پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

داوطلبان کارشناسی ارشد بلاتکلیفان حرف‌های بدون اجرا

بلاتکلیفی داوطلبان کارشناسی ارشد در آخرین روز ثبت‌نام

براساس اعلام سخنگوی دولت، منع شرکت پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ برداشته شد اما این موضوع در سایت سازمان ملی سنجش اعمال نشد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، «درباره ثبت‌نام امسال آزمون کارشناسی ارشد با روان ما بازی شد، مسؤولان سرنوشت ما را به بازی گرفتند و هر کسی چیزی گفت اما در اجرا عملا هیچ نشد.»؛ این را یکی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد می‌گوید که البته حرف بیشتر داوطلبان آزمون ۱۴۰۴ که پذیرفته شده ۱۴۰۳ هستند هم همین است.

با اعلام مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴، منع یکباره و بدون اطلاع شرکت پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ در آزمون کارشناسی ارشد۱۴۰۴ منتشر شد که این موضوع اعتراض داوطلبان این آزمون را به همراه داشت.

در دفترچه آزمون علوم پزشکی اما در ابتدا اعلام شد که این ممنوعیت اعمال نمی‌شود ولی پس از چند روز مرکز سنجش وزارت بهداشت هم از اعمال این ممنوعیت خبر داد، این ممنوعیت در دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۴ هم اعلام شد.

موج اعتراضات این داوطلبان به تجمع مقابل نهادهای آموزشی و حتی نهاد ریاست جمهوری کشید، به طوریکه صدای انتقاد برخی نمایندگان مجلس هم درآمد و احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز چند روز پیش در صفحه مجازی خود اعلام کرد که «متأسفانه تصمیمات خلق‌الساعه توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و اجرای سریع توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همه مقاطع تحصیلی کنکور را به هم ریخته است.»

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت هم در صفحه مجازی خود ار دستور پیگیری رئیس جمهور برای حل مشکل این داوطلبان خبر داد اما مسؤولان سازمان ملی سنجش و شورایعالی انقلاب فرهنگی از این دستور اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

 گفته‌هایی که در عمل اجرا نشد

به طوریکه در آخرین روز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور از شرکت بلامانع پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ با دستور رسمی و کتبی خبر داد و اعلام کرد که تاریخ اجرایی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال آینده خواهد بود.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز از حل مشکل داوطلبان در صفحه مجازی خود خبر داد که خوشحالی داوطلبان را به همراه داشت اما این در حالی بود که در عمل، سایت سازمان ملی سنجش به پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ اجازه شرکت در آزمون ۱۴۰۴ را نداد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سیاوش
آبان ۵, ۱۴۰۳ ۲:۳۱ ب٫ظ

تو دفترچه میگن که پشت کنکور میتونی بمونی بعد یه هو قانونو عوض میکنن و اجازه نمیدن ثبت نام کنیم و وقت ثبت نام هم تموم میشه بعدش میگن نه اشتباه شده از سال بعد اجرایی میشه و در حالی که ۲ ابان میتونستن سامانه رو باز کنن تا ثبت نام کنیم الان بلاتکلیف موندیم اخه یعنی چی بخدا دانشجو هایی هستند که از دانشگاه قبولیشون انصراف دادن از این طرفم واقعا احتیاج دارن که واسه ارشد ثبت نام کنن چرا با روح و روان ما بازی میکنن اخه چرا قانونی که برداشته شده به دست سنجش عملی نمیشه و تمدید ثبت نام نمیزنن ما الان ایا حقمون نیست که حتی یجواب خشک و خالی از سنجش دریافت کنیم ؟

پیام
آبان ۵, ۱۴۰۳ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

مشخص بودن تعداد ثبت نام کنندگان آزمون ارشد فقط برای مشخص شدن تعداد چاپ کردن سوالات آزمون هست و نه باعث تاخیر در طراحی سوالات کنکور میشه نه قرار هست زمین به آسمون بیاد. حالا چرا سنجش ثبت نام ارشد رو تمدید نمیکنه یا مثل سالهای گذشته در بهمن ماه زمان مجددی رو تعیین نمیکنه جز آزار و اذیت دلیل دیگه ای نداره