویان به صورت مازاد بر ظرفیت، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد.

تبصره ۳- یک سوم از ظرفیت‌های موجود در هر رشته-گرایش بر اساس ضریب همترازی معدل تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

تبصره ۴- امکان ثبت درخواست برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ولایت که جزء ٪۱۰ دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند وجود دارد، اما پذیرش این دسته از متقاضیان صرفاً به شرط انصراف یا عدم تقاضای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط بند ۳ (۲۰٪ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی) و با اولویت رتبه (به شرط دارا بودن سایر شرایط بندهای فوق) قابل بررسی است.

تبصره ۵- به متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰٪ برتر باشند.

تبصره ۶- دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند اقدام به ثبت درخواست کنند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی پیوسته از زمان ورود به رشته و دانشگاه اول تا زمان دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی باشد. مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین ۲۰٪ برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که از آن مدرک دریافت می‌کنند.

تبصره ۹- دانشجویان مهمان دائم در صورتی که حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ششم در دانشگاه ولایت سیری کرده باشند، به عنوان دانشجوی دانشگاه ولایت میتوانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند در غیر این صورت پرونده این دسته از دانشجویان به عنوان متقاضی خارج از دانشگاه ولایت و برمبنای شرایط دانشگاه مبدأ بررسی خواهد شد.

تبصره ۱۰- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

تبصره ۱۱- برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۱۲- پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود. 

ظرفیت پذیرش

۱ – ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان حداکثر به اندازه ۴۰٪ ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود.

۱-۱ دو سوم از ظرفیت مذکور در بند (ب-۱) برای پذیرش بدون آزمون به دانشجویان دانشگاه ولایت تعلق دارد.

۲-۱ یک سوم باقی مانده از ظرفیت مذکور در بند (ب-۱) به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

۲ – چنانچه ظرفیت مذکور در بند (ب-۱) توسط دانشجویان دانشگاه ولایت تکمیل نشود، مابقی این ظرفیت به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه‌ها تعلق خواهد گرفت. در غیر این صورت امکان جایگزینی وجود ندارد.

۳ – پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام می‌شود.

۴- پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلب صورت می‌گیرد. لذا به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۵- پذیرش نهایی منوط به تأیید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه ولایت و سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

۶- در صورت پذیرش نهایی به همراه داشتن اصل مدارک ارسالی برای ثبت نام ضروری است.

۷- اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولایت برای ثبت نام اعلام خواهد شد. بدیهی است‌ عدم مراجعه و ثبت نام در موعد مقرر (که متعاقباً اعلام خواهد شد)  به معنی انصراف از تحصیل در دانشگاه ولایت خواهد بود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه ولایت

۱- تصویر شناسنامه (تمام صفحات)

۲- تصویر کارت ملی (پشت و رو)

۳- کپی کارت دانشجویی

۴- ریز نمرات تحصیلی مقطع کارشناسی (ریز نمرات غیر رسمی قابل قبول می‌باشد).

۵- فرم ثبت نام موجود در منوی پیشخوان خدمت وبسایت education.velayat.ac.ir مدیریت آموزشی دانشگاه ولایت تکمیل شده توسط متقاضی که پس از تأیید کارشناس آموزش دانشکده، توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امضا و مهر شده باشد. (فرم درخواست مخصوص دانشجویان دانشگاه ولایت) و ( فرم گواهی معدل ۲۰% سایر دانشگاهها).                          

۶- پرداخت هزینه ثبت نام هم برای دانشجویان دانشگاه ولایت و هم برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال از طریق درگاه پرداخت اینترنتی (در پیشخوان خدمت) امکان‌پذیر می‌باشد.

۷- مدارک ارسالی و مبلغ واریز شده بابت هزینه ثبت نام، در صورت انصراف یا عدم پذیرش مسترد نخواهد شد. (فرم انصراف از پذیرش استعداد درخشان)

۸- متقاضیانی که در فرم ثبت نام، رشته/گرایش‌هایی از دو دانشکده متفاوت را انتخاب نموده‌اند (به عنوان نمونه، گرایش‌های مرتبط با گروه مهندسی برق و مهندسی عمران) بایستی از کلیه مدارک مذکور دو سری تهیه و همراه هم در یک پاکت ارسال نمایند.

۹- در صورت مخدوش بودن فرم ثبت نام یا نقص در مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرآیند بررسی خارج خواهد شد.

نحوه تعیین رتبه کلاسی و محاسبه ۲۰٪ برتر

۱ – متقاضیان پذیرش باید تا پایان نیمسال ششم، حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی را سپری کرده باشند. (عدد حاصل از محاسبه سه چهارم کل واحدهای درسی، به سمت پائین گرد شده و به عدد صحیح تبدیل می‌شود).

۲- در اعلام معدل و تعیین رتبه کلاسی، چه برای متقاضیان در حال تحصیل و چه برای متقاضیانی که فارغ التحصیل شده اند، معدل کل تا پایان نیمسال تحصیلی ششم ملاک عمل خواهد بود.

۳- برای دانشجویان ورودی مهر ۹۹ در محاسبه‌ی سه چهارم واحدهای گذرانده تعداد واحدهای گذرانده، تا پایان نیمسال ششم بعلاوه تعداد واحدهای ترم تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ملاک عمل خواهد بود اما نمرات ترم تابستان مذکور در معدل کل و رتبه لحاظ نخواهد شد.

۴ – در محاسبه تعداد دانشجویانی که جزو ۲۰ برتر هستند، عدد حاصله بایستی به صورت ریاضی گرد شده و به عدد صحیح تبدیل شود.

۵ – در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی، افرادی که وضعیت تحصیلی آن‌ها در سیستم گلستان، عدم مراجعه و اتمام مهمانی درج شده است و دانشجویانی که واحدهای گذرانده کمتر از سه هشتم مجموع واحدهای درسی آن رشته داشته باشند، مورد شمارش قرار نخواهند گرفت.

۶ – در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم، ورودی مجموع دانشجویان روزانه و نوبت دوم مدنظر است.

۷- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی، دانشجویان مهمان دائم در صورتی مورد شمارش قرار می‌گیرند که تا پایان نیمسال ششم، حداقل نیمی از واحدهای درسی خود را در دانشگاه ولایت سپری کرده باشند.

۸- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی، افرادی که برای وضعیت تحصیلی آن‌ها در سیستم گلستان، مواردی نظیر اخراج از تحصیل و انتقال به دانشگاه دیگر درج شده است، به شکل زیر عمل خواهد شد: در صورتی که دانشجوی اخراج شده یا منتقل شده به دانشگاه دیگر، حداقل سه هشتم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی را در دانشگاه ولایت سپری کرده باشد، در محاسبه تعداد کل دانشجویان مورد شمارش قرار می‌گیرد؛ و در غیر این صورت، دانشجوی مورد نظر نباید در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم رشته و هم ورودی لحاظ شود.

اطلاعات و نکات تکمیلی مهم

۱ – پذیرش متقاضیان صرفاً در همان رشته مقطع کارشناسی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با آن امکان‌پذیر است تشخیص مرتبط بودن رشته تحصیلی، به عهده کمیته تخصصی بررسی پرونده‌ها است.

 تبصره: دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته دوره کارشناسی، در صورت احراز شرایط، می‌توانند در هر کدام از رشته‌های دوره کارشناسی خود، ادامه تحصیل دهند.

۲ – در فرم ثبت نام، امکان انتخاب چهار رشته/گرایش به ترتیب اولویت وجود دارد. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از رشته / گرایش‌های انتخابی پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در رشته / گرایش‌های انتخابی وجود ندارد. لذا اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان محترم در تعیین اولویت رشته / گرایش‌های انتخابی دقت کافی داشته باشند.

۳- لیست نهایی پذیرفته شدگان که با حذف افرادی که اعلام انصراف نموده‌اند و جایگزینی نفرات ذخیره به روزرسانی می‌شود، نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ از طریق وب سایت رسمی دفتر استعدادهای درخشان به آدرس (education.velayat.ac.ir) اعلام خواهد شد. شایان ذکر است که رشته / گرایش عده‌ای از پذیرفته شدگان، در این مرحله به اولویت بالاتر این افراد که قبلاً در آن، نفر ذخیره بوده‌اند تغییر خواهد کرد. با توجه به این که در این مورد از متقاضی نظرخواهی نخواهد شد، مجدداً تأکید می‌شود متقاضیان محترم در اولویت‌بندی رشته / گرایش‌های انتخابی دقت کافی داشته باشند.

۴ – در فرآیند بررسی پرونده‌های واصله از دانشگاه ولایت، جهت انتخاب، رقابتی، پس از اعمال ضریب همترازی صورت خواهد گرفت.

۵ – متقاضیان بایستی پس از اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه (چه از طریق کنکور کارشناسی ارشد و چه از طریق پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان) در اسرع وقت نسبت به اعلام انصراف رسمی از پذیرش در سایر دانشگاه‌ها اقدام نمایند.

۷- پذیرفته شدگان بدون آزمون، در دوره‌های روزانه مقطع کارشناسی ارشد و بدون اخذ شهریه مشغول به تحصیل خواهند شد. لذا در صورت انصراف از تحصیل پس از ثبت نام نهایی در شهریور ۱۴۰۳، این افراد مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

۸- چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش روزانه دانشگاه ولایت از طریق کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته / گرایش بخصوص برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ لغو شود،پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان نیز در آن رشته / گرایش لغو خواهد شد. در این شرایط پس از اطلاع زسانی به دانشجو، متقاضی در یکی از اولویت های انتخابی دیگر خود پذیرش خواهد شد.

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه ولایت

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه ولایت در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

 

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات