نخبگان

قرنطینه آزمون آزاد و تغییرات دفترچه ها

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به تجمیع دفترچه‌های کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ این دانشگاه، گفت: دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تجمیع می‌شود و در این نوبت از آزمون تعداد دفترچه‌ها از ۳۳۹ به ۱۳۰ نوع کاهش می یابد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: قرنطینه سوالات کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری نیز این کنکور در ۶ نوبت و با حضور ۶۲۲ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد برای این تعداد داوطلب، ۷۵۰ هزار دفترچه سوال در حال چاپ است و ۱۳۰ نوع دفترچه سوال طراحی شده، این در حالیست که کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته دارای ۳۳۹ نوع دفترچه سوال بود.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح علت کاهش دفترچه‌های سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۱ دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: کاهش دفترچه‌ها به این علت صورت گرفت که بتوان در انتخا‌ب‌های تکمیل ظرفیت، دانشجویان را در گرایش‌های مختلف یک رشته گزینش کرد.

وی ادامه داد: با کاهش دفترچه‌ها و تجمیع آن، نمره برای داوطلبان گرایش‌های مختلف یک رشته تولید می‌شود. پیش از این هر گرایش یک دفترچه مخصوص به خود داشت و اگر داوطلبی در گرایشی علیرغم نمره بالایی که کسب می‌کرد به علت کم بودن ظرفیت، پذیرش نمی‌شد، داوطلب دیگری در گرایشی دیگر با نمره کمتری پذیرش می‌شد.

سجادی جاغرق با بیان اینکه امسال دفترچه‌های سوالات کنکور ارشد دانشگاه آزاد تجمیع شده است، افزود: با این کار افرادی که نمره بالاتری دارند جایگزین داوطلبانی با نمره پایین‌تر خواهند شد، علاوه بر این، با تجمیع دفترچه‌ها داوطلبان این امکان را دارند که اگر در گرایش یک رشته شانس قبولی ندارند، در صورت تمایل در گرایش دیگر آن رشته به صورت کیفی پذیرفته شوند و در واقع داوطلبان باسوادتر وارد دانشگاه آزاد شوند.

وی اظهار داشت: در واقع دفترچه سئوالات آزمون برای گرایشهای یک رشته تجمیع می شود.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، پیش از این پذیرش این گونه نبود و رقابت در رشته – گرایش‌ها انحصاری بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات