نخبگان

۷۵ روز تا آزمون کارشناسی ارشد

سلام به همه دوستان و همراهان همیشگی مسترتست

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

امیدوارم تا امروز مطابق برنامه‌های خود و به خوبی پیش رفته و از روند درس خواندن خود راضی باشید.

زمان زیادی تا برگزاری آزمون ارشد باقی نمانده است؛ چیزی حدود ۷۵ روز.
۷۵ روزی که یک ماه آخر آن را احتمالاً به تست زدن و جمع‌بندی و مرور خلاصه‌برداری‌هایتان اختصاص خواهید داد. بنابراین حواستان به روند مطالعه‌تان باشد و دست از تلاش برندارید تا بتوانید به خوبی برای آزمون آماده شوید.

نکته‌ای که لازم است مدنظر داشته باشید، این است که تا سال گذشته فاصله زمانی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد تقریباً دو الی سه ماه بود و بنابراین داوطلبان در صورتی که پس از آزمون سراسری از عملکرد خود ناراضی بودند و انتظار نتیجه مطلوبی در دانشگاه سراسری نداشتند، مهلت مناسبی برای کسب آمادگی در آزمون دانشگاه آزاد داشته و خود را برای این آزمون آماده می‌کردند.

اما امسال با به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون ارشد سراسری، این مهلت بسیار محدوده شده و پس از آزمون سراسری زمان زیادی برای جبران وجود ندارد؛ بنابراین لازم است از همین الان برای هر دو آزمون برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید.

به دوستان خوبی هم که مسئولیت خانه داری را به عهده دارند توصیه می کنم مراسم و تشریفات استقبال از سال جدید را هر چه میتوانند مختصرتر برگزار کنند و نگذارند تا این دوره وقفه ای در درس خواندن ایجاد کند؛ بعد از آزمون به اندازه کافی وقت برای رسیدگی به تمام کارها دارید.

بنابراین محکم و با انرژی و البته با برنامه پیش بروید.

اگر تا امروز شرایط آن طور که مدنظر شماست، نبوده، هنوز وقت دارید تا با اراده‌ای قوی شروع به خواندن کنید.

به روزی فکر کنید که وارد سایت شده و با خوشحالی رتبه و دانشگاه قبولی خود را می‌بینید.

این رؤیایی است دست‌یافتنی، که با تلاش و کوشش شما محقق می‌شود.

بنابراین به یاد داشته باشید:

تلاش، تلاش، تلاش و توکل

با آرزوی بهترین‌ها برای همه شما

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
fatemeh
فروردین ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

سلام، برای ارشد مدیریت دولتی شرکت کردم قبل عید کمی خونده بودم ولی توی عید هیچی نخوندم و حس میکنم اونایی هم که قبلا خوندم اصلا یادم نیست الان یه ماه باقی مونده رو چیکار کنم کلا ناامید شدم😞

Fati
فروردین ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر کارشناسی جغرافیا و برنامه ریزی شهری هستم برای ارشد میخونم و تقریبا منابع مهم رو یک دور ونیم خوندم الان برای اردیبهشت و خرداد نمیدونم چطوری بخونم میشه ی راهنمایی کنید

Atefeh
اسفند ۲۴, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر من کارشناسی مدیریت بازرگانی هستم و میخواستم ازطریق استعداد درخشان برم برای ارشد الان احتمالش کم شده ک جذب کنن و دوست دارم بازاریابی قبول شم یک ماه بیشتر وقت ندارم بنظرتون میتونم تو این مدت کم درس بخونم و بازاریابی روزانه قبول شم؟!

فاطمه
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام مشاور محترم وقتتون بخیر
من دانشجوی ترم آخر مهندسی موادهستم وباتوجه به درگیری هایی که برای امتحاناتم و پروژه کارشناسیم داشتم ودارم وبخش زیادی از تایم من رو کلاس های دانشگاه پرمیکنه تاالان نتونستم برای ارشد درس بخونم و تازه شروع کردم وقصددارم که ازطریق تست زدن به مباحث مسلط شم چون فکر میکنم نتونم مباحث رو کامل بخونم.به نظر شما میتونم بااین وقت کم وبااین روش موفق شم؟؟

رها
اسفند ۱۹, ۱۳۹۶ ۵:۵۵ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.
ببخشید خانم مشاور من تا حالا تقریبا کمو بیش خوندم ولی حالا شرایطی پیش اومد و من باید حتما ارشد قبول بشم و تصمیم گرفتم به شدت درس بخونم میدونم وقتم خیلی کمه. من میخوام ارشد جامعه شناسی بخونم با توجه به اینکه چهار مورد رو باید برای ارشد جواب بدم خواستم بدونم میتونم قبول بشم یا نه؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
رشته مقطع کارشناسی تون چی بوده؟
هنوز زمان خوبی مونده تا کنکور و چون فرصت تعطیلات نوروز هم هست، اگه برنامه ریزی کنید میتونید موفق بشید. فقط سعی کنید با مشورت کسانی که سالهای قبل پذیرش شدند، منابع مهم که ازشون سوالات بیشتری میاد رو شناسایی کنید و در اولویت بذاریدو

فائزه
اسفند ۱۰, ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

سلام من یه دور کتابارو خوندم و دوره کردم پیشنهاد شما برای اسفند و فروردین چیه ؟
ممنون از شما

مهسا
اسفند ۲۰, ۱۳۹۶ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

سلام
تست های سال های گذشته (هر چه بیشتر، بهتر) رو مرور کنید و مبحث مربوط به هر تست رو هم همزمان بررسی کنید.
نقاط ضعفتون رو شناسایی کنید و مجدد بخونید
از خوندن خلاصه ها و نکات هم که غافل نشید.
از کتابهای خلاصه و جمع بندی هم میتونید استفاده کنید، ممکنه نکاتی داشته باشند که از چشمتون دور مونده باشه.

منا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام،من میخوام کنکور ارشد رشته بهداشت و کنترل کیفیت مواد غذایی که رشته کارشناسیم نیست امتحان بدم و تا حالا هیچی از منابعو نخوندم،به نظرتون میتونم شبانه دانشگاه خوب قبول بشم؟
با توجه به وقت آزادم تا ۸،۹ساعت میتونم مطالعه داشته باشم

مهسا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  منا

سلام
وهله اول این سوال رو ازتون میپرسم که با توجه به این که رشته های وزارت بهداشت شرط مرتبط بودن رشته ارشد و کارشناسی دارند، آیا رشته کارشناسی شما مرتبط شناخته میشه؟ این موضوع رو چک کردین؟
درمورد سوالتون هم باید بگم که خوشبختانه زمان زیادی تا کنکور ارشد وزارت بهداشت مونده و توی این ۴-۵ ماه باقی مونده میتونید به خوبی منابع رو مطالعه کنید. فقط حتما سعی بر شناسایی منابع مناسب داشته باشید.

زهرا
بهمن ۱۱, ۱۳۹۶ ۱:۰۸ ق٫ظ

باعرض سلام و خسته نباشید
من کنکور ارشد سراسری صنایع غذایی دارم حدود ۶۰ درصد مطالب که اکثرا مهم هستند رو خوندم میخواستم ببینم تو فرصت باقیمانده باید چیکار کنم؟آیا میتونم حتی به رتبه های خوب فکر کنم؟

مرسده
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من ارشد سراسری دارم
میخوام مجددا ارشد ولی ازاد رشته زبان شرکت کنم. ولی تا الان هیجی نخوندم. توی این دو ماه باقیمونده آیا فرصت هست؟؟ یا بیخود خودم رو امیدوارم نکن؟؟

Majid
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرسده

سلام مرسده
شما وقت داری و میتونی موفق بشی به شرط اینکه امیدوار باشی و یه برنامه خوب بنویسی و به صورت جدی شروع کنی به خوندن .موفق باشی.

مرسده
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Majid

مچکرم از شما
شما هم موفق باشید

مشاور
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مرسده

سلام مرسده
با توجه به اینکه میخوای رشتت رو تغییر بدی و در ازمون رشته دیگه ای شرکت کنی البته با در نظر گرفتن قوت و ضعفت در زبان، ولی باید خیلی تلاش کنی اما این اصلا به این معنی نیست که امکان این امر کمه و شانسی نداری.
این مورد میتونه محقق بشه فقط به این شرط که یه تصمیم جدی بگیری و بعد تمام تردید ها و شک ها و نگرانی ها رو از خودت دور کنی و با تمام امید برای رسیدن به موفقیت تلاش کنی.
شک نکن میتونی
با ارزوی موفقیت

مرسده
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

بخاطر پاسخ شما و انرژی مثبتتون مچکرم
پایدار باشید

Majid
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سلام خسته نباشید
من استخراج معدن میخونم, هفت تا ضریب هفت دارم که تقریبا همشون یک بار خوندم و خلاصه نوشتم .الان دوباره شروع کردم یک ماه بخونم و تست بزنم و ماه بعد مرور کنم و تست جامع کار کنم .من برای هر درس چند روز وقت میذارم و تمومش میکنم و درسهای بعدی نیز همین طور .آیا این طرز خوندن درسته ؟ممنون میشم راهنمایی کنید .

مشاور
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Majid

سلام مجید
هر چند که توصیه کلی من همیشه این هست که با توجه به زمانی که میتونید در روز به مطالعه اختصاص بدید دو یا سه درس رو همزمان پیش ببرید اما در صورتی که با این شیوه خوندن راحتی و با توجه به اینکه یه دور هم منابع رو خوندی مشکلی نیست میتونی بقیه مسیر رو هم به همین منوال ادامه بدی
برنامه خوبی برای ادامه راهت در نظر گرفتی سعی کن انگیزت رو در طول مسیر حفظ کنی
روی تست های سال های پیش هم خوب کار کنی
موفق باشی.

Majid
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

خانم مشاور خیلی ممنونم از شما ,به نکات طلایی اشاره فرمودین.
تشکر از وقتی که گذاشتین .تنتون سالم ,لبتون خندون

محمد رسول
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام خسته نباشید خانم مشاور.ببخشید یه راهنمایی کوچیک میخاستم منو بکنید.من دانشجو کارشناسی رشته فیزیک هسته ایی هستم و از تابستان با تهیه منابع و کتابهای تست شروع به خوندن کردم و در سه ماه تونستم همه مطالب خلاصه نویسی و بخونم.اما سه ماه پاییز چون ترم حجیمی داشتم از لحاظ واحدها نتونستم مطالب مرور کنم و سه ماه اصلا نخوندم .الان یک ماه بهمن ماه دارم مطالب مرور میکنم اما به تسلط اولیه نمیرسم و نمیتونم مطالبی که تابستون درک کردم و الان مسلط بشم .من الان در روز ۱۱ ساعت مفید میتوانم درس بخوانم با خیال راحت بدون هیچ وقفه ایی اما نمیدونم چطور
بخونم اگه میشه کمکم کنید .درسهای ارشدم ( مکانیک تحلیلی ۱و ۲.فیزیک پایه ۱و۲و۳.مغناطیس ۱و ۲.کوانتوم ۱و۲.فیزیک جدید ۱و۲.ریاضی فیزیک ۱و۲.زبان انگلیسی و تخصصی). خواهشا راهنماییم کنید

مرسده
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رسول

ماشالله به پشتکار شما.
موفق باشید

مشاور
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد رسول

سلام محمد رسول اصلا نگران نباش شما سه ماه هست که از درس ها و نحوه خوندن برای کنکور فاصله گرفتی و این خیلی طبیعی هست که الان مدتی طول بکشه تا دوباره به تسلط قبلی برسی. فقط اصلا و به هیچ عنوان انگیزت رو از دست نده و سعی کن به تلاشت ادامه بدی خیلی زود میبینی که مطالب مجددا برات اشنا شدن و به تسلط قبل رسیدی مطمئن باش با همین میزان مطالعه پیش بری حتما جزو قبولی های خیلی خوب امسال خواهی بود. فقط سعی کن حتما در کنار مطالعت زمانی رو هم به استراحت و فعالیت مورد علاقت بپردازی که این زمان باقی مونده رو بتونی به همین ترتیب تلاش کنی و به اصطلاح مدیریتی زمانی رو برای تیز کردن اره ات کنار بزار. در مورد برنامه ریزی درس ها هم توصیه کلی من قرار دادن ۲ درس تخصصی در روز به همراه یک ساعت و یا کمی بیشتر مطالعه زبان. که با توجه به ساعت مطالعه خوبت میتونی در روز ۳ درس رو هم پیش ببری. هنوز وقت خوبی داری و میتونی منابع رو کامل بخونی و خلاصه هات رو دوره کنی از طرفی تست های سال های قبل هم خیلی مهمه حتما روشون حسابی… ادامه نظر»

محمد رسول
اسفند ۴, ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مشاور

سلام، ممنون از راهنمایتون، چشم حتما همین کارها انجام میدم امیدوارم بتونم حداقل مزد تلاشم بگیرم، ممنون بابت سایت خوبتون

وحید رحیمی
اسفند ۲, ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

سلام به مستر عزیز .
این عکس معلومه که تصویر اتاق یک دانشجوی خانم هستش :)
باری ..
با آرزوی موفقیت برای همه شایستگان . . . بنده تا الان تمام منابع رو تقریبا خوندم و این فرصت ۷۰ روزه رو اختصاص دادم به مرور و مطالعه هوشمندانه .
ضمن اینکه برنامه و خیز بلند من برای تعطیلات نوروز هستش که سعی کردم برنامه طوری باشه که بتونم به نحو احسن بهره مند بشم .
در پایان زنده باد تحصیل زنده باد شایسته سالاری و نابود باد فسااااااااااااد .
آرزومد موفقیت همه عزیزان بر حق
به درود

مشاور
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  وحید رحیمی

سلام وحید
برنامت خیلی خوبه اینکه تا الان منابع رو کامل خوندی خیلی عالیه
سعی کن ادامه مسیر هم با انگیزه و قوی ادامه بدی که ماه های خیلی سرنوشت سازی هستن
امیدوارم به هدفت برسی

mozhan
اسفند ۲, ۱۳۹۴ ۱:۱۸ ق٫ظ

ما که کل تایممون به انتظار کشیدن برای جواب جابجایی حروم شد

تامارا
اسفند ۲, ۱۳۹۴ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  mozhan

واقعا…

مشاور
اسفند ۳, ۱۳۹۴ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  mozhan

سلام مژان
به هر حال این مشکلی بوده که برای خیلی از دوستان شما پیش اومده و باید سعی کنی از این ماجرا کمترین اسیب بهتون وارد بشه
الان هنوز زمان خوبی تا کنکور باقی مونده که اگه تصمیم محکم بگیرید و تلاش کنید میتونید به قبولی ای به مراتب بهتر و بالاتر از سال قبلتون برسید
موفق و شاد باشی.