فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه امام حسین برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور براساس رتبه‌بندی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و موسسه ISC، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در رشته گرایش های کارشناسی ارشد در حوزه‌های علوم پایه، علوم انسانی و فنی و مهندسی، بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از میان دانش‌آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (بدون آزمون) دانشجو می‌پذیرد.

لازم به ذکر است جذب هدفمند دانشجو در این دانشگاه با همکاری حوزه‌های بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های برتر کشور صورت می‌پذیرد و ثبت نام کلیه داوطلبان و علاقه مندان صرفاً از طریق سایت دانشگاه انجام می‌شود.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین

۱) کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان فرهیخته مجاز به شرکت در این فراخوان می‌باشند. پذیرش دانشجو براساس موضوع تحقیقاتی مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

۲) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۹ دانشگاه‌های مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کلّ واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی بوده و دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه و ۱۷ در رشته‌های علوم انسانی باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: مطابق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به دلیل شیوع بیماری کرونا، دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و قبل از آن که واحد حذف شده داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم ۹۸ تا پایان نیمسال ششم تحصیلی ورودی مربوطه باشد)، در محاسبه حد نصاب واحدهای درسی با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی می‌توانند اقدام کند.

تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان»، مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشد، می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۶: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۷: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۸: برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۳، ۴ و ۶ که در مدت نه یا ده نیمسال تحصیلی دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند مقایسه می‌شود.

۳) متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طیّ ۸ نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشته‌هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

ملاحظات

۱) درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله‌ی نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

۲) تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه‌ی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۳) پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.

۴) دانشجویان دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی (به جز واحد علوم و تحقیقات)، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

ارشد بدون آزموون استعداد درخشان دانشگاه جامعه امام حسین

دانشگاه‌های اولویت دار فراخوان

۱- دانشگاه جامع امام حسین، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، امام صادق، آزاد واحد علوم و تحقیقات، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، ارومیه، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، مفید قم، یزد، سهند تبریز، صنعتی بابل، کردستان، تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، صنعتی شاهرود، شیراز، علوم پایه زنجان، شاهد، تربیت دبیر شهید رجایی، صنعت نفت، دانشگاه‌های نیروهای مسلح.

۲- دانشجویان حائز حداقل شرایط لازم برای درخواست از سایر دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه‌های مندرج در بند، ۱ در صورتی که حائز رتبه‌ی اول تا سوم در رشته تحصیلی (۴۰ نفر ورودی و بالاتر) و رتبه‌های اول و دوم (ورودی کمتر از ۴۰ نفر) باشند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته/گرایش)

متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از جدول (۱) و (۲) انتخاب نمایند.

ملاحظه: با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته‌های مشمول پذیرش بدون آزمون مندرج در جدول (۱) و (۲) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ وجود دارد، لذا حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچگونه حقّی برای وی ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم

۱) اعضاء رسمی نیروهای مسلح می‌بایست مجوز ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی رده‌ی مربوطه اخذ و در زمان مصاحبه تحویل دانشگاه نمایند. (مجوز ادامه تحصیل از بالاترین مرجع سازمانی برای شاغلین سازمان‌های نیروهای مسلح).

۲) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

۳) مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۴) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دردوره تحصیلی کارشناسی ارشد» واین فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود.

۵) تمامی داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌بایست واجد صلاحیت‌های عمومی بوده و در مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی امتیاز لازم را کسب نمایند و دانشگاه در قبولی یا رد داوطلبان مخیّر است.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

۱) رزومه‌ی علمی و اجرایی متقاضی براساس قالب استاندارد دانشگاه

۲) یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده با فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰KB   

۳) تصویر صفحه‌ی اوّل شناسنامه

۴) تصویر پشت و رو کارت ملی

۵) ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیررسمی)

۶) گواهی رسمی بیست درصد برتر (رتبه و معدّل) از دانشگاه محلّ تحصیل کارشناسی

۷) مبلغ ثبت نام در فراخوان ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال (دویست هزار تومان)

 زمان انجام مصاحبه‌های تخصصی در وبگاه رسمی دانشگاه (www.ihu.ac.ir) متعاقباً اعلام می‌گردد.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

کلیه متقاضیان محترم میتوانند از تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ تا شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ به سامانه‌ی بهستان دانشگاه جامع امام حسین مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

 

دانشجویان عزیز؛ بایستی آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان را با دقت مطالعه نموده و اگر چنانچه شرایط ذکر شده در آیین نامه را دارا می باشند اقدام به ثبت نام نمایند.

 ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش قطعی نمی‌باشد.

 پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

 پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

راهنمای ثبت نام متقاضیان استعداد درخشان در سامانه جدید دانشگاه امام حسین

– پیش از اقدام به ثبت نام، از آماده‌سازی مدارک لازم اطمینان حاصل فرمایید.

– پس از مراجعه به سیستم بهستان، در قسمت «ورود به سیستم»، به گزینه‌ی «متقاضی سهمیه‌ استعداد درخشان ۱۴۰۳» رجوع کنید.

 راهنمای ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه امام حسین

– شناسه کاربری و گذرواژه ای برای خود در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطرسپاری آن‌ها از سامانه خارج شوید.

مرحله اول* راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– مجدداً به ورود سیستم بهستان (behestan.ihu.ac.ir) مراجعه نموده و با شناسه‌ی کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل)، به سامانه وارد شوید.

– در منوی «پذیرش داوطلب»، گام به گام به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

مرحله دوم * راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– لازم است فرم‌هایی را که از طریق این فراخوان دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت PDF تبدیل نمایید. سایر مدارک لازم را نیز با وضوح اسکن نمایید و آن‌ها را در فرمت‌های مشخّص شده برای هر فایل و با توجه به حجم معین، در سامانه بارگذاری نمایید.

مرحله سوم * راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– حتماً گواهی انجام ثبت نام را از سامانه دریافت کنید و برای مراحل بعد نزد خود نگاه دارید.

تذکر: درصورت بروز خطا در مراحل ثبت نام، مرورگر وب (browser) سیستم خود را به روز نموده و مجددا اقدام نمایید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه امام حسین در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

جدول (۱): رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه امام حسین رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه امام حسین رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان زن در مقطع کارشناسی ارشد استعداد درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه امام حسین

جدول (۲): رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴رشته‌های دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه امام حسین رشته‌های علوم پایه دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ رشته‌های علوم انسانی دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ رشته‌های علوم انسانی دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1403 رشته‌های فنی و مهندسی دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ رشته‌های هنر دارای پذیرش دانشجویان مرد در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

نکته مهم:  رشته‌هایی که با علامت * مشخص شده اند، ویژه شاغلین نیروهای مسلح می‌باشد.

تسهیلات دانشگاه امام حسین برای دانشجویان استعداد درخشان

۱. این دانشگاه از میان کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی، بسیجیان، شاغلین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر سازمانهای نیروهای مسلح دانشجو می‌پذیرد.

۲. پذیرفته شدگان استعداد درخشان و فارغ‌التحصیلان رتبه‌های برتر دانشگاه در اولویت بورسیه استخدامی قرار خواهد گرفت.

۳. معرفی کلیه دانشجویان غیر بورس به سازمانها و نهادهای حاکمیتی جهت استخدام (در صورت داشتن شرایط).

۴. معرفی دانشجویان غیر بورس پس از فارغ‌التحصیلی به مراکز علمی و تخصصی سپاه جهت انجام خدمت مقدس سربازی (در صورت داشتن شرایط).

۵. جایگزین خدمت و کسر خدمت سربازی برای دانشجویان در صورت اجرای پروژه‌های واگذار شده از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط.

۶. پرداخت حق الزحمه کامل پژوهشی به دانشجویان همکار و فعال در پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مطابق ضوابط دانشگاه.

۷. اعطای وام و تسهیلات دانشجویی و تسهیلات خرید لپ تاپ.

۸. استفاده از خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان استعداد درخشان رایگان می‌باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات