انجمن کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی ( کد ۱۱۲۱ )

برای برقراری ارتباط در دنیای امروز، نیاز به تسلط به زبان انگلیسی (که یک زبان بین‌المللی می‌باشد،) کاملاً ضروری جلوه می‌کند. رشته زبان انگلیسی در سه گرایش ۱ـ آموزش زبان انگلیسی، ۲ـ زبان و ادبیات انگلیسی، ۳ـ مترجمی زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجو می‌پذیرد. گرایش آموزش زبان کارشناسی ارشد همان‌طور که از نامش پیداست، به روش‌های تخصصی آموزش زبان اشاره می‌کند. بررسی و تحقیق در مورد نکات ریز و درشت و مشکلات یادگیری زبان در این رشته صورت می‌گیرد. بهترین روش‌های تدریس، عوامل اجتماعی و روانشناسی در یادگیری زبان، تکنولوژی‌های مختلف برای آموزش زبان و … در این رشته مورد بررسی قرار می‌گیرد. به طور مقایسه­ای در گرایش ادبیات انگلیسی کارشناسی ارشد دانشجو با مسائل اساسی زبان، درک و فهم معانی نهفته در متون ادبی و تحلیل و نقد متون ادبی انگلیسی آشنا می‌شود، ولی در گرایش مترجمی زبان کارشناسی ارشد ، هدف آموزش فنون تخصصی برای ترجمه‌ دقیق و صحیح متون انگلیسی و همچنین ترجمه‌ مکالمات فردی می‌باشد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

شایان ذکر است وسعت بازار کار برای دانش‌آموختگان رشته زبان و ادبیات انگلیسی به سبب فراگیری گسترده‌تر زبان انگلیسی نسبت به زبان‌های دیگر در جهان، بسیار گسترده است و جای پیشرفت فراوانی دارد و فرصت‌های شغلی مناسبی برای فارغ‌التحصیلان این رشته به‌خصوص در ایران فراهم آورده است. که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

امکان دبیری و استادی در این رشته‌ در مراکز آموزش زبان و مؤسسات آموزش عالی

کار مترجمی مخصوصاً ترجمه متون ادبی

 وزارت امور خارجه به عنوان اصلی‌ترین مرکز جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های زبان سراسر کشور محسوب می‌شود.

در بخش فرهنگ، ارتباطات و رفت‌وآمدهایی که در اثر برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مانند آن برگزار می‌شود. همچنین رونق بازار ترجمه آثار خارجی در اثر حمایت‌ بخش‌های دولتی و خصوصی می‌تواند اشتغال مناسبی برای تحصیل‌کرده‏های رشته ادبیات انگلیسی به وجود آورد.

در بخش صنعت: رفت‌وآمد در بخش صنعت و بازرگانی و به‏طور عموم در حوزه اقتصاد بسیار گسترده است و حضور زبان‌دانان در کارخانه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها برای ارتباط با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای خارجی فرصت مناسبی است برای جذب دانش‌آموختگان رشته‌ زبان و ادبیات انگلیسی.

اشتغال در شرکت­های بازرگانی خارجی به دلیل استفاده از اینترنت و منابع خارجی ارتباط این شرکت‌ها با دنیای خارج بسیار گسترده شده و دانستن زبان خارجی و تسلط بر یک زبان به نحوی که بتوان مخاطب را جذب نمود، موقعیت خوبی را برای اینان فراهم نموده است.

کلاس‌های خصوصی برای دانش‌آموزانی که در این درس ضعف دارند نیز بخشی از بازار کار این رشته‌ها را فراهم آورده است.

موقعیت­های شغلی مترجمی زبان انگلیسی

فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی می‌توانند به عنوان مدرس و مؤلف در مراکز دانشگاهی مشغول به فعالیت شوند. ایشان همچنین می‌توانند به عنوان مترجم کتبی یا شفاهی در دارالترجمه­ها، انتشاراتی‌ها، مؤسسات فرهنگی، سفارت‌خانه­ها، شرکت­های خارجی و دیگر مؤسسات مرتبط با کشورهای دیگر استخدام شوند.

موقعیت­های شغلی آموزش زبان انگلیسی

فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی با توجه به گرایش خود، می‌توانند به عنوان مدرس و مؤلف در دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز خصوصی آموزش زبان مشغول به فعالیت شوند. صدا و سیما، خبرگزاری‌های مختلف، وزارت امور خارجه، مؤسسات خصوصی مرتبط با خارج کشور، دارالترجمه‌ها از مراکز جذب فارغ‌التحصیلان این رشته، خصوصاً گرایش مترجمی زبان هستند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد گرایش ادبیات زبان انگلیسی می‌توانند در مراکز مختلف به ترجمه کتاب‌های رمان و متون ادبی بپردازند.

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مجموعه زبان انگلیسی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه زبان انگلیسی

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی ۹۴- ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه زبان انگلیسی ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ۹۰ مجموعه زبان انگلیسی 

دانلود سوالات تست ارشد زبان انگلیسی ۸۹

دریافت رایگان تست ارشد زبان انگلیسی ۸۸

دانلود سوالات تست ارشد زبان انگلیسی ۸۷

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه زبان انگلیسی سال ۸۶

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات