پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت ۱۴۰۳

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعت نفت 1403

فراخوان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان و ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه صنعت نفت منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعت نفت در جهت اجرای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی، طبق موارد مندرج در این اطلاعیه و مطابق مفاد آیین نامه، پس از بررسی مدارک علمی – پژوهشی متقاضیان حائز شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌نماید.

از متقاضیان محترم درخواست می‌گردد قبل از اقدام به ثبت نام شرایط پذیرش دانشگاه را به طور دقیق مطالعه فرمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت

شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه ‌صنعت نفت به شرح زیر می‌باشند:

الف) شرایط عمومی

دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل

ب) شرایط اختصاصی

۱. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

۲. رتبه اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

۳. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفاً دانشگاه صنعت نفت، که پس از گذراندن شش نیمسال (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزو سی درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می‌گیرند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به‌ عدم تکمیل ظرفیت توسط بیست درصد اول بند یک از دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌ها می‌باشد.

توجه: ردیف ۳ صرفاً برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قابل اجرا است و پذیرش نهایی این دانشجویان مشروط به‌ عدم تکمیل ظرفیت بیست درصد اول بند یک می‌باشد.

ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعت نفت

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه صنعت نفت

۱. تکمیل کاربرگ شماره ۱ (درخواست پذیرش) و کاربرگ شماره ۲ (سوابق آموزشی و پژوهشی)

۲. تکمیل فرم اعلام رتبه با تائید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل (فرم شماره ۳). (برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه کفایت می‌نماید.)

۳. سه قطعه عکس جدید (فایل JPG عکس ارسال شود)

۴. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

۵. ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم برای ورودی‌های مهر ۹۹ (حائز شرایط اختصاصی بند‌های ۱ یا ۳)

۶. گواهی و مستندات سوابق آموزشی، پژوهشی و مدارک زبان (در صورت وجود)

۷. ارائه گواهی برای دارندگان شرط ۲ از شرایط اختصاصی (المپیاد – در صورت وجود)

۸. واریز مبلغ هشتصد هزار ریال به حساب بانک مرکزی به نام دانشگاه صنعت نفت

مواردی که متقاضی بایستی مورد توجه قرار دهد:

• پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش‌های مندرج در آگهی صورت می‌گیرد.

• متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته – گرایش مقطع کارشناسی و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در دو فرآیند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام، هزینه ثبت نام جداگانه پرداخت کنند.

• پذیرش شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان و ممتاز بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

• در صورت احراز هر گونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

نکات مهم

• متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه می‌باشند و در صورتیکه اسامی آن‌ها به صورت همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته شده نهایی به سازمان سنجش اعلام گردد، قبولی آن‌ها در تمامی دانشگاه‌ها لغو خواهد گردید.

• دانشجویان انتقال دائم و تغییر رشته در صورتی که ۶۰ درصد از واحدهای تخصصی خود را در دانشگاه صنعت نفت گذرانده باشند، می‌توانند از تسهیلات این فراخوان برخوردار شوند.

• پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان‌پذیر است.

• این آیین نامه شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته می‌شود و فارغ التحصیلان کارشناسی سالهای قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

• دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیردولتی – غیر انتفاعی، علمی – کاربردی و فنی – حرفه‌ای و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) و آموزش‌های الکترونیک مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان نمی‌باشند.

• برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

• برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

• تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس این آیین نامه مجاز نمی‌باشد.

• محاسبه بیست درصد دانشجویان هم رشته و هم ورودی حائز شرایط در هر یک از دوره‌های پایین‌تر و بالاتر، بر اساس نیمسال ورودی و مجموع ظرفیت‌های دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال ۱۴۰۳ محاسبه می‌شود.

• پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه صنعت نفت

کلیه متقاضیان استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان و ممتاز جهت شرکت در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (اعم از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و یا سایر دانشگاه ها) که حداکثر تا پایان ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌گردند لازم است، تصویر کلیه مدارک لازم جهت ثبت نام را در قالب یک فایل الکترونیکی با فرمت PDF تهیه و حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ به آدرس الکترونیکی PGO@put.ac.ir ارسال نمایند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه صنعت نفت

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

ردیفگرایش – نام رشتهدانشکده محل تحصیل
۱ مهندسی نفت – گرایش بهره برداریدانشکده نفت اهواز
۲مهندسی نفت – گرایش مخازن هیدروکربوری
۳مهندسی نفت – گرایش حفاری
۴مهندسی شیمی – گرایش فرآوری و انتقال گاز
۵مهندسی نفت – گرایش اکتشافدانشکده نفت آبادان
۶مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE
۷مهندسی ایمنی و بازرسی فنی
۸مهندسی مکانیک – گرایش طراحی کاربردی
۹مهندسی مکانیک -گرایش نگهداری و پایش تجهیزات
۱۰مهندسی عمران – سواحل، بنادر و سازه های دریایی
۱۱مهندسی سیستم های انرژی
۱۲مالی – تأمین مالی و سرمایه گذاری در نفت و گازدانشکده نفت تهران
۱۳اقتصاد نفت و گاز
۱۴مدیریت مخازن هیدروکربوری
۱۵مهندسی صنایع – مدیریت پروژه
۱۶حقوق نفت و گاز
۱۷حسابداری مدیریت
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات