پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۵ مؤسسه آموزشی عالی شهاب دانش

فراخوان پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مؤسسه غیردولتی- غیرانتفاعی شهاب دانش برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، متن اطلاعیه منتشره از سوی مؤسسه آموزشی عالی شهاب دانش به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه متقاضیان می رساند پذیرش مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون به استناد “آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد” به شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اصلاحیه شماره ۲۱/۹۶۴۷۴ مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۴ و مصوبات داخلی انجام می پذیرد. بر اساس این دستورالعمل، مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی شهاب دانش اختیار دارد حداکثر ده درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته- محل را به پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته (مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد:

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۹۵ موسسه آموزشی عالی شهاب دانش

shahabe daneh reshte

شرایط پذیرش:
دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته غیر اتباع که واجد شرایط زیر می باشند، مجاز به ارائه درخواست پذیرش به موسسه هستند:

  1. دانشجویان در حال تحصیل که پس از هفت نیمسال با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی به لحاظ میانگین جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  2. حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.
  3. تاریخ فراغت از تحصیل در فاصله ۹۴/۱۱/۳۰ لغایت ۹۵/۶/۳۱ باشد.
  4. متقاضیان فارغ التحصیل که در طول شش یا هفت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند.

ماده ۱ (شرایط اولیه لازم):
دانشجوی دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۷ نیم سال تحصیلی (با گذراندن حداقل ۱۱۵ واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزو ده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد؛ حداکثر در مدت ۸ نیم سال تحصیلی دانش آموخته گردد و وضعیت ده درصد برتری میانگین خود را تا پایان دوره تحصیلی حفظ نماید.

تبصره ۱- متقاضیانی که در طول ۶ نیم سال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو ده درصد برتر باشند (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال) پذیرش می شوند.

تبصره ۲- درخواست دانشجویانی را که طول مدت تحصیل آنها به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، زایمان و موارد مشابه) حداکثر دو نیم سال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در آیین نامه شود، پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه مبدا، در صورت دارا بودن سایر شرایط مندرج در این دستورالعمل، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه مذکور بررسی کند.

ماده ۲- افراد مشمول ماده ۱ این دستورالعمل، بلافاصله پس از دانش آموختگی (بدون داشتن وقفه تحصیلی) و صرفاً برای یک بار می توانند از تسهیلات ورود به دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بدون آزمون بهره مند شوند.

ماده ۳- رشته ها و گرایش های تحصیلی که پذیرش دانشجو بر اساس این دستورالعمل در آنها صورت می پذیرد، به تشخیص گروه آموزشی / پژوهشی و سپس تأیید شورای آموزشی دانشگاه تعیین می شوند.

ماده ۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این دستورالعمل مجاز نیست.

ماده ۵- دانشگاه فقط یک بار در هر سال، نسبت به پذیرش حائزین شرایط بر اساس این دستورالعمل اقدام می نماید.

ماده ۶ ( نحوه ارزیابی علمی و پذیرش):

۱-۶- متقاضی باید در مهلت مقرر (۹۵/۴/۱۵) که توسط اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان موسسه آموزش عالی غیر دولتی- غیر انتفاعی شهاب دانش اعلام می شود نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک یا مراجعه حضوری اقدام نماید.

۲-۶- بررسی نهایی سوابق متقاضی در کمیته منتخب شورای هدایت استعدادهای درخشان انجام می شود و در صورت تأیید، اسامی پذیرفته شدگان بر اساس ظرفیت پذیرش به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

۳-۶- قطعی شدن پذیرش منوط به تأیید صلاحیت عمومی داوطلبان و وصول تأیید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور است.
بدیهی است دانشگاه از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

نکات مهم:

توجه ۱: لطفاً پیش از ارسال مدارک و ثبت نام، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام دستورالعمل اجرایی پذیرش که در ادامه این فراخوان آمده است را به دقت مطالعه نمایید.

توجه ۲: موسسه در این مرحله صرفاً به بررسی درخواست ها پرداخته و ثبت نام اولیه به منزله پذیرش در موسسه نمی باشد.

توجه ۳: هر دانشجو تنها می تواند متقاضی در یک رشته کارشناسی خود (دو گرایش به ترتیب اولویت علاقمندی اعلام گردد) باشد.

توجه ۴: مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی نداشته و مطابق مقررات برخورد خواهد نمود.

توجه ۵: به حداکثر زمان ثبت نام (تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۵) توجه فرمایید. طبق اعلام دانشگاه، زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

توجه ۶: متقاضی از ورودی های مقطع کارشناسی نیمسال دوم ۹۱-۹۰ (به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ ۹۴/۱۱/۳۰) یا نیمسال اول ۹۲-۹۱ یا نیمسال دوم ۹۲-۹۱ بر اساس ضوابط پذیرش دانشگاه مربوطه باشد.

توجه ۷: با توجه به اینکه موسسه موظف به استعلام از معرفی نامه (فرم ۱) دانشجو می باشد لذا در صورت عدم پاسخ از دانشگاه مبدأ از پذیرش معذور است. لذا در ارسال مدارک در بازه تعریف شده اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز:

  1. فرم تکمیل شده ۱ و ۲ درخواست متقاضیان پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد استعداد درخشان
  2. ریزنمرات دوره کارشناسی
  3. دو قطعه عکس ۴*۳
  4. تصویر کارت ملی
  5. تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات شناسنامه

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات