پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

اعلام جزییات سهمیه و تسهیلات کنکور ارشد ۱۴۰۴

سهمیه و تسهیلات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴

جزییات سهمیه‌ها و تسهیلات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ که در روزهای دوم و سوم اسفندماه برگزار می‌شود، آغاز شده و تا ۲۸ مهرماه ادامه دارد.

سهمیه های کنکور ارشد ۱۴۰۴

در هنگام ثبت نام ﻫﺮ یک از ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن و اﻳﺜﺎرﮔﺮان میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺷﺮاﻳﻂ ﺧﻮد ﻛﻪ در ﺑﻨﺪﻫﺎی ذﻳﻞ آﻣﺪه اﺳﺖ، ﻣﺘﻘﺎضی اﻳﻦ ﺳﻬﻤﻴﻪ ﺷﻮﻧﺪ.

سهمیه رزمندگان کنکور کارشناسی ارشد

الف-۱) رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ حداقل (۶) ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (نواحی مقاومت بسیج سراسر کشور یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تأیید نهایی قرار گیرد. بدیهی است در صورت تأیید نهایی توسط ارگانهای ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش میشوند.

الف-۲) با توجه به مصوبه هیأت محترم وزیران در جلسه تاریخ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ (موضوع تصویب نامه شماره ۷۵۸۰۴/ت ۵۹۲۴۱ه به تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۰) رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به داشتن حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین و ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) می‌توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند.

تبصره ۱: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین) در صورت‌ عدم تأیید سهمیه و درج سهمیه آزاد بر روی کارت شرکت در آزمون به واحدهای تابعه شهرستانهای محل تشکیل پرونده مراجعه کنند.

تبصره ۲: کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است. لذا متقاضیان بایستی برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کدپیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.

ﺗﺒﺼﺮه ۳: ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻋﻤﻠﻴﺎتی ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺼﻮﺑﺎت ﺷﻮرای ﻋﺎﻟی دﻓﺎع ﺗﻌﻴﻴﻦ میﺷﻮد.

ﺗﺒﺼﺮه ۴: ﻣﺪت ﺣﻀﻮر ﻳﺎ ﺧﺪﻣﺖ در ﺟﺒﻬﻪ ﻣﻮظفی ﺳﺮﺑﺎزان و ﭘﺎﺳﺪاران وﻇﻴﻔﻪ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺗﻌﻬﺪات و ﻣﺄﻣﻮرﻳﺖﻫﺎی ﺧﺪمتی ﭘﺮﺳﻨﻞ وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ، ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ و ارﮔﺎنﻫﺎی ﻧﻈﺎمی در ﺟﺒﻬﻪ و ﻧﻴﺰ ﻃﺮح ۶ ﻣﺎﻫﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎلی، ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ تلقی نمیﺷﻮد.

ﺗﺒﺼﺮه ۵: ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﻓﻌﺎل بسیجی و ﺑﺴﻴﺠﻴﺎن ﻋﺎدی ﭘﺎﻳﮕﺎهﻫﺎی ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺑﺴﻴﺞ ﻣﺸﻤﻮل اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن نمیﺷﻮﻧﺪ.

الف-۳) آن دسته از کارکنان کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر میزان موظفی، از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ تا ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند، با تأیید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح (ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجا»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «ودجا»، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «فراجا») میتوانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به سازمان‌های تابعه مراجعه و پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ذیربط کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبتنام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد. این قبیل متقاضیان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبتنامی علامتگذاری و نسبت به درج کد ۱۲ رقمی پیگیری در محل مربوط اقدام کنند. این افراد در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.

تبصره: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان «آجا» لازم است برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی به نشانی اینترنتی www.aja.ir مراجعه کنند.

ﺗﺒﺼﺮه ۲: ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺒﺼﺮه ۲ ﻣﺎده ۱۰ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﻳی ﻗﺎﻧﻮن اﻳﺠﺎد ﺗﺴﻬﻴﻼت ﺑﺮای ورود رزﻣﻨﺪﮔﺎن و ﺟﻬﺎدﮔﺮان داوﻃﻠﺐ بسیجی ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎلی ﻣﺼﻮب ۱۳۶۸/۲/۱۸ ﻫﻴﺌﺖ ﻣﺤﺘﺮم وزﻳﺮان و ﻗﺎﻧﻮن اﺻﻼح ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺬﻛﻮر ﻣﺼﻮب ۱۳۷۱/۰۹/۱۱ ﻣﺠﻠﺲ ﻣﺤﺘﺮم ﺷﻮرای اﺳﻼمی، داوﻃﻠﺒﺎنی ﻛﻪ از ﺳﺎل ۱۳۶۸ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ یک ﻧﻮﺑﺖ ﺑﺎ ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن در آزﻣﻮنﻫﺎی ورودی ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ، در ﺻﻮرﺗی ﻛﻪ دارای ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﺪت ۱۲ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎی ﻧﺒﺮد ﺣﻖ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﺬﻛﺮ ﻣﻬﻢ ﻓﻮق میﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﻳﻦ آزﻣﻮن ﺑﺎ ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪ. در ﻏﻴﺮ اﻳﻦ ﺻﻮرت ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن در اﻳﻦ آزﻣﻮن را ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

ﺗﺒﺼﺮه ۳: آن دﺳﺘﻪ از داوﻃﻠﺒﺎنی ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻳﻜﺒﺎر در ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎردانی و یک ﺑﺎر ﻫﻢ در ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﻧﺎﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ، در ﺻﻮرتی ﻛﻪ دارای ﺣﺪاﻗﻞ ﻣﺪت ۱۸ ﻣﺎه ﺣﻀﻮر داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺟﺒﻬﻪﻫﺎی ﻧﺒﺮد ﺣﻖ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺎﺷﻨﺪ، میﺗﻮاﻧﻨﺪ در اﻳﻦ آزﻣﻮن ﺑﺎ ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪ.

یادآوری مهم: متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون سراسری سنوات گذشته شرکت کرده‌اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل کنند.

سهمیه ایثارگران آزمون ارشد

«جانبازان  ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» و همچنین «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران» برای استفاده از سهمیه ایثارگران بایستی نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام کنند.

با توجه به تصویب قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰-۱۳۹۶) در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در این آزمون اجرا و گزینش متقاضیان بر اساس این قوانین صورت می گیرد.

۱- بر اساس قوانین بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) از ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ ٪ ظرفیت).

۲- پنج درصد از ظرفیت هر کد رشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ ٪ظرفیت).

تذکر: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط متقاضیان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، مابقی آن به متقاضیان سهمیه آزاد اختصاص می‌یابد.

یادآوری‌های مهم:

۱- براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل و حد نصاب نمره رزمندگان ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل است.

۲- مطابق ماده ۶ آیین نامه اجرایی ماده (۷۰) ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎنی ﺑﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺟﻠﺴﻪ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ﻫﻴﺌﺖ وزﻳﺮان، مشمولین سهمیه ایثارگر ۵ درصد ظرفیت، ابتدا همانند سایر داوطلبان در سهمیه مناطق و آزاد گزینش می‌شوند و در صورت‌ عدم قبولی با شرایط ایثارگران در سهمیه ایثارگر ۵ درصد و سپس در خالی مانده ظرفیت سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد گزینش می‌شوند.

۳- سهمیه‌های فوق براساس قوانین و مقررات اختصاص یافته و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه‌ها توسط مراجع ذیصلاح، ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۴- ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼمی اﻳﺮان، ﻻزم اﺳﺖ ﭘﺲ از ﺗﻜﻤﻴﻞ ﻓﺮم ﻣﺨﺼﻮص اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺪ ﭘﻴﮕﻴﺮی ۱۲ رقمی از واﺣﺪ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ اﻗﺪام و آن را در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم در محلی ﻛﻪ در ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘی در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه درج ﻛﻨﻨﺪ.

۵- داوﻃﻠﺐ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ رزﻣﻨﺪﮔﺎن (ﺷﺨﺺ رزﻣﻨﺪه داوﻃﻠﺐ بسیجی) و اﻳﺜﺎرﮔﺮان (ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪ رزﻣﻨﺪه داوﻃﻠﺐ بسیجی) ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺴﻴﺞ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﻴﻦ، ﻻزم اﺳﺖ ﺿﻤﻦ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﻧﮕﻬﺪاری ﭘﺮوﻧﺪه ﺟﺒﻬﻪ (ﻧﻮاﺣی ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﺑﺴﻴﺞ ﺳﺮاﺳﺮ ﻛﺸﻮر) و درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺪ ﭘﻴﮕﻴﺮی ۱۲ رقمی و درج آن در ﻓﺮم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ اﻳﻨﺘﺮنتی آزﻣﻮن اﻗﺪام ﻛﻨﻨﺪ.

۶- ﺟﺎﻧﺒﺎزان ۲۵٪ و ﺑﺎﻻﺗﺮ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن، ﺟﺎﻧﺒﺎزان زﻳﺮ ۲۵٪ و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن، آزادﮔﺎن و ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان آﻧﺎن و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻫﻤﺴﺮ و ﻓﺮزﻧﺪان ﺷﻬﺪا و ﻣﻔﻘﻮداﻻﺛﺮان ﻧﻴﺎزی ﺑﻪ درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺪﭘﻴﮕﻴﺮی ۱۲ رقمی ﻧﺪارﻧﺪ و در ﺻﻮرت ﺗﺄﻳﻴﺪ ارﮔﺎن ﻣﺮﺑﻮط، در اﻳﻦ آزﻣﻮن در ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﮔﺰﻳﻨﺶ میﺷﻮﻧﺪ.

داوﻃﻠﺒﺎن ﺷﺎﻫﺪ و اﻳﺜﺎرﮔﺮ، ﺑﺮای ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی از ﺷﻬﺮﻳﻪ تحصیلی داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ (ﻣﻮﺿﻮع آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ﻣﺎده ۶۶ ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎنی ﺑﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان) ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم در اﻳﻦ آزﻣﻮن و در ﺻﻮرت ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب رﺷﺘﻪ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب داﻧﺸﮕﺎه و رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮح زﻳﺮ اﻗﺪام ﻛﻨﻨﺪ:

اﻟﻒ) ﻫﻤﻪ رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻣﻘﻄﻊ ارﺷﺪ دورهﻫﺎی ﻧﻮﺑﺖدوم داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی دولتی ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎی ﻋﻠﻮم و ﺑﻬﺪاﺷﺖ.

ب) ﻫﻤﻪ رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻣﻘﻄﻊ ارﺷﺪ ﺑﺎ آزﻣﻮن داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی.

ج) ﻫﻤﻪ رﺷﺘﻪﻫﺎی ﺑﺎ آزﻣﻮن ﮔﺮوه ﭘﺰشکی داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎی ﭘﺮدﻳﺲ ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ و داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی (ﭘﺮداﺧﺖ ﺷﻬﺮﻳﻪ در ﺳﻘﻒ رﻳﺎلی داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی).

ﺗﻮﺿﻴﺢ: ﺳﺎﻳﺮ رﺷﺘﻪﻫﺎ، ﻣﻘﺎﻃﻊ و داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ ﻛﻪ در اﻳﻦ ﺑﻨﺪ آورده ﻧﺸﺪه ﺣﺎﺋﺰ ﺷﺮاﻳﻂ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪی از ﺧﺪﻣﺎت آﻳﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ نمیﺷﻮد.

ﻧﻜﺎت ﻣﻬﻢ

ﺗﻮﺿﻴﺤﺎت درﺧﺼﻮص آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ﻣﺎده (۷۰) ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎنی ﺑﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﺑﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ﻫﻴﺌﺖ ﻣﺤﺘﺮم وزﻳﺮان و اﺳﺘﻔﺴﺎرﻳﻪ ﺷﻤﺎره ۴۷۲۳۴/۱۰۳۵۹۵ ﺑﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺣﻘﻮقی رﻳﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮری:

 ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺎده ۳ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ﻣﺎده (۷۰) ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎنی ﺑﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﺑﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ﻫﻴﺌﺖ ﻣﺤﺘﺮم وزﻳﺮان: «ﻣﺸﻤﻮﻟﻴﻦ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ ﺻﺮﻓﺎً ﻳﻜﺒﺎر در ﻫﺮ ﻣﻘﻄﻊ آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺮاﺳﺮی و ﺗﺤﺼﻴﻼت تکمیلی میﺗﻮاﻧﻨﺪ در دوره روزاﻧﻪ داﻧﺸﮕﺎه‌های دولتی از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻨﺪ.

ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﭘﺲ از ﻗﺒﻮﻟی و ﺛﺒﺖﻧﺎم در رﺷﺘﻪﻣﺤﻞ ﻣﺬﻛﻮر از اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ اﻧﺼﺮاف دﻫﻨﺪ و ﻳﺎ ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻣﺠﺪداً ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ در آن ﻣﻘﻄﻊ تحصیلی را ﻧﺪارﻧﺪ.»

 ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺎده ۴ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ﻣﺎده (۷۰) ﻗﺎﻧﻮن ﺟﺎﻣﻊ ﺧﺪﻣﺎت رﺳﺎنی ﺑﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ﻫﻴﺌﺖ ﻣﺤﺘﺮم وزﻳﺮان: «اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد ﻣﺸﻤﻮﻟﻴﻦ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در ﻫﺮ ﻣﻘﻄﻊ در آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺮاﺳﺮی و ﺗﺤﺼﻴﻼت تکمیلی در دورهﻫﺎی ﺷﺒﺎﻧﻪ (ﻧﻮﺑﺖ دوم)، ﭘﻴﺎمﻧﻮر، ﻏﻴﺮاﻧﺘﻔﺎعی، ﭘﺮدﻳﺲﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻞ، ﺧﻮدﮔﺮدان، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی و ﺳﺎﻳﺮ دورهﻫﺎی ﺷﻬﺮﻳﻪﭘﺮداز از ﺳﻬﻤﻴﻪ ﻣﺸﻤﻮﻟﻴﻦ اﻳﻦ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ در ﺻﻮرت اﻧﺼﺮاف از ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻣﺎده (۳) اﻳﻦ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺗﺎ ﻳﻜﺒﺎر دﻳﮕﺮ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ.»

 ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻮارد ﻓﻮق داوﻃﻠﺒﺎن آزﻣﻮن ﺳﺎل ۱۴۰۴ ﻛﻪ از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان اﺳﺘﻔﺎده ﻛﺮده و در آزﻣﻮنﻫﺎی ﺳﺎل ۱۴۰۳ و ﻳﺎ ﻗﺒﻞ از آن در دوره روزاﻧﻪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و در رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی ﺧﻮد ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻜﺮده ﻳﺎ از رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلیﺧﻮد اﻧﺼﺮاف داده اﻧﺪ، ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﺑﺮای آﻧﺎن ﻓﻘﻂ در دورهﻫﺎی ﻏﻴﺮروزاﻧﻪ ﻟﺤﺎظ و ﮔﺰﻳﻨﺶ میﺷﻮﻧﺪ و داوﻃﻠﺒﺎنی ﻛﻪ ﻳﻜﺒﺎر ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان در دورهﻫﺎی ﻏﻴﺮ روزاﻧﻪ (ﻧﻮﺑﺖدوم «ﺷﺒﺎﻧﻪ»، ﭘﻴﺎمﻧﻮر، ﻏﻴﺮاﻧﺘﻔﺎعی، ﭘﺮدﻳﺲﺧﻮدﮔﺮدان، ﻣﺠﺎزی، ﻣﺸﺘﺮک داﻧﺸﮕﺎهﻫﺎ و ﻣﻮﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎلی و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼمی و ﺳﺎﻳﺮ دورهﻫﺎی ﺷﻬﺮﻳﻪﭘﺮداز) ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و در رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی ﺧﻮد ﺛﺒﺖﻧﺎم ﻧﻜﺮده و ﻳﺎ از رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی ﺧﻮد اﻧﺼﺮاف داده اﻧﺪ، میﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻳﻜﺒﺎر دﻳﮕﺮ از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان در دورهﻫﺎی اﻋﻢ از روزاﻧﻪ و ﻏﻴﺮ روزاﻧﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻨﺪ.

 داوﻃﻠﺒﺎنی ﻛﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان ﺣﺪاﻗﻞ دوﺑﺎر در دورهﻫﺎی ﻏﻴﺮ روزاﻧﻪ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ و ﻳﺎ در رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی دوره ﻏﻴﺮروزاﻧﻪ ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻞ ﺷﺪه اﻧﺪ، اﻣﻜﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺠﺪد از ﺳﻬﻤﻴﻪ اﻳﺜﺎرﮔﺮان را ﻧﺪارﻧﺪ.

 ﻻزم ﺑﻪ ﺗﻮﺿﻴﺢ اﺳﺖ داوﻃﻠﺒﺎنی ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺎده ۴ آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮایی ﻓﻮق ﻫﺴﺘﻨﺪ در زﻣﺎن ﺛﺒﺖﻧﺎم در رﺷﺘﻪ ﻗﺒﻮلی ﺳﺎل ۱۴۰۴ ﻻزم اﺳﺖ ﮔﻮاهی ﻋﺪم ﺛﺒﺖﻧﺎم و ﻳﺎ اﻧﺼﺮاف ﺧﻮد را ﺑﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﻳﺎ ﻣﻮﺳﺴﻪ آﻣﻮزش ﻋﺎلی ﻣﺮﺑﻮط اراﺋﻪ ﻛﻨﻨﺪ.

تسهیلات برگزیدگان علمی مقطع کارشناسی دانشگاه‌ها

بر اساس مفاد آیین نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی ارشد به شماره ۲۱/۷۷۸۹۷ به تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز ابلاغ شده است، ﺑﺮخی از ﺷﺮاﻳﻂ ﺗﺴﻬﻴﻼت آﻳﻴﻦﻧﺎﻣﻪ ﻣﺬﻛﻮر ﺑﻪ ﺷﺮح زﻳﺮ ﺑﻪ اﻃﻼع داوﻃﻠﺒﺎن می‌رﺳﺪ.

افراد حائز شرایط زیر، حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی (و صرفاً برای یک بار) در صورت شرکت در آزمون و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد هر کدرشته محل توسط سازمان ملی سنجش به یکی از دانشگاه‌ها معرفی می شوند.

۱-۲- ﺑﺮﮔﺰﻳﺪﮔﺎن رﺗﺒﻪﻫﺎی اول ﺗﺎ ﭘﺎﻧﺰدﻫﻢ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﻬﺎیی اﻟﻤﭙﻴﺎدﻫﺎی علمی – داﻧﺸﺠﻮیی.

۲-۲- داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻛﺸﻮری در ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﺑﺎ ﻣﻌﺮفی ﺳﺎزﻣﺎن اﻣﻮر داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن.

۲-۳- رﺗﺒﻪﻫﺎی اول ﺗﺎ ﺳﻮم ﻧﻬﺎیی ﺟﺸﻨﻮارهﻫﺎی ﺧﻮارزمی، ﺟﻮان ﺧﻮارزمی، رازی، اﺑﻦ ﺳﻴﻨﺎ و ﻓﺎرابی در ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻳﺎ ﻧﺎﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺑﺎ ﻣﺸﺎرﻛﺖ ﺣﺪاﻗﻞ ۵۰٪ در دﺳﺘﺎورد ﺣﺎﺋﺰ رﺗﺒﻪ.

۲-۴- داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﻪ رﺗﺒﻪ اول ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ در ﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻫﻢ رﺷﺘﻪ و ﻫﻢ ورودی ﻛﻪ طی ﻫﺸﺖ ﻧﻴﻤﺴﺎل تحصیلی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.

۲-۵- داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﻪ رﺗﺒﻪ اول ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﻧﺎﭘﻴﻮﺳﺘﻪ در ﺑﻴﻦ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﻫﻢ رﺷﺘﻪ و ﻫﻢ ورودی ﻛﻪ طی ﭼﻬﺎر ﻧﻴﻤﺴﺎل تحصیلی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﺳﺎزﻣﺎن ملی ﺳﻨﺠﺶ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﻣﻌﺎدل ۱۰٪ ﻇﺮﻓﻴﺖ (ﺑﺎ ﺗﻘﺮﻳﺐ اﺿﺎفی) در ﻫﺮ ﻛﺪرﺷﺘﻪﻣﺤﻞ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻣﻘﻄﻊ ﺑﺎﻻﺗﺮ را ﺑﺮ اﺳﺎس اوﻟﻮﻳﺖ ﻧﻤﺮه و اﻧﺘﺨﺎب رﺷﺘﻪ داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻪ ﺣﺎﺋﺰﻳﻦ ﺷﺮاﻳﻂ اﺧﺘﺼﺎص ﺧﻮاﻫﺪ داد.

اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻴﺸﺘﺮ در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺑﺮ روی درﮔﺎه اﻃﻼع رﺳﺎنی اﻳﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات