شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ وزارت بهداشت

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 98 - 99 وزارت بهداشت

شرایط لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه کنکور ارشد ۹۸ وزارت بهداشت، داوطلبین مجاز به شرکت در این آزمون باید دارای شرایط زیر در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند:

۱- داشتن شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی

۲- دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته های امتحاانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی (مطابق جدول شماره ۱) از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر (دانشجویان سال آخر تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل خواهند شد مجاز به شرکت در آزمون نمی باشند).

دریافت فایل جدول شماره ۱ – رشته های امتحانی، مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد سال ۹۸

تبصره ۱- داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش جدول مذکور نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

بعنوان مثال اگر در رشته امتحانی، مدرک مورد پذیرش مقطع کارشناسی میکروب شناسی قید گردیده منظور رشته میکروب شناسی در مقطع کارشناسی بوده و یا در مجموعه امتحانی پرستاری، دانش آموخته رشته هوشبری پس از شرکت در آزمون این مجموعه در صورتی که پس از آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود فقط می تواند رشته محل های مربوط به دو رشته پرستاری مراقبت های ویژه و ویژه نوزادان را در صورت داشتن سایر شرایط، انتخاب نماید و مجاز به انتخاب سایر رشته های این مجموعه نمی باشد.

تبصره ۲- طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۷۹/۱۰/۱۰ دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از ۱۲ در مقطع کارشناسی و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده و این مدارک صرفا دارای ارزش استخدامی می باشد (بدلیل عدم احراز شرایط بند ۲-۳- آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب چهل و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۸۹/۵/۱۸) مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی نمی باشند.

البته طبق مصوبه جلسه ۷۷۱ تاریخ ۹۴/۸/۲۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۱۳۹۲/۵/۲۸ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.

۳- عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور.

تذکر مهم: بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخه ۹۵/۱۰/۱۸، کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل (بجز پذیرفته شدگان دوره عادی رایگان (روزانه) سال ۹۷ که مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۸ نمی باشند) در صورت ثبت نام در دانشگاه باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ وزارت بهداشت، انصراف از تحصیل دهند. بدیهی است در صورتی که دانشجویان سال ۹۶ و قبل از آن این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

تبصره: ممنوعیت تحصیل هم زمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفا جهت دوره های حضوری بوده و جهت دوره های غیر حضوری (مجازی) این ممنوعیت وجود ندارد.

۴- بر اساس آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب جلسه ۴۳ تاریخ ۸۹/۵/۱۸ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، تمام وقت می باشد. بنابراین هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع می باشد.

داوطلبان شاغل، قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آنرا نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

تذکر: بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی هم زمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نمی باشد.

۵- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخه ، ۹۵/۱۰/۱۸ کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از آزمون می باشند.

بر این اساس کسانی که در آزمون سال ۹۸ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت نموده و در دانشگاه ها و مراکزی که تحصیل در آنها عادی رایگان (روزانه) می باشد، پذیرفته شوند و پس از ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجازبه شرکت در آزمون سال ۹۹ نمی باشند. بدیهی است در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون ها معرفی خواهد شد. افرادی که در دانشگاه ها و مراکز شهریه پرداز پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند بود.

۶- بر اساس مصوبه مندرج در بند ۶ کسانی که در آزمون سال ۹۷ وزارت بهداشت (سال گذشته) شرکت نموده و پس از پذیرفته شدن در رشته محل هایی که تحصیل آن عادی رایگان بوده، ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. در صورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمون ها معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبات مذکور، پذیرفته شدگان مراکز پذیرنده شهریه پرداز آزمون سال ۹۷، در صورت عدم ثبت نام یا انصراف در آزمون مذکور مشمول محرومیت یکساله نبوده و مجاز به شرکت در آزمون ۹۸ هستند.

۷- دانش آموختگان مقطع کارشناسای ارشد، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشاد مذکور از آموزش رایگان برخوردار بوده و مجددا با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود (مطابق جدول شماره ۱) متقاضی شرکت در سایر رشته های این آزمون می باشند، در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. البته در صورتی که در مرحله ارشد قبلی، از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، در صورت پذیرش در رشته محل‌های رایگان، ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند.

در رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون، کارشناسی ارشد اعلام شده (مطابق جدول مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون هر دوره)، در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان می باشد، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته شده نمی باشند.

۸- وزارت بهداشت، به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی نماید.

۹- شرایط پذیرش اتباع خارجی در دوره کارشناسی ارشد تابع آئین نامه های مربوطه می باشد.

۱۰- دانشجوی دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می شود، پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، می تواند مجددا در آزمون ورودی دوره ی کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نماید (دانشجوی محروم از تحصیل نمی تواند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته قبلی خود شرکت نماید).

۱۱- بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل ۲ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره ۱) در بخش های بیمارستانی و بالینی جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته های مشخص شده در جدول شماره ۱، ضروری می باشد. اگر این سابقه در بخش های بالینی بیمارستان خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد قابل قبول خواهد بود. داوطلبان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان دقت نمایند با توجه به لزوم سابقه خدمتی فوق الذکر (مطابق ضوابط اعلام شده)، بلافاصله پس از فراغت از تحصیل واجد شرایط انتخاب این رشته ها نمی باشند.

تذکر مهم: ۱- واجدین شرایط حداقل تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ می بایست ۲ سال سابقه کار بالینی داشته باشند.

هرگونه کسری خدمت بالینی از مدت ۲سال اعلام شده قابل پذیرش نخواهد بود.

۲- سوابق خدمت در مراکز غیربالینی،یا با مدرک کاردانی و یا پست کاردانی مورد تایید نمی باشد.

۱۲- بر اساس یکصد و بیست و دومین جلسه مورخه ۹۲/۱۱/۶ شواری معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کسب حدنصاب %۵۰ میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل %۳۰ نمره کل آزمون جهت قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

۱۳- براساس شصت و هشتمین جلسه مورخه ۹۶/۱۱/۱ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و مصوبه جلسه ۹۷/۸/۲۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، کسب حداقل نمره ۱۰ از ۴۰ در واقع کسب حداقل %۲۵ نمره در درس زبان انگلیسی از آزمون سال ۹۸ و بعد از آن الزامی می باشد. افرادی که نمره حد نصاب لازم درس زبان را کسب نکنند کارنامه علمی صادر نخواهد شد و مجاز به انتخاب رشته محل نیز نخواهند بود.

آزمون زبان در کلیه رشته ها بصورت عمومی شامل در متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی (متوسط به بالا Upper Intermediate)  است، برگزار خواهد شد.

۱۴- بر اساس مصوبه پنجمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخه ۹۵/۱۲/۲۱، معدل مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد اعمال می شود. بر اساس مصوبات نوزدهمین جلسه نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی مورخه ۹۵/۱۲/۲۲، سوابق تحصیلی مقطع قبلی (کارشناسی) با سهم %۲۰ در نظر گرفته می شود. بنابراین اعمال معدل همانند سازمان سنجش آموزش کشور، در مقطع کارشناسی ارشد اعمال می شود.

بنابراین لازم است داوطلبان معدل دوره کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و دوره کاردانی را در فرم ثبت نام درج نمایند. در رشته هایی که طبق جدول شماره ۱که مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع کارشناسی مورد پذیرش می‌باشد، میبایست معدل مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و…) نیز درج شود.

۱۵- براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع می باشد.

۱۶- در تمامی مراحل قبل و بعد از آزمون و در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مصوب ۹۴/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی جاری خواهد بود.

مطالب مفید:

جزئیات شرایط وظیفه عمومی داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ وزارت بهداشت

زمان کنکور ارشد وزارت بهداشت ۹۸

منابع کنکور ارشد ۹۸ وزارت بهداشت

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات