نخبگان

جزئیات تأثیر معدل در پذیرش کارشناسی ارشد ۹۷

تاثیر معدل کنکور کارشناسی ارشد

معدل مقطع کارشناسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ پس از اعمال ضریب همترازی دانشگاه‌ها به میزان ۲۰% در نمره کل مؤثر بوده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

شدیداً توصیه میکنیم برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات نتایج کنکور کارشناسی ارشد به کانال تخصصی کارشناسی ارشد مسترتست بپیوندید… کلیک کنید…

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می باشند. با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

گزینش نهایی در کلیه رشته های تحصیلی بر اساس ۸۰% نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰% معدل تراز شده انجام می گیرد. با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده اند، مطابق مفاد فرم تاییدیه معدل (مندرج در صفحه ۴۰ دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۷ و یا فرم مندرج در اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه مورخ ۹۷/۱/۲۷) همان میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ در دوره کارشناسی می باشد.
استثناء: برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این سازمان معرفی شوند، معدل فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل دوره کارشناسی بوده اند، همان معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۱: آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست های کتبی پس از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نموده اند، همان معدل اصلاح شده در این کارنامه درج شده است.

تبصره ۲: برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل های فعلی می باشد و یا معدل خود را تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج ننموده اند، حداقل نمره معدل یعنی ۱۰/۰۰ در نظر گرفته شده است.

تبصره ۳: برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، میانگین واحدهای گذرانیده شده اعلامی آنان تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ درج شده است.

تبصره ۴: برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته، معدل اعلامی آنان درج شده است.

تبصره ۵: برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، میانگین واحدهای گذرانیده شده اعلامی مقطع کارشناسی آنان تا تاریخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ به همراه معدل مقطع کاردانی درج شده است.

تبصره ۶: برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ناپیوسته، معدل های اعلامی آنان در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی درج شده است.

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که پس از معرفی این سازمان و بدون اخذ واحد درسی نسبت به دریافت مدرک دوره کارشناسی اقدام نموده اند، معدل تعیین شده از سوی این سازمان خواهد بود.
مجدداً یادآوری می نماید که به هنگام قبولی در این آزمون، لازم است پذیرفته شدگان عیناً اصل مدرکی را که در آن معدل مندرج در این کارنامه را تأیید نماید به همراه سایر مدارک ثبتنامی به مؤسسه محل قبولی خود ارائه (در صورتی که داوطلب معدل خود را به دلیل اشتباه بودن، بعد از دریافت کارنامه نتایج اولیه اصلاح نکرده باشد) نمایند.
بدیهی است در غیر اینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل شناخته شده و با وی مطابق مقررات رفتار خواهد شد.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نمی باشند و به معدل مندرج در کارنامه خود اعتراض دارند و معدل واقعی آنان بیشتر از معدل مندرج در کارنامه اولیه می باشد، می بایستی منحصراً با ارسال تصویر گواهی معدل تأیید شده (گواهی فارغ التحصیلی و یا فرم مخصوص معدل مندرج در صفحه ۲۶۸ دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۷) و تصویر کارت شناسایی عکس دار یا کارت ملی به همراه کارنامه نتایج اولیه حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۳/۲۳ از طریق پست پیشتاز به آدرس: تهران، صندوق پستی: ۱۵۸۷۵-۱۳۶۵ سازمان سنجش آموزش کشور، اداره امور ثبت نام واحد کارشناسی ارشد، مکاتبه نمایند
.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
شهریور ۱۵, ۱۳۹۷ ۳:۵۳ ب٫ظ

سلام خسته نباشید من معدل کاردانیمو ۵صدم بیشتر وارد کردم پس فردا ثبت نام دانشگاهه متوجه شدم راهنمایی کنید لطفا

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
هر چه زودتر این موضوع رو از طریق سازمان سنجش پیگیری کنید. انشاالله که مشکلی پیش نمیاد براتون. اما درصدی هم احتمال بدید که روی قبولی تون اثر بگذاره.

حسین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ

سلام معدل اگر بعد از دریافت کارنامه اولیه،زمان انتخاب رشته تغییر داده بشه..مشکلی پیش نمیاد؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۷ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
منظورتون اینه که اشتباهی شده باشه و یا معدلتون به دلیل پاس کردن واحدهای درسی تغییر کنه؟
در حالت اول هم معمولا مشکلی پیش نمیاد، درمورد حالت دوم هم اصولا نیازی نیست که تغییر بدید معدل رو. کافیه فرم معدل رو برای معدل تا قبل ثبت نام کنکور بدید دانشگاه پر کنند و پیش خودتون نگه دارید و بعدا به دانشگاه محل قبولی ارائه بدید.

پری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۳۳ ب٫ظ

سلام. این رتبه در سهمیه همون لحاظ اثر معدله؟ اخه من رتبه در سهمیه ام حدود۷۰تا اختلاف داره. حالا پذیرش دانشگاه بر اساس بی سهمیه است یا با سهمیه؟ من سهمیه خاص دیگه ای نداشتم

یعقوب رحمانی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  پری

درسهمیه مهمیه که همون سهمیه آزاده

پریسا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ

دوسوال داشتم اگررشته تحصیلی کارشناسی ارشد معماری.علمی کاربردی معماری باشند در انتخاب رشته سراسری درقسمت رشته تحصیلی باید کدام رشته را انتخاب کرد چون در سراسری رشته معماری.علمی کاربردی معماری نیست. من کارشناسی را دانشگاه آزاد خوندم.همچنین میخواستم بدونم آزمون عملی معماری باز تهران است چون برای اکثر افراد تهران رفتن سخت است وباعث استرس در بچه های شهرستانی میشه لطفا راهنمایی کنید.

مهسا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

سلام
در حال حاضر پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد معماری صورت نمیگیره و شما فقط میتونید رشته محل های روزانه، شبانه، پردیس، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه ازاد رو انتخاب کنید.
بله متأسفانه آزمون عملی باز هم تهران فقط برگزار میشه.

یوسف طاهری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

معدل توی رتبه تاثیر داشته یا نمره کل؟اگه نمره کل بوده پس چرا برای دانشجویان سهمیه ازاد رتبه در سهمیه و بدون سهمیه باهم اختلاف داره؟

یعقوب رحمانی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف طاهری

دررتبه تاثیرداره

شادی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

یعنی معدلمون تو رتبمون موثر نبوده و الان میخوان واسه انتخاب رشته لحاظش کنند ؟ م

سارا
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

بچه ها تایم انتخاب رشته تمدید میشه؟
دقیقا تا چه ساعتی وقت هست؟

سپید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۴۹ ق٫ظ

من معدل هام هردو یکین چرا!!!!

مصی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۴۵ ق٫ظ

الانباید معدل موثر رو وارد کنیم یا معدل ۸ترم رو؟؟

مولایی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ق٫ظ

سلام
من بعضی از رشته های کد ضریب یک رو که مجاز شدم انتخاب میکنم ثبت نمیشه علتش چیه؟
مثلا رشته هنر کدیکم تمامیرشته طراحی شهری ثبت نمیشه

فاطمه
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ق٫ظ

سلام لطفا جواب بدید خیلی مهمه.من انتخاب رشته کردم اما رسید۱۵رقمی دریافت نکردم.سیستم یه رسید۱۶رقمی میده که قبلا موقع ثبت نام کنکور ارشد دریافت کرده بودم.چیکار باید بکنم????

یعقوب رحمانی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

مشکلی نیست ثبت بشه حله

مصی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام ببیخشید یعنی این رتبه ای که اومده با توجه به تاثیر معدل بوده؟؟؟؟

سعید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ

سلام معدل درج شده من با کارنامه ۳ صدم تفاوت دارد اصلاحش کنم؟

امین
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

آره حتما

Ramin
خرداد ۱۶, ۱۳۹۷ ۸:۴۶ ب٫ظ

سلام خواهشا به این سوال من جواب بدید. من دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته هستم اما موقع وارد کردن معدل از من خواسته شد تا معدل کاردانی هم وارد کنم و الان هم تو ویرایش نهایی فقط میتونم معدل کاردانی رو ویرایش کنم در حالیکه من معدل کاردانی ندارم و به اجبار همون نمره کارشناسی رو وارد کردم خواهشا بفرمایین من باید چیکار کنم؟

مریم
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ramin

سلام خب شماکه معدل کاردانی نداریدهیچ عددی واردنکنیدوبلی روتیک بزنید

_
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ramin

منم کاردانی نداشتم بله تیک زدم هیچ چیزی جلو معدل کاردانیم نبود منم بله تیک زدم.

مشاور
خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ramin

سلام
اگه بله رو تیک زدید و نمره ای هم وارد نکردید مشکلی نیست.

ela
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

منم همین مشکلو دارم موقع ثبت نام با اینکه کارشناسی پیوسته بودم معدل کارشناسی رو برای کاردانی هم وارد کردم الان باید چکار کنم مشکلی برام پیش نمیاد؟؟؟

امین
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ela

منم همچین مشکلی دارم نمی‌دونم چی کار کنم

امین
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  ela

کارشناسی پیوسته بودم به اشتباه موقع ثبت نام معدل کاردانی وارد کردم در حالی که اصلا مدرک کاردانی ندارم حالا تو سایت فقط میشه معدل رو تصحیح کرد نمیشه معدل رو حذف کرد اگه کسی من رو راهنمایی کنه ممنون میشم