نخبگان

انجمن کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت اجرایی و MBA ( کد ۱۱۴۸ )

این رشته که از رشته‌های شناور در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد شامل گرایش‌های MBA و مدیریت اجرایی و مدیریت امور شهری است که گرایش MBA پرطرفدارتر از گرایش‌های دیگر است. این رشته با هدف تربیت مدیران کارآمد و استراتژیست طراحی شده و تقریباً کاربردی‌تر از رشته مدیریت می‌باشد. مجموعه مدیریت اجرایی با هدف پرورش مدیرانی کارآمد و توانمند که قابلیت ارتقای مستمر بهره­وری سازمانی را داشته باشند طرح­ریزی شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

۱- گرایش مدیریت اجرایی: این گرایش را معمولاً فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی انتخاب می‌کنند. به دلیل وجود درس تئوری‌های مدیریت در مواد امتحانی آزمون کارشناسی ارشد و همچنین نزدیکی مباحث درس زبان تخصصی این گرایش به زبان تخصصی رشته مدیریت، معمولاً دانشجویان رشته مدیریت از طرفداران این گرایش می‌باشند. دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی به منظور پرورش کادر مدیریت اجرایی بنگاه­های تولیدی و خدماتی خصوصی، تعاونی و دولتی و نیز تأمین مدیر برای طرح­های بزرگ عمرانی طراحی و ایجاد شده است. فارغ‌التحصیلان این گرایش معمولاً در پست‌های مدیریت سطح بالا به کار گرفته می‌شوند. واحدهای تحقیقاتی و صنعتی بزرگ، مدیریت طرح‌های اقتصادی و زیربنایی، مدیریت در وزارت‌خانه‌های دولتی و دیگر مراکز نیازمند مدیریت در سطح بالاتر، به عنوان مثال مدیریت تأسیسات نفتی و پالایشگاهی از جمله بازارهای کار فارغ‌التحصیلان گرایش مدیریت اجرایی است.

۲- گرایش MBA: با توجه به اهمیت فراوان مدیریت کاربردی در رشد و ارتقای سازمان‌های مختلف این رشته اهمیت به‌سزایی در دنیا پیدا کرده است. اگر محبوبیت رشته­های دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی را در کشورهای پیشرفته بر اساس استقبال عمومی رتبه‌بندی کنیم، در نهایت سه رشته محبوب عبارتند از: حقوق, پزشکی وMBA  که رشته MBA اولویت اول را به خود اختصاص داده است. رشتهMBA  ابتدا در کشور آمریکا و بعد از آن در کشورهای پیشرفته در دانشگاه‌های مهمی نظیر هاروارد راه‌اندازی شد. MBA مخفف کلمه (Master of Business Administration) می‌باشد. به نظر می‌رسد، هدف دانشگاه‌ها جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی می‌باشد که بتوانند با توجه به رشته خود در سازمان‌هایی که مشغول به کار می‌شوند، تحول‌های لازم را ایجاد کنند. فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشدMBA  می‌توانند اداره مؤثر و مفید بخش‌های تخصصی، تولیدی، مشاوره و برنامه‌ریزی، ایجاد سیستم‌های فروش و بازاریابی و کارآفرینی در واحدهای صنعتی را به عهده بگیرند.

فارغ‌التحصیلان این گرایش وارد عرصه مدیریت می‌شوند و در سطوح مختلف مثل مدیر تولید یا بازاریابی یا مدیر مالی مشغول به کار می‌شوند یا نهایتاً مدیر عامل شرکت می‌شوند. تعدادی دیگر از فارغ‌التحصیلان MBA وارد کار مشاوره می‌شوند. برخی در شرکت­های مشاوره مدیریت (در ایران مثل سازمان مدیریت صنعتی) کار می‌کنند و گروهی به عنوان کارشناس مثلاً تحلیل‌گر مالی یا تحلیل‌گر بازار یا متخصص نیروی انسانی در سازمان‌ها کار می‌کنند، بدون این که وارد کار اجرایی شوند.

حقوق کسانی که MBA خواند‌ه‌اند در آمریکا ۵/۳ برابر کسانی است که با همان تحصیلات و سن در موقعیت‌های دیگری کار می‌کنند. وقتی MBA می‌خوانیم یاد می‌گیریم که چگونه باید ارتباط برقرار کنیم یا چگونه باید یک مسئله را حل کنیم. با پیچیدگی‌ها و سیاست‌ها در داخل یک سازمان آشنا می‌شویم.

اگر به بازار کار MBA در ایران نظر بیفکنیم، ایران حداقل تا ۱۰ سال آینده نیازمند متخصصین این رشته خواهد بود. این پیش‌بینی با توجه به تراکم زیاد مهاجرت فارغ‌التحصیلان این رشته از کشور برای کار یا ادامه تحصیل در خارج کشور و نیاز شدید سارمان‌های بزرگ و اقتصادی و شرکت‌های دولتی و خصوصی که تعدادشان کم هم نیست، صورت گرفته است. اما بازار کار MBA در خارج از کشور نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار است و کشورهای آمریکا و کانادا و کشورهای حوزه خلیج فارس در جذب متخصصین این رشته درنگ نمی‌کنند. از خاطر نبرید که بسیاری از دانشجویان این رشته از همان ابتدای تحصیل دعوت به کار می‌شوند.

۳- گرایش مدیریت امور شهری: گرایش مدیریت امور شهری در کشور ما جزو رشته‌های جدید و ناشناخته می‌باشد و با توجه به مشکلات عدیده در کلان‌شهرهای ما به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور فارغ‌التحصیلان این گرایش از بازار کار خوبی برخوردار شوند. شهرداری‌ها مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرکز فعالیت فارغ‌التحصیلان این گرایش می‌باشد.

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ – ۹۶ مدیریت کسب و کار و امور شهری

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ – ۹۵ مجموعه مدیریت اجرایی

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی ۹۴ – ۹۵

دانلود سوالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی ۹۳-۹۴

دانلود تست کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت اجرایی ۹۲-۹۳

دانلود سوال کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی۹۱

دانلود سوالات کارشناسی ارشد ۹۰ مدیریت اجرایی 

دانلود سوالات تست ارشد مدیریت اجرایی ۸۹

دریافت رایگان تست ارشد مدیریت اجرایی ۸۸

دانلود سوال تست ارشد مدیریت اجرایی ۱۳۸۷

دانلود سوالات تست ارشد مجموعه مدیریت اجرایی سال ۸۶

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات