فراخوان ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۴۰۳

جزئیات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه سیستان و بلوچستان مطابق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، در تمامی رشته/گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از میان دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته، با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

۱: دانشجویان ورودی بهمن ماه ۹۸ و مهرماه ۹۹ دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های دولتی که تا پایان شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل، جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

تبصره ۱: دانش آموختگان کارشناسی ورودی بهمن ۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با میانگین کل ده درصد برتر بعدی در پایان شش نیمسال با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت داشتن سایر شرایط، بررسی خواهد شد.

۲: متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طی حداکثر هشت نیمسال دانش آموخته شوند.

تبصره ۳: درخواست متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شده‌اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

تبصره ۴: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکانپذیر می‌باشد.

تبصره ۵: متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته-گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول الف انتخاب نمایند.

تبصره ۶: پذیرش در رشته گرایش‌های جدول الف منوط به پذیرش دانشجوی روزانه مطابق با دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می‌باشد.

۳: دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۴: پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.

۵: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۶: درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است.

۷: در صورت‌ عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته/گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی در سایر گرایش‌ها وجود ندارد؛ لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت کند.

۸: متقاضیان واجد شرایط می‌بایست در زمان اعلام شده در فراخوان شرکت و مدارک مورد نیاز اعلام شده را در سامانه بارگذاری نمایند.

 ظرفیت پذیرش

۱: ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌گردد) که دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه سیستان و بلوچستان و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت.

۲: پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه و به صورت رایگان انجام می‌گردد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه سیستان و بلوچستان

مدارک لازم جهت شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد؛

۱. تکمیل فرم گواهی رتبه و معدل در پایان شش نیمسال تحصیل (الزامی برای کلیه متقاضیان)

تذکر ۱ خیلی مهم: دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیازی به ارائه گواهی رتبه و معدل با مهر و امضا و تاریخ و شماره ندارند و فرم گواهی رتبه را از محل دانلود فرم‌ها دریافت و تکمیل نموده و بدون تایید در محل مورد نظر بارگذاری نمایند.

۲. تکمیل فرم درخواست پذیرش. لازم است متقاضیان این فرم را از محل دانلود فرم‌ها دریافت نموده سپس بطور کامل تایپ کرده و بارگذاری نمایند. درج شماره همراه متقاضی جهت تماس ضروری لازم می‌باشد. (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۳. تکمیل فرم تعهدنامه. لازم است متقاضیان این فرم را ازمحل دانلود فرم‌ها دریافت نموده سپس بطور کامل تایپ کرده و بارگذاری نمایند. (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۴. یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (خوانا و پررنگ) (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۵. واریز مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال از طریق درگاه تعبیه شده در سامانه گلستان. (الزامی برای کلیه متقاضیان)

تذکر ۲: مدارکی که پس از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ارسال گردند و یا ناقص باشند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

تذکر ۳: وجه پرداختی متقاضیان شرکت در فراخوان جهت بررسی درخواست متقاضی بوده و در صورت نقص مدارک، عدم پذیرش و غیره مسترد نخواهد شد.

زمان و فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه سیستان و بلوچستان

متقاضیان دانشگاه سیستان و بلوچستان

۱. افرادی که اسامی آنان اعلام شده است، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ فرصت دارند از طریق سیستم جامع آموزش گلستان دانشگاه به آدرس golestan.usb.ac.ir جهت ثبت نام اولیه اقدام نمایند.

مهم: مراحل و چگونگی ثبت نام اولیه مطابق فایل راهنما می‌باشد، لطفا به دقت مطالعه نمایید.

تذکر ۴: پیشنهاد می‌گردد متقاضیان محترم جهت انتخاب رشته گرایش کارشناسی ارشد از اطلاعات جدول الف (جدول رشته/گرایش های مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه) استفاده نموده تا چنانچه در رشته گرایش اول خود شرط معدل لازم را نداشته باشند، در صورت تمایل بتوانند در دیگر گرایش‌های رشته خود تقاضا دهند.

۲. لیست اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، بر اساس اطلاعات موجود در سیستم گلستان و ضوابط اعلامی از طرف گروه های آموزشی اعلام گردیده است و ممکن است بر اساس درخواست‌های دانشجویان محترم پس از بررسی و تأیید دفتر استعدادهای درخشان تغییر نماید؛ بنابراین در صورت داشتن هرگونه درخواست و اعتراضی مزید امتنان است که دانشجویان محترم مستقیماً به گروه استعدادهای درخشان دانشگاه مراجعه و درخواست خود را مطرح نمایند.

تذکر ۵: پذیرش افراد لیست به هیچ وجه قطعی نیست و صرفاً منوط بر وجود ظرفیت قانونی پذیرش با آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد. ازاین رو توصیه می‌شود که دانشجویان عزیز با تمام تلاش و همت خود در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و سعی نمایند از آن طریق وارد دوره‌های کارشناسی ارشد گردند.

تذکر ۶: دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیازی به ارسال فرم گواهی رتبه و معدل در پایان شش نیمسال ندارند.

تذکر ۷: اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ورودی بهمن ۹۹ پس از پایان نیمسال ششم آن‌ها، اعلام و پذیرش اولیه آن‌ها انجام خواهد شد.

متقاضیان سایر دانشگاه ها

 متقاضیان سایر دانشگاه‌ها از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ فرصت دارند از طریق سیستم جامع آموزش گلستان دانشگاه سیستان و بلوچستان به آدرس golestan.usb.ac.ir جهت ثبت نام اولیه اقدام نمایند.

مهم: مراحل و چگونگی ثبت نام اولیه مطابق فایل راهنما می‌باشد لطفا به دقت مطالعه نمایید.

تذکر ۸ خیلی مهم: متقاضیان سایر دانشگاه‌ها لازم است فرم گواهی رتبه و معدل را دریافت کرده سپس به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نموده و گواهی را در سربرگ دانشگاه محل تحصیل خود با تاریخ و شماره و مهر و امضا معاونت آموزشی تهیه و سپس در محل لازم در مراحل ثبت نام ارسال نمایند. بدیهی است گواهی های رتبه و معدل متقاضیان سایر دانشگاه‌ها که فاقد مشخصات فوق الذکر باشد قابل بررسی نمی‌باشد.

تذکر ۹: لازم است در فرم درخواست متقاضی، آدرس محل سکونت و شماره تماس به صورت کامل درج گردد.

 اطلاعات و نکات تکمیلی مهم

۱: چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۲: زمان اعلام نتایج و اسامی پذیرفته شدگان اولیه (پذیرش اولیه دانشگاه) طبق اطلاعیه‌های آتی از طریق وبسایت دانشگاه و صفحه استعدادهای درخشان اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

۳: یادآور می‌گردد که دانشجویان عزیز به صورت مرتب وبسایت دانشگاه و گروه استعدادهای درخشان دانشگاه در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی را چک بفرمایند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی (عدم درج نام دانشجو یا حذف نام ایشان از سایت) فرصت بررسی و اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد.

۴: شرکت در این فراخوان، حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون سراسری کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

۵: ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

۶: پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست.

۷: پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه سیستان و بلوچستان

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر (الف) می‌باشند:

جدول الف- رشته گرایش های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان بلوچستان جدول الف- رشته گرایش های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان بلوچستان جدول الف- رشته گرایش های کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سیستان بلوچستان جدول الف- رشته گرایش های استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان بلوچستان

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات