شروع پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی ۱۴۰۳

جزئیات پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه خوارزمی براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (دوره‌های روزانه و شبانه) با شرایط زیر برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در دوره روزانه کارشناسی ارشد در رشته‌های مندرج در جدول، دانشجو می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲ لغایت ۱۴۰۳/۱/۲۵ با مراجعه به نشانی اینترنتی زیر نسبت به انجام ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

 

۱- به آدرس بالا مراجعه کرده و در قسمت متقاضیان “استعداد درخشان مقطع ارشد” کلیک کنید.

۲- شناسه کاربری و گذرواژه خود را در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطر سپاری (یادداشت برداری) از سامانه خارج شوید.

۳- مجدداً به آدرس https://golestan.khu.ac.ir مراجعه و با شناسه کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل) به سامانه وارد شوید.

۴- در بخش «آزمون» «ثبت نام» «ثبت مشخصات اولیه داوطلب» وارد شوید و به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

. ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد

. در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

. پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند. پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش و مرکز گزینش دانشجو می‌باشد.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خوارزمی

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه خوارزمی

۱ – دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال دوم ۹۸-۹۹ که در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شده‌اند و ورودی سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (از مجموع دوره‌های روزانه و شبانه خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال) دانش آموخته شوند.

۲- برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط با معرفی نامه دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تبصره ۱: افراد مشمول این آئین نامه بلافاصله پس از دانش آموختگی (بدون داشتن وقفه تحصیلی و صرفا برای یک بار می‌توانند از تسهیلات ورود به دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بدون آزمون بهره‌مند شوند.

تبصره ۲: چنانچه ۲۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این آیین نامه به دلیل انصراف یا عدم تفاضا از تسهیلات مربوط استفاده ننمایند یا ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ده درصد برتر بعدی (۳۰ درصد) همان دانشگاه (صرفا دانشجویان دانشگاه خوارزمی) با رعایت اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته گرایش می‌باشد.

تبصره ۳: پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته می‌شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با هم ورودی‌های خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد همان سال در اختیار دانشگاه می‌باشد.

تبصره ۴: دانشجو می‌بایست حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

تبصره ۵: برای تمامی متقاضیان الزامی است که در تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ دانش آموخته شوند.

تبصره ۶: دانشجویانی که دارای هر گونه محکومیت انضباطی از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عنف و… باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعدادهای درخشان را ندارند و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد کند.

۳- رشته‌های که در فراخوان نیستند، یعنی دانشکده‌های مربوطه با پذیرش دانشجوی بدون آزمون در این رشته‌ها موافقت نکرده اند. پس صرفا در رشته‌های موجود در فراخوان ثبت نام نمایید.

تبصره: هر دانشجو امکان انتخاب ۳ رشته مرتبط با رشته کارشناسی خود را دارد. رشته‌های انتخابی توسط دانشجو بایستی حتما با رشته مقطع کارشناسی ایشان مرتبط باشد.

۴- پذیرش از میان دانش آموختگان صرفا دانشگاه‌های دولتی انجام می‌پذیرد و مدارک دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی به صورت مجازی و نیمه حضوری یا غیر حضوری دانشگاه‌های غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های غیر دولتی، دانشگاه‌های خارج از کشور، دانشگاه‌های پردیس خودگردان، مجاز به ثبت نام در این فراخوان نیستند و در صورت شرکت و ثبت نام از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

۵- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده‌اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته‌اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۶- دانشجوی تحصیل همزمان در صورت داشتن شرایط می‌تواند تحصیل خود را در هر یک از رشته‌های دوره کارشناسی پیوسته با تایید معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه دهد.

۷- دوره تحصیلی متقاضیان پذیرش شده نهایی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت روزانه بوده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود.

۸- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این دستور العمل امکان‌پذیر نیست.

۹- دانشگاه فقط یکبار در هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط بر اساس این دستور العمل اقدام می‌نماید.

۱۰- ارائه مدارک و دارا بودن شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نمی‌باشد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد را نیز رعایت کنند.

۱۱- دانشگاه در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات لازم برخوردار می‌باشد.

۱۲- متقاضیان اتباع خارجی مجاز به استفاده از این سهمیه نمی‌باشند.

۱۳ – پذیرش نهایی داوطلب بطور همزمان از طریق چند دانشگاه و سازمان سنجش آموزش کشور مجاز نیست، مضافاً آنکه داوطلب نمی‌تواند بطور همزمان توسط چندین دانشگاه درخواست پذیرش قطعی نماید.

۱۴- مدارک داوطلبان و وجه دریافتی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. از اینرو به متقاضیان توصیه میشود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند. به مدارک ناقص و یا پس از مهلت مقرر ارسال شده باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱۵ – در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی داوطلب در هر مرحله‌ای از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن به عهده داوطلب خواهد بود.

۱۶- دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه هیچگونه اطلاعی از محل تشکیل کلاس‌ها (تهران یا کرج) ندارد. خواهشمند است جهت اطلاع در این خصوص با دانشکده‌های مربوطه تماس بگیرد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی

۱- یک قطعه عکس ۳×۴

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۳- ریز نمرات (یا کارنامه شش نیمسال) دوره کارشناسی شامل کلیه نمرات حداقل تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیر رسمی). چنانچه ریز نمرات کامل و تا نیمسال هفتم یا هشتم هم باشد، قابل قبول میباشد.

۴- گواهی احراز رتبه ۲۰ درصد برتر در میان دانشجویان هم ورودی‌های هم رشته مربوطه (مطابق فرم شماره ۱). این گواهی باید با سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و مهر و امضاء و شماره و تاریخ شده باشد.

۵- بارگذاری گواهی موقت (مدرک لیسانس) یا چنانچه هنوز گواهی موقت دریافت نکرده‌اید به جای آن گواهی آخرین معدل خود را بارگذاری نمایید. (این گواهی را می‌توانید از دانشکده‌های مربوطه دریافت نمایید).

۶- تکمیل فرم شماره ۴ در صورت داشتن مقاله و یا فعالیت علمی و پژوهشی و سایر فعالیت‌ها عنوان فعالیت خود را در این فرم قرار دهید. (تکمیل این فرم الزامی نمی‌باشد) چنانچه قصد پر کردن آن را ندارید این فرم را در سیستم گلستان به صورت خام بارگذاری نمایید.

۷- هزینه‌ی ثبت نام و بررسی مدارک به مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال (دو میلیون ریال) به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه خوارزمی که تنها از طریق سامانه گلستان قابل پرداخت می‌باشد (پرداخت این هزینه برای دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز الزامی می‌باشد).

ضمنا هزینه‌ی دریافت شده جهت بررسی مدارک بوده و به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

نحوه اعلام نتایج

♦ اسامی پذیرفته شدگان اولیه در ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه خوارزمی آدرس به https://talentoffice.khu.ac.ir اعلام خواهد شد.

♦ ثبت نام در فراخوان به صورت اینترنتی می‌باشد. لذا خواهشمند است از ارسال هرگونه مدارک به دفتر استعدادهای درخشان خودداری نمایید.

♦ مهلت مشخص شده برای ثبت نام به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. لذا متقاضیان باید تا تاریخ مشخص شده نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه خوارزمی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی رشته های ارشد بدون کنکور خوارزمی ۱۴۰۳ لیست رشته های ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی رشته های ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه خوارزمی رشته های ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی 1403 لیست رشته های ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی 1403 لیست رشته های دارای پذریرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی 1403  رشته های دارای پذریرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه خوارزمی 1403

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات