نخبگان

بررسی امکان برگزاری چندباره آزمون های تحصیلات تکمیلی

رئیس سازمان سنجش در رابطه با برگزاری چند باره کنکور در یک سال، گفت: به دلیل اینکه اولویت با تحصیلات تکمیلی است و موضوع تحصیلات تکمیلی در حال بررسی است، اگر قرار باشد مساله‌ جدید در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شورای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی بررسی و قرار شد مسئله پذیرش به شورای سنجش و پذیرش دانشجو واگذار شود و اگر قرار باشد در مورد نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تصمیمی گرفته شود، برعهده این شورا باشد.

وی افزود: البته کل پذیرش‌های دانشجو در کشور برعهده شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که دانشجویان دانشگاه آزاد نیز جزء همین پذیرش‌ها محسوب می‌شوند.

*  مساله چند باره برگزار شدن کنکور در دست بررسی

خدایی همچنین در رابطه با برگزاری چند باره کنکور در یک سال، اظهار داشت: چند سیاست کلی در این زمینه دنبال می‌شود، اما به دلیل اینکه اولویت با تحصیلات تکمیلی است و موضوع تحصیلات تکمیلی در حال بررسی است، اگر قرار باشد مساله‌ جدید در این زمینه اتفاق بیفتد اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش افزود: بحث تکرار آزمون‌ها نیز برای کم کردن استرس دانشجویان مطرح می‌شود که این مسئله در قوانین موجود هم دیده شده است، بیشتر بحث اجرایی و تا حدی مباحث علمی برای اجرای این موضوع مطرح است که هم‌تراز کردن نمرات در این زمینه مطرح می‌شود، به همین دلیل این مسئله در حال بررسی است تا ببینیم چگونه می‌توان آن را عملیاتی کرد؛ البته زمان آن مشخص نیست زیرا یک موضوع زمان‌بر است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال داشتم. من بعد از ثبت نام یه رسید بهم داده که ۱۶ رقمه و همون کد پیگیری اول هست که موقع خرید کد ثبت نام گرفته بودم هست. آیا درسته یعنی همون کد پیگیری اولیه رو به همه میده؟ یا باید متفاوت باشه؟

پویان
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

به جای این کار یه سیستم انتخاب رشته درست کنید که هر کس تا ۳ روز بعد انتخاب کنه میخواد یا میتونه رشته قبول شده رو ثبت نام کنه .بعد که ظرفیتای خالی مشخص شد یه انتخاب رشته دوباره برگذار کنید .اینطوری تا قبل مهر هم میشه ظرفیتای خالی رو پر کرد کنه یا نه

ستایش
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  پویان

بجای این کاری که شما میگی و البته بجای این کاری که رئیس سازمان سنجش میگه بهتره سالی دو بار آزمون برگزار بشه. یکی برای ورودی های مهر و یکی برای ورودی های بهمن…