پارسه
نوگام
نگاره محمدی
مدرسان شریف
عالم زاده

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

به گزارش مسترتست، دانشگاه جامع امام حسین (ع) از بین دانش آموختگان و دانشجویان (مرد) دوره کارشناسی رشته های مندرج در جدول زیر برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو میپذیرد.

رشته های پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

کلیه متقاضیان محترم میتوانند از تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ تا شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ به سامانهٔ بهستان دانشگاه جامع امام حسین (ع) به نشانی https://ihu.ac.ir.behestan مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

دانشجویان عزیز؛ بایستی آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان را با دقت مطالعه نموده و اگر چنانچه شرایط ذکر شده در آیین نامه را دارا می باشند اقدام به ثبت نام نمایند.

 ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش قطعی نمی‌باشد.

 پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

 پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین 

۱. کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان فرهیخته مجاز به شرکت در این فراخوان میباشند. پذیرش دانشجو براساس موضوع تحقیقاتی مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

۲. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۹ دانشگاههای مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کلّ واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد

برتر دانشجویان همرشته و همورودی بوده و دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشتههای فنی مهندسی و علوم پایه و ۱۷ در رشتههای علوم انسانی باشند.

•  تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانشآموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه نمایند.

•  تبصره ۲: مطابق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به دلیل شیوع بیماری کرونا، دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و قبل از آن که واحد حذف شده داشتهاند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم ۹۸ تا پایان نیمسال ششم تحصیلی ورودی مربوطه باشد)، در محاسبه حد نصاب واحدهای درسی با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی میتوانند اقدام کنند.

•  تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آییننامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان»، مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشتهای که سایر شرایط این آییننامه را داشته باشد، میتوانند از تسهیلات مربوط بهرهمند شوند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کردهاند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دورههای فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشتهها) شرکت کردهاند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبهبندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام میشود.

تبصره ۶: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانشآموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبهبندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذراندهاند.

تبصره ۷: برای دانشجویان موضوع تبصرههای ۳ و ۴ که در مدت نه یا ده نیمسال تحصیلی دانشآموخته میشوند، به ترتیب معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان همرشتهای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذراندهاند مقایسه میشود.

۳. متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طیّ ۸ نیمسال دانش آموخته شود.

•  تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانشآموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان همرشته و غیرهمورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبتنام کنند.

•  تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشتههایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامهریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

ملاحظات:

۱. درخواست برگزیدگان رتبههای یک تا پانزده مرحلهٔ نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائهٔ معرفینامه از دبیرخانهٔ المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی میشود.

۲. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آییننامهٔ پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۳. پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاههای خارج از ایران اخذ نمودهاند، از طریق این فراخوان امکانپذیر نیست.

۴. دانشجویان دورههای مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی (به جز واحد علوم و تحقیقات)، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی، فنی حرفهای و پردیسهای بینالملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه امام حسین ۱۴۰۳

دانشگاههای اولویتدار فراخوان بدون کنکور دانشگاه امام حسین 

۱. دانشگاههای جامع امام حسین (ع)، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، آزاد واحد علوم و تحقیقات، امام صادق (ره)، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، ارومیه، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، مفید قم، یزد، سهند تبریز، صنعتی بابل، کردستان، تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، صنعتی شاهرود، شیراز، علوم پایه زنجان، شاهد، تربیت دبیر شهید رجایی، صنعت نفت، دانشگاههای نیروهای مسلح.

۲. دانشجویان حائز حداقل شرایط لازم برای درخواست از سایر دانشگاههای دولتی غیر از دانشگاههای مندرج در بند ۱، در صورتی که حائز رتبهٔ اول تا سوم در رشته تحصیلی (۴۰ نفر ورودی و بالاتر) و رتبههای اول و دوم (ورودی کمتر از ۴۰ نفر) باشند، میتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

ملاحظه:

۱. با توجه به اینکه احتمال تغییر رشتههای مشمول پذیرش بدون آزمون مندرج در جدول (۱) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ وجود دارد، لذا حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچگونه حقی برای وی ایجاد نمیکند.

نکات مهم:

۱. اعضای رسمی نیروهای مسلح میبایست مجوز ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی ردهٔ مربوطه اخذ و در زمان مصاحبه تحویل دانشگاه نمایند (مجوز ادامه تحصیل از بالاترین مرجع سازمانی برای شاغلین سازمانهای نیروهای مسلح).

۲. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانشآموختگی و صرفاً برای یک بار امکانپذیر میباشد.

۳. مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۴. چنانچه در هر مرحله از ثبتنام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آییننامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبتنام و ادامه تحصیل وی جلوگیری میشود.

