پارسه
نوگام
نگاره محمدی
مدرسان شریف
عالم زاده

انتشار شیوه نامه اعطای تسهیلات به دانشجویان ارشد استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۳

شیوه نامه اعطای تسهیلات ارشد استعداد درخشان دانشگاه فردوسی ۱۴۰۳

شرایط احراز ممتازی و تسهیلات و حمایت‌های دانشگاه فردوسی مشهد از دانشجویان و استعدادهای برتر کارشناسی ارشد اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد در راستای شناسایی، جذب، پذیرش و حمایت از دانشجویان ممتاز برای تحصیل در دوره‌ کارشناسی ارشد و به استناد صورتجلسه سومین نشست از دوره پنجم هیئت امنای دانشگاه‌های فردوسی مشهد و صنعتی قوچان در تاریخ ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۲ در رابطه با شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز ورودی و حین تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد (سند بالادستی- پیوست شماره ۴)، اقدام به تدوین دستورالعمل اجرایی زیر نموده است.

شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز دکتری دانشگاه فردوسی مشهد

متن شیوه نامه ارائه تسهیلات به دانشجویان ممتاز دکتری دانشگاه فردوسی مشهد به شرح زیر است؛

اهداف

– جلوگیری از مهاجرت نخبگان

– شناسایی و جذب دانش آموزان و دانشجویان برتر در مقاطع مختلف تحصیلی

– شناسایی استعدادهای برتر در بین دانشجویان و ارائه تسهیلات حمایتی برای هر دانشجوی ممتاز در مقاطع مختلف تحصیلی از سوی دانشگاه

تعریف دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد

۱- ممتاز بدو ورود (صرفاً در سال اول تحصیلی امتیاز تعلق می‌گیرد)

نفر اول و دوم در هر رشته گرایش (در آزمون ورودی کارشناسی ارشد)

– دانشجوی نمونه کشوری مقطع کارشناسی

– دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد علمی دانشجویی کشوری در مقطع کارشناسی

– دارندگان مدال‌های مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین المللی معتبر مانند بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، فناوری و نوآوری خوارزمی، رازی، فارابی، ابوریحان، فجر، جهش، علامه طباطبایی، جشنواره شیخ بهایی، جشنواره البرز، جشنواره شهید چمران، انجمن‌های علمی رشته‌های تخصصی و… (با تائید پژوهش و فناوری/ معاونت آموزشی/ گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

– قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی (مدال‌های طلا، نقره و برنز) به شرط تحصیل در رشته مرتبط (با تائید معاونت آموزشی/ گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

– حافظان کل قرآن کریم با مدرک معتبر به شرط تحصیل در رشته مرتبط (با تائید معاونت آموزشی/ گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه)

۲- ممتاز دانشگاهی در مقطع ارشد

دانشجویانی که پس از پایان نیمسال دوم با حداقل ۱۶ واحد گذرانده دارای معدل کل بالای ۱۸ یا رتبه ۱۰ درصد برتر هم ورودی و هم رشته گرایش خود باشند به عنوان ممتاز سال اول بوده و برای سال دوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند می‌گردد.

تبصره ۱- دانشجویانی که پس از پایان نیمسال دوم، معدل کل بالای ۱۶ به علاوه امتیاز پژوهش و فناوری لازم جهت جبران معدل مطابق با جدول شماره ۲ کسب نمایند به عنوان ممتاز سال اول بوده و برای سال دوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند می‌گردد.

تبصره ۲- برگزیده پژوهش و فناوری بدون لحاظ شرط معدل و در پایان سال اول مقطع کارشناسی ارشد، با احراز یکی از شرایط زیر که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تائید و معرفی گردد، به عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاهی در سال دوم از تسهیلات این شیوه نامه بهره‌مند می‌گردد:

۱) ثبت اختراع/ اکتشاف/ طرح خاتمه یافته مسأله محوری به عنوان همکار اصلی

۲) انتشار دو مقاله علمی پژوهشی با استاد راهنما (دانشجو نفر اول مقاله باشد)

۳) جذب اعتبار پژوهش و فناوری به میزان حداقل یک میلیارد ریال

۴) تأییدیه محصول دانش بنیان (نفر اصلی)

۵) تدوین استاندارد (نفر اصلی)

جدول ۲ – معادل پژوهش و فناوری برای جبران معدل

– امتیاز هر مقاله کامل همایشی ملی/ بین المللی به صورت سخنرانی ۰.۲۵ نمره می‌باشد. سقف امتیاز از این بند ۰.۵ نمره می‌باشد.

– امتیاز هر مقاله با نمایه معتبر بین المللی واس یا اسکوپوس در چارک‌های اول و دوم، ۲ نمره می‌باشد.

– امتیاز هر مقاله با نمایه معتبر بین المللی واس یا اسکوپوس در چارک‌های سوم و چهارم و علمی پژوهشی معتبر داخلی ۱ نمره می‌باشد.

– مقالاتی موردقبول است که در همان مقطع تحصیلی دانشجو و در زمینه رشته/ گرایش تحصیلی دانشجو و مورد تائید استاد راهنما و معاونت پژوهشی و فناوری دانشکده باشد.

نکات مهم

– نمره مردودی دروس اخذشده نیز در محاسبه معدل منظور می‌گردد.

– گواهی ممتازی صرفًا در پایان دوره تحصیلی و به آن دسته از واجدین شرایط ارائه می‌شود که در سنوات مجاز، دوره تحصیلی را به اتمام رسانده و در تمام طول تحصیل دارای شرایط ممتازی باشند (دانشجویانی که به صورت محدود در یک یا دو سال تحصیلی ممتاز شناخته شوند صرفاً از تسهیلات ممتازی آن سال برخوردار می‌گردند و گواهی ممتازی صادر نمی‌شود).

– دانشجویان متأهل در همه دوره‌های تحصیلی با ۰/۵ نمره میانگین کمتر یا قرارگیری در زمره ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته‌ای خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شوند.

– دانشجویان متأهل دارای فرزند در همه دوره‌های تحصیلی با ۱ نمره میانگین کمتر یا قرارگیری در زمره ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم ورودی و هم رشته‌ای خود به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شوند.

– برندگان جایزه بنیاد ملی نخبگان (جایزه شهید وزوایی- مسیر نخبگی) در هر مقطع تحصیلی با ارائه مدرک معتبر از بنیاد ملی نخبگان و در صورت تأیید گروه هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه، به عنوان دانشجوی ممتاز شناخته می‌شود.

 تسهیلات ارائه شده در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشد.

 طبق مصوبه هیات امنا دانشگاه، تاریخ اجرای این شیوه نامه از ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۲ می‌باشدکه فرآیند اجرایی و نحوه اقدام آن توسط دانشجویان، در سایت گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر معاونت آموزشی دانشگاه قابل مشاهده می‌باشد.

تسهیلات دانشجویان ارشد استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد

تسهیلات دانشجویان ارشد استعداد درخشان دانشگاه فردوسی مشهد ۱۴۰۳

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات