پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

بلاتکلیفی داوطلبان کارشناسی ارشد در آخرین روز ثبت‌نام

بلاتکلیفی داوطلبان کارشناسی ارشد در آخرین روز ثبت‌نام

معاون حقوقی رئیس جمهور از حذف منع شرکت پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در آزمون سال ۱۴۰۴ خبر می‌دهد، در حالیکه مسئولان سازمان ملی سنجش می‌گویند که هنوز منع وجود دارد؛ این در حالی است که امروز آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۴ است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، «پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۳ که به امید شرکت در آزمون ۱۴۰۴ در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام نکرده‌اند، با مساعدت سازمان ملی سنجش می‌توانند با تأخیر در دانشگاه ثبت‌نام کنند اما امکان حضور در آزمون ۱۴۰۴ برای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه ۱۴۰۳ میسر نیست.»؛ این صحبت‌های علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش است.

این در حالی است که مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور می‌گوید که براساس بررسی حقوقی مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی شرکت پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ بلامانع است و تاریخ اجرایی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال آینده خواهد بود، بنابراین کسانی که در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند مجوز شرکت را داشته و از نظر ما منع آن‌ها برداشته شده است.

حالا داوطلبان در روز پایانی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ میان صحبت‌های مسؤولان بلاتکلیف هستند.

منع بدون اعلام شرکت پذیرفته‌شدگان ۱۴۰۳ در آزمون کارشناسی ارشد۱۴۰۴ که سبب دلواپسی داوطلبان این آزمون شده بود، در آزمون علوم پزشکی هم اعمال شد و این ممنوعیت سبب اعتراض پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ شده و به تجمع‌های این داوطلبان مقابل نهادهای آموزشی منجر شد.

این مشکل گریبان داوطلبان دکتری را هم گرفت و این موضوع بدون اعلام قبلی در دفترچه آزمون دکتری ۱۴۰۴ هم درج شد.
اما انتظار داوطلبان برای حذف این ممنوعیت زمانی به امید تبدیل شد که فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در پاسخ به یکی از کاربران از دستور رئیس جمهور برای پیگیری این موضوع خبر داد.

دستوری مبنی بر لغو ممنوعیت به نهادهای آموزشی نرسیده است

با وجود اینکه معاون حقوقی رئیس جمهور هم از اعلام رسمی و کتبی رفع منع شرکت پذیرفته شدگان ۱۴۰۳ در آزمون ۱۴۰۴ خبر می‌دهد، پیگیری‌های خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس حاکی از آن است که هیچ دستوری از دولت به نهادهای آموزشی شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان ملی سنجش مبنی بر لغو یا بررسی این موضوع نرسیده و همچنان تمامی پذیرفته شدگان دوره‌های رایگان (روزانه) آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اجازه شرکت در آزمون سال بعد از قبولی را ندارند و این افراد به شرط انصراف در زمان ثبت نام آزمون مربوطه می‌توانند در آزمون دو سال بعد شرکت کنند.

به گفته علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ تصویب و سوم مهرماه ابلاغ شده و همان زمان در رسانه‌ها منتشر و اطلاع‌رسانی شده و در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۴ نیز درج شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سهند
آبان ۲, ۱۴۰۳ ۶:۳۱ ب٫ظ

پس باید تمدید کنند یا زمانی رو براش تعیین کنند ، این بازی روانی فقط روح و روان بچه ها رو درگیر کرد خدا ازشون نگذره