۵. تمامی داوطلبان میبایست واجد صلاحیتهای عمومی بوده و در مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی امتیاز لازم را کسب نمایند و دانشگاه در قبولی یا رد داوطلبان مخیّر است.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

۱. رزومهٔ علمی و اجرایی متقاضی براساس قالب استاندارد دانشگاه

۲. یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده با فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰KB

۳. تصویر صفحهٔ اوّل شناسنامه

۴. تصویر پشت و رو کارت ملی

۵. ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیررسمی)

۶. گواهی رسمی بیست درصد برتر (رتبه و معدل) از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی

تسهیلات دانشگاه جامع امام حسین(ع) برای دانشجویان:

۱. این دانشگاه از میان کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی، بسیجیان، شاغلین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر سازمانهای نیروهای مسلح دانشجو می‌پذیرد.

۲. پذیرفته شدگان استعداد درخشان و فارغ‌التحصیلان رتبه های برتر دانشگاه در اولویت بورسیه استخدامی قرار خواهد گرفت.

۳. معرفی کلیه دانشجویان غیر بورس به سازمانها و نهادهای حاکمیتی جهت استخدام (در صورت داشتن شرایط).

۴. معرفی دانشجویان غیر بورس پس از فارغ‌التحصیلی به مراکز علمی و تخصصی سپاه جهت انجام خدمت مقدس سربازی (در صورت داشتن شرایط).

۵. جایگزین خدمت و کسر خدمت سربازی برای دانشجویان در صورت اجرای پروژه‌های واگذار شده از سوی دانشگاه و تأیید مراجع ذیربط.

۶. پرداخت حق الزحمه کامل پژوهشی به دانشجویان همکار و فعال در پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مطابق ضوابط دانشگاه.

۷. اعطا وام و تسهیلات دانشجویی و تسهیلات خرید لب تاپ.

۸. استفاده از خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان استعداد درخشان رایگان می باشد.

نحوه ثبت نام استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین

۱. کلیه متقاضیان میبایست از تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ تا شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ به آدرس https://behestan.ihu.ac.ir/ مراجعه و مطابق اطلاعیه ها اقدام نمایند.

۲. پیش از اقدام به ثبت نام، از آمادهسازی مدارک لازم اطمینان حاصل فرمایید.

۳. پس از مراجعه به سامانه بهستان، در قسمت «ورود به سیستم»، به گزینهٔ «متقاضی استعداد درخشان (رشته های راهبردی)» رجوع کنید.

۴. شناسه کاربری و گذرواژهای برای خود در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطر سپاری آنها از سامانه خارج شوید.

۵. مجدداً به سامانه بهستان مراجعه نموده و با شناسهٔ کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل)، به سامانه وارد شوید.

۶. در منوی «مراحل پذیرش»، گام به گام به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

۷. لازم است فرمهایی را که از طریق این فراخوان و وبگاه دانشگاه دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت PDF تبدیل نمایید. سایر مدارک لازم را نیز با وضوح اسکن نمایید و آنها را در فرمت های مشخص شده برای هر فایل و با توجه به حجم معین، در سامانه بارگذاری نمایید.

۸. حتماً گواهی انجام ثبتنام را از سامانه دریافت کنید و برای مراحل بعد نزد خود نگاه دارید.

راهنمای ثبت نام متقاضیان استعداد درخشان در سامانه جدید دانشگاه امام حسین

نحوه ثبت نام استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه امام حسین به صورت زیر می باشد:

 راهنمای ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه امام حسین

– شناسه کاربری و گذرواژه ای برای خود در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطرسپاری آن‌ها از سامانه خارج شوید.

مرحله اول* راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– مجدداً به ورود سیستم بهستان (behestan.ihu.ac.ir) مراجعه نموده و با شناسه‌ی کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل)، به سامانه وارد شوید.

– در منوی «پذیرش داوطلب»، گام به گام به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

مرحله دوم * راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– لازم است فرم‌هایی را که از طریق این فراخوان دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت PDF تبدیل نمایید. سایر مدارک لازم را نیز با وضوح اسکن نمایید و آن‌ها را در فرمت‌های مشخّص شده برای هر فایل و با توجه به حجم معین، در سامانه بارگذاری نمایید.

مرحله سوم * راهنمای ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان در سامانه جدید بهستان دانشگاه امام حسین

– حتماً گواهی انجام ثبت نام را از سامانه دریافت کنید و برای مراحل بعد نزد خود نگاه دارید.

تذکر: درصورت بروز خطا در مراحل ثبت نام، مرورگر وب (browser) سیستم خود را به روز نموده و مجددا اقدام نمایید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات