پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

دلواپسی داوطلبان کارشناسی ارشد از تصمیم ناگهانی سازمان سنجش

ممنوعیت حضور پذیرفته‌شدگان ارشد روزانه ۱۴۰۳ در کنکور ارشد ۱۴۰۴

منع شرکت پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ موضوعی است که دلواپسی داوطلبان این آزمون را در پی داشته است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، موج نگرانی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ با انتشار دفترچه ثبت نام آزمون شکل گرفت؛ نگرانی به این دلیل که در دفترچه آزمون اعلام شده است: پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳، چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳: سازمان سنجش به تعهدات خود عمل نکرد!

حرف داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که پویش‌هایی را هم راه‌اندازی کرده اند، این است که سازمان سنجش بعد از تمام شدن ثبت‌نام دانشگاه‌ها و دو روز مانده به شروع ثبت نام آزمون امسال، منع شرکت پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ در آزمون اعلام کرده در حالیکه اعلام قانون جدید باید از یک سال قبل صورت گیرد.

این در حالی است که عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه قانون منع شرکت پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد سال قبل در آزمون بعد همیشه به همین صورت بوده و فقط سال گذشته با حکم دیوان عدالت اداری لغو شده بود، می‌گوید که در دفترچه آزمون سال ۱۴۰۳ هم آمده بود که این مسأله برای سال‌های قبل است نه سال‌های بعد.

داوطلبان اما با ارسال تصاویر دفترچه‌های سال‌های گذشته برای خبرگزاری فارس مدعی شدند که در خرداد (زمان انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳) و حتی شهریور امسال (زمان انتخاب رشته آزمون سراسری و بروز مشکلات برای انتخاب رشته داوطلبان سال گذشته)، موضوع را از سازمان سنجش جویا شدند و به آن‌ها اعلام شده که روال ثبت نام براساس سال گذشته است و اگر قرار بر تغییر باشد باید از سمت نهادهای قانونگذار اعلام شود.

دفترچه‌های آزمون سال‌های گذشته چه می‌گویند؟

همچنین براساس دفترچه‌های ثبت نام آزمون سالهای گذشته، شرکت پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه (آموزش رایگان) آزمون کارشناسی ارشد در آزمون سال بعد، فقط مربوط به سال ۱۴۰۳ نبوده و در یکی دو سال پیش از آن هم این مسأله به همین منوال انجام شده است و حالا داوطلبان معتقدند که اگر قرار است روال چندساله تغییر کند باید از یک سال قبل اطلاع‌رسانی می‌شده در حالیکه سازمان ملی سنجش تنها دو روز قبل از شروع ثبت نام این موضوع را اعلام کرده است.

دفترچه ثبت‌نام ۱۴۰۱

دفترچه ثبت‌نام ۱۴۰۲

دفترچه ثبت‌نام ۱۴۰۳

از طرفی وزارت بهداشت نیز با اعلام جزئیات آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۴ اعلام کرده است که «بر اساس ماده واحده مصوب جلسه ۲۰۹ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ از سال ۱۴۰۴ به بعد، پذیرفته شدگان سال قبل اعم از رایگان و شهریه پرداز، چه ثبت نام کرده باشند یا نکرده باشند، اجازه شرکت در آزمون سال بعد را ندارند.

در صورت تمایل به شرکت مجدد در آزمون، ۲ سال بعد از قبولی، باید قبل از شروع زمان ثبت نام آزمون، از آن دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

اما با توجه به‌ عدم اطلاع‌رسانی برای آزمون سال ۱۴۰۳ پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۴۰۳ مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۴ این مرکز هستند.»

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد خواستار رفع منع شرکت پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴

یکی از دلایل پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ برای اعتراض به ممنوعیت ثبت نام در ۱۴۰۴ این است که با توجه به شرایط خاص خدمت سربازی برای پسران که تنها یک سال فرصت برای تعیین تکلیف بعد از فارغ‌التحصیلی دارند، این اطلاعیه ناگهانی و غیرمنصفانه سازمان سنجش می‌تواند مشکلات جدی برای آینده آنان ایجاد کند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ تا روز شنبه ۲۸ مهرماه برای ثبت نام مهلت دارند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ناشناس
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

اتفاقا به نظرم سازمان سنجش بااین کارش ماروکمی امیدوارم خوشحال کرد منی‌که‌امسال‌سه‌تارشته‌مجازشدم‌وبه.ناحق‌ردشدم‌دلگرم‌میشم‌که‌میتونم‌امسال‌بهترکنکوربدم‌اونایی‌که‌انتخاب‌شدن‌و‌حق‌مارو‌خوردن‌توصندلی‌دانشگاه‌های‌ذولتی‌اینم‌باید‌بکشن‌‌وقتی‌میخاستن‌برای‌سال‌بازشرکت‌منن‌بنظرم‌حق‌نداشتن‌امسال‌با‌انتخاب‌هاشون‌مارواذیت‌کنن.

اوانظر
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

آقای پورعباس مجری هستم و صرفاً باید مصوبات را اونطور که هست اجرا کنند. این چطوره در حالی که همه فریاد می‌زنند و این همه ماده و تبصره عنوان می‌کنند بازم ایشون اعتنایی نمی‌کنند؟

اوانظر
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

شورای فرهنگی انقلاب ۲۰ شهریور ۴۰۳ این مصوبه رو به سنجش علوم و سنجش پزشکی ابلاغ کرد. به این عنوان که از سال ۴۰۴ اجرا بشه. سازمان سنجش به عنوان مجری ،باید مطابق با همون مصوبه عمل کنه. مگه ممکنه یه اتفاقی انجام بشه چهار ماه بعدش یه مصوبه تصویب بشه بعد بیام برای چهار ماه قبل اجراییش کنن؟

اوانظر
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

با هر کسی که ارتباط می‌گیریم متفق القول میگن که حق با شماست و یه همچین مصووبه‌ای باید زودتر بهتون ابلاغ می‌شد. بعد چه جوریه که سازمان سنجش زیر بار اشتباهش نمیره؟
دو سال محرومیت از دانشگاه متوجهید یعنی چی؟خیلی‌ها کلاً ممکنه قید درس و دانشگاه رو بزنن.
اگه نوزاد به دنیا بیاد بعد ۲ سال شروع می‌کنه به راه رفتن.
توی دو سال میشه برج ۱۰۰ طبقه ساخت.
منظور ما لغو این مصوبه نیست،اجرایی شدن درست اونه یعنی از سال ۴۰۴.

اوانظر
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

آقای پورعباس، ۲۱ خرداد ۴۰۳ آخرین مهلت انتخاب رشته بود،اگه می‌خواستین همچین مصووبه‌ای رو اجرا کنید تا همون موقع باید بهمون می‌گفتید. نه اینکه چهار ماه بعد ۱۹ مهر بیاین یهویی یه همچین حرفی بزنین. مورد بعد اینکه اگر همچین تفکری داشتید همون موقع ثبت نام وقتی باهاتون تماس گرفته می‌شد یا وقتی توی سایت سنجش مکاتبه می‌شد چرا به بچه‌ها می‌گفتید محرومیت وجود نداره؟ یعنی کارشناس‌های سازمان نمی‌دونن تو سازمان خودشون چه خبره؟ مگه زندگی آینده بچه‌ها اسباب بازیه؟ بحث دو سال محرومیته. اگر همون موقع انتخاب رشته می‌گفتید حرف شما درست کردن ما از مو باریک‌تر. ولی چهار ماااااه بعد از انتخاب رشته اومدید گفتید ما که علم غیب نداریم.

محمدرضا
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

من وسایلمو برای سربازی اماده کردم دیگه فایده نداره باید به ساز اینا برقصیم😭سلام به خدمت ۲ ساله ی سربازی 😓😓😓

مانا
مهر ۲۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سازمان سنجش خودش هم خوب میدونه داره در حق این همه جوونی که الان بخاطر اشتباه خود سنجش که موضوع محرومیت رو توی دفترچه اعلام نکرد بود ظلم میکنه