کنکور ارشد ۹۹ مهمان ناخواسته هفت‌سین داوطلبان

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و بر این اساس کنکور کارشناسی ارشد برای اولین بار در فروردین ماه برگزار خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، کنکور کارشناسی ارشد چند سالی است که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اما سال گذشته به دلیل رخداد سیل در برخی استان‌های کشور، زمان این آزمون به خرداد ماه منتقل شد.

تغییر زمان کنکور ارشد ۹۸ البته بی‌حاشیه هم نبود و علاوه بر این که برخی داوطلبان از بر هم خوردن برنامه‌ریزی خود شکایت داشتند، سازمان سنجش نیز مخالف این تغییر بود؛ چرا که این تغییر منجر به فشردگی زمان‌بندی اعلام نتایج اولیه، برگزاری آزمون عملی برخی رشته‌ها و اعلام نتایج نهایی گردید.

حالا با اعلام زمان‌بندی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، به نظر می‌رسد این بار سازمان سنجش است که تصمیم گرفته به جبران فشردگی زمان‌بندی برگزاری کنکور ارشد ۹۸، آزمون کارشناسی ارشد را زودتر از همیشه برگزار کند و برای اولین بار پس از تغییر زمان کنکور ارشد از بهمن ماه به اردیبهشت ماه، این بار تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به فروردین ماه منتقل شده است.

از دلایل تعجیل در برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ممکن است فرا رسیدن ماه رمضان در اردیبهشت ماه باشد؛ اما با توجه به این که احتمالا ماه رمضان از شنبه ۶ اردیبهشت آغاز می‌شود، می‌توان انتظار به تعویق افتادن یک‌هفته‌ای کنکور و تغییر تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به ۴ و ۵ اردیبهشت ماه را داشت.

اگر چه با توجه به فرصت باقی‌مانده تا کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، زمان کافی برای داوطلبان جهت برنامه‌ریزی برای آمادگی کنکور وجود دارد، اما فراموش نکنیم که برگزاری کنکور ارشد در اردیبهشت ماه هم مورد نقد داوطلبان این آزمون به دلیل تعطیلات عید بود. چرا که بخش زیادی از تعطیلات عید داوطلبان می‌بایست صرف مطالعه برای آزمون می‌شد.

حالا با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در اواخر فروردین ماه عملا داوطلبان این آزمون باید تعطیلات عید خود را با مرور مطالب درسی پشت سر بگذارند.

این مطلب را باید مدنظر داشت که اگر چه برای کسب موفقیت لازم است بهای آن پرداخت شود، اما با توجه به این که تعطیلات عید یک تعطیلات خانوادگی است، ممکن است فراهم شدن فرصت مطالعه برای برخی داوطلبان عملا امکان‌پذیر نباشد.

البته از سویی دیگر داوطلبانی که شاغل هستند ممکن است طرفدار برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در این زمان باشند. چرا که عید برای این دسته از داوطلبان فرصتی مغتنم است که به دور از مسائل کاری بر روی مطالعه تمرکز کنند. 

نظر شما داوطلبان عزیز در مورد این تغییر زمان برگزاری چیست؟ صحبت های خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مهم: زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ تغییر کرد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
احسان
اسفند ۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۵ ق٫ظ

حالا یه عده میان میگن همین اردیبهشت بهترین زمانه

سارا
اسفند ۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

سازمان سنجش با داوطلبین ارشد لجه

Neda
اسفند ۵, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ق٫ظ

آخرش موافقت نکردن زمان کنکور ارشد۹۹ بعد از ماه رمضون باشه.

ملیحه
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ

واقعا مسئولین کشور یه جو عقل تو کلشون ندارن ، الان منکه شاغل هستم و یه سفر خارجی خیلی مهم هفته ی آخر فروردین دارم و اگه کنسلش کنم شغلم و از دست میدم چی کار کنم ؟! همیشه اردیبهشت بوده حالا امسال شده فرودین ؟! عاخه امسال با پارسال چه ربطی به هم دارن
واقعا مسخره س

شریفی
بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۱۷ ب٫ظ

واقعا زمانی خوبی هستش .بهترین زمانی بود که می تونستن انتخاب کنند .

کاظمی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ

واقعا توی شلوغیای عید تو اون دید و بازدیدا چجوری تو اتاق با تمرکز درس بخونیم…اصن سنجش چرا نزاشت تو اسفند…کجای دنیا دو هفته بعد تعطیلات عید کنکور میگیرن…اقا به خدا مرور مطالب تو ماه اخر و تست زدن واقعا مهمه …توی اون شلوغی خونه ها چجوری با تمرکز مرور کنیم و تست بزنیم..به خدا راندمانمون میاد پایین.‌.کتابخونه ها هم شلوغه

علی
بهمن ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۳ ب٫ظ

ان شاالله زود تر بشه که عقب نیفته وگرنه جشن فارغ التحصیلی و پروژه و میانترم ها و… همه به خاک میره هیچی خوشی نکردیم حرف میزنید سرش وایستید همون تاریخ بگیرید شرش کنده شه

فرناز
بهمن ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

شما شاید اصلا خودت کنکور نداری.چون همه کنکوریا راضی ان کنکور بعده رمضان باشه

عرفان
اسفند ۳, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

بله کاملا موافقم، اصلا به نظرم باید دیرتر از کنکور سراسری برگزار بشه، چون به هر حال امتحانای دانشجویان دیرتر تموم میشه

علی
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام اگر واقعا مسئولین گوش شنوا دارن کنکور را بعد از ماه مبارک برگزار کنن

داوطلب ارشد
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ

باسلام. لطفا شما که این تریبون دستتونه حرف مارو به گوش مسئولین برسونید که ازمون ارشد ۹۹رو به بعد از ماه رمضان منتقل کنن به خدا فروردین واردیبهشت خیلی بار استرسی به ماوارد میکنه هرچی خوندیم میپره ،تااسفند درس بخونیم، یهو بااون حجم مهمون ورفت وآمد فامیل که اجتناب ناپذیره و کسی منتظر ومعطل ما نمیمونه که چون کنکور داریم نیان . باید اون همه درسو مرور کنیم وتست بزنیم مگه میشه؟اخه چه طرز تاریخ کنکور تعیین کردن بوده.ماآدم نیستیم باآرامش درس بخونیم؟مااستراحت نمیخوایم؟ما حق نداریم کنار خانوادمون کمی بشینیم؟یه عمره سرمون توکتابه‌.خفه شدیم ازبس درس خوندیم وهی استرس دادن بهمون. به خدا شب به شب چشممون توچشم خانواده نمی افته این قدر درگیر کتاب ودرسیم . کمی هم فکر داوطلبا باشن .چرا کنکور سراسری تیر ماهه؟ولی ارشد اینقدر زود؟حتی اولین هفته اردیبهشت هم زوده. بندازید ۲۹ خرداد ۹۹ بعداز ماه رمضان .

S.h.
اسفند ۹, ۱۳۹۸ ۳:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

موافقم… بهترین زمان برای کنکور ارشد، بعد از ماه مبارک رمضان هست

ela
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ

واقعا که چقدر خودخواه هستن حداقل همون اردیبهشت برگزار کنند.

سیما
بهمن ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق٫ظ

سلام
سازمان سنجش اعلام کرده که به موقع برگزار میشه !!!
ولی ای کاش کمی هم شرایط مارو درک میکردن واقعا فروردین بدترین زمانه کنکوره !!!!!!!

مریم احمدی
بهمن ۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۹ ب٫ظ

سلام.به نظر من هم به دلیل سیل سیستان به خاطر سیستانیا هم به خاطر خودمون که عیدا میزبان هستیم در خیلی جاهای کشور به مرورمون نمیرسیم.بهترین تصمیم تعویقه

شبنم
دی ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

خواهش میکنم اگر ممکنه اعتراض کنید زمان ارشد تغییر کنه.تو عید اصلا امکان درس خوندن نیست..عملا فقط تا اسفند وقت داریم..لااقل بذارن اردیبهشت..چطور اعتراض مونو ب گوش مسئولین برسونیم؟؟

Jacob
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  شبنم

سلام
بهترین راه برای تغییر زمان ارشد از طریق نامه نگاری برای نماینده های مجلسه.
خواهشن همه داوطلبین کنکور ارشد اقدام و اعتراض کنند

عرفان
اسفند ۳, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Jacob

سلام چطوری به چه شماره ای برای نماینده های مجلس نامه نگاری کنیم؟

فرشاد
دی ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۳۵ ق٫ظ

بدترین تصمیمی بود که اخذ شد آن هم در آذر ماه اطلاع دادن، تقصیره اونی که برا اردیبهشت برنامه ریزی کرده چیه ؟ با این کار ممکنه کسی به هدفش نرسه یکی دو روز که نیس یک ماهه لطفا تجدید نظر فرمایید.

ela
دی ۱۰, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ

دوستان قبل از اینکه دیر بشه اعتراض کنید تاریخ کنکور ارشد رو تغییر بدن

Sn
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

بچه ها اعتراض کنین
بعد از ماه رمضون باشه دگ
چ طوری باید اعتراض کنین و کجا آخ؟؟؟

ela
آذر ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۳۵ ق٫ظ

دوستان خواهش میکنم به تاریخ برگزاری آزمون ارشد اعتراض کنید

افسانه
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

سلام بچه های ارشد لطفا بیاین به زمان کنکور ارشد اعتراض کنیم اگه بعد ماه رمضون باشه خیلی بهتره اینجوری فرصت خوندن و تست زدن خیلی کمه استرس مونم زیاد میشه

یه دختر
آبان ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

به نظر من که همین فروردین ماه بهترین زمانه. به چند دلیل:
۱-با توجه به گرانی، امکان خوشگذرونی وسفروجود نداره و مجبوریم بشینیم در ودیوار رو نگاه کنیم. پول هم نداریم صندلی بخریم تو دانشگاه. سهمیه هم نداریم متاسفانه.
۲-اگر بعد از ماه رمضان هم باشه، موقع کنکور که بشه، میاییم میگیم که ماه رمضان بود وروزه بودیم و حال درس خوندن نداشتیم و…
بشینیم بخونیم. موفق باشید

عرفان
اسفند ۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه دختر

خب اتفاقا مسافرت کسی نره، دردسرش بیشتره، باز شاید مثلا کسی بره مسافرت و تو یه مکان ثابت درس بخونه ولی توی عید اگه کسی مسافرت نره توی اون شلوغی دید و بازدید آخه کی میشه درس خوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رضا
مهر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

با توجه به چند عامل منطقی این هستش که آزمون ارشد ۹۹ بعد از ماه رمضان برگزار بشه. به دلیل برگزاری آزمونهای آزمایشی مووسسات و برنامه ریزی های داوطلبان برای شرکت در این آزمونها، مطمئنا تداخلی که ایجاد میشود باعث لطمات روانی و استرس به داوطلبان میشود. ضمن اینکه ماه فروردین ماهیست که در آن مطالعه دروس مشکل و نیاز به محلی آرام مثل کتابخانه دارد. در حالیکه این ایام زمان رفت و آمد و عید دیدنی است لذا عملا داوطلبان بازدهی ندارند. اما با تغییر زمان کنکور ارشد به اوایل خردادماه، داوطلبان ضمن داشتن زمان بیشتر برای مطالعه، استرس کمتری دارند. خواهشمندم برای رسیدن به هدفمان که همان تغییر زمان کنکور ارشد به هشتم و نهم خرداد است، با فرستادن پیام به سنجش و سایت خبرگزاری فارس بخش فارس من، همکاری کنید

من
مهر ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ

مثل اینکه تاریخ ازمون دکتری بدلیل انتخابات مجلس تغییر پیدا کرده است . دوستان لطفا با سازمان سنجش تماس بگیرید که ازمون ارشد نیز پس از ماه مبارک رمضان و در هشتم و نهم خرداد ماه برگزار شود . از یک سو انتخابات مجلس در بسیاری از شهرها به ” دور دوم ” کشیده می شود . احتمالا شورای نگهبان همین تاریخ بیست و نهم فروردین را زمان دور دوم انتخابات مجلس تعیین کند . زیرا در ماه رمضان انتخابات برگزار نمی شود . پس چرا سنجش اصرار دارد در این زمان ازمون برگزار شود ؟ از سوی دیگر بیست و نهم فروردین ماه روز ارتش است و بسیاری از کارکنان و فارغ التحصیلان ارتش نیز در این روز رژه دارند . بسیاری از این عزیزان که قصد شرکت در ازمون ارشد را دارند , اما بدلیل رژه روز ارتش به انها مرخصی داده نمی شود . از یک سو خود این عزیزان مسئولیت امنیت رژه نیروهای ارتش را بر عهده دارند و از سوی دیگر مسئولیت امنیت و ارامش برگزاری ازمون ارشد . مسئولین سنجش از این امور اگاهی دارند اما واقعا جای تعجب است چرا اصرار دارند این ازمون چندین روز پس از تعطیلات عید برگزار شود اما… ادامه نظر»

ela
مهر ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ

دوستان عزیز لطفا پیگیر باشید که آزمون ارشد بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود

مجتبی
مهر ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

دوستان عزیز , لطفا پیگیر باشید که زمان کنکور ارشد بعد از ماه رمضان باشد . زیرا چندین روز بعد از تعطیلات عید ازمون برگزار می شود . بهتر است ازمون در زمانی برگزار شود که کمترین فشار و استرس به داوطلبان باشد نه اینکه زمان ازمون را جلوتر بیندازیم و بیشترین فشار به داوطلبان در عید وارد شود . جالب اینجا است احتمال برگزاری زود هنگام ازمون برای همه غیر قابل تصور بود زیرا اکثر موسسات اموزشی در تاریخ بیست و نهم فروردین برگزاری ازمون ازمایشی را پیش بینی کرده بودند
دوستان بهتر است این موضوع از طرق ” فارس من ” هم پیگیری شود که ازمون ارشد بعد از ماه رمضان و در هشتم و نهم خرداد ماه برگزار شود . زیرا امسال داوطلبان از این طریق خواستار تعویق برگزاری ازمون ارشد نود و هشت بودند