لزوم تکمیل ظرفیت مجدد آزمون کارشناسی ارشد با توجه به قطع دسترسی به اینترنت

در حالی که دسترسی به اینترنت طی هفته گذشته در کشور امکان‌پذیر نبوده است؛ رسانه‌ها کاهش آمار انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد ۹۸ را عدم استقبال از آن تفسیر کرده‌اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ پس از کش و قوس‌های فراوان و علی‌رغم این که در دی ماه ۹۷ معاون آموزشی وزارت علوم بر حذف مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد تأکید کرده بود، بالاخره برگزار شد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از ۲۳ آبان ماه آغاز شد و ظرفیت پذیرش در کدرشته‌های همه مؤسسات آموزش عالی این مرحله به جز دانشگاه آزاد اسلامی، ۵۷ هزار و ۳۰ نفر در نظر گرفته شد.

متاسفانه بیشتر زمان مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ با اتفاقات اخیر کشور و قطعی اینترنت به صورت سراسری همراه شد و علیرغم این که سازمان سنجش دو بار نسبت به تمدید مهلت انتخاب رشته اقدام کرد، اما تا پایان مهلت مجدد تکمیل ظرفیت هم اینترنت در کشور برقرار نشد و بسیاری از داوطلبان از دو بار تمدید زمان انتخاب رشته مطلع نشدند.

ضمن این که با توجه به عدم دسترسی به موتور جستجوی گوگل و علیرغم امکان دسترسی به سایت سازمان سنجش، بسیاری از داوطلبانی که آدرس سایت سازمان سنجش را در خاطر نداشتند نیز فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد ۹۸ را از دست دادند.

اگر چه انتظار می‌رفت با توجه به این که قطعی اینترنت در کشور به صورت سراسری رخ داده، سازمان سنجش نسبت به در نظر گرفتن مهلت مجدد برای تکمیل ظرفیت ارشد ۹۸ اقدام نموده و در این خصوص اطلاع‌رسانی نماید، این سازمان طی اطلاعیه‌ای خبر از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۹۸ در روز چهارشنبه ششم آذر داد و بدین صورت امید داوطلبانی که چشم‌انتظار شرکت در تکمیل ظرفیت بودند و قطعی اینترنت مانعی برایشان شده بود نیز از دست رفت.

آمار نهایی داوطلبان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۹۸ نیز که به طرز عجیبی بسیار پایین‌تر از ظرفیت درنظرگرفته‌شده برای این مرحله است نیز تأییدی بر این موضوع است. به نحوی که در حالی که ظرفیت پذیرش حدود ۵۷هزار نفر است، تنها ۳۱ هزار نفر در تکمیل ظرفیت شرکت کرده‌اند. اگر چه این موضوع از سوی رسانه‌ها به عدم استقبال داوطلبان از تکمیل ظرفیت تفسیر شده است، اما بر اساس آن‌چه گفته شد، در صورت دسترسی داوطلبان به اینترنت شاهد آمار بالاتری از شرکت‌کنندگان بودیم.

با توجه به این موارد به نظر می رسد لازم است فرصت مجددی برای تکمیل ظرفیت به داوطلبان داده شود، گرچه این کار هم مشکل اصلی را چندان جبران نخواهد کرد و بسیاری از کسانی که می توانستند کدرشته های بهتری قبول شوند این فرصت را از دست دادند.

به هر حال هنوز فرصت زیادی تا ترم دوم دانشگاه ها وجود دارد و سازمان سنجش می تواند این بار با اطلاع رسانی مناسب و ثبت نام تکمیل ظرفیت در شرایط آرامش و وصل بودن اینترنت فرصت جدیدی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امید
آذر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

سلام خدمت مدیر گرامی و داوطلبان عزیز
بنده کارشناسیم تمون شد اما بازار کارش خیلی ضعیفه و استخدامی نداره
منم دنبال کار دولتی توی اداره جات هستم
بنظرتون بهترین گرایش مدیریت برای ادامه تحصیل که توی استخدامی ها همیشه هست و راحت تر میشه مطالبش رو فهمید چیه؟
با تشکر

امیر
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
اول مدیریت دولتی /مالی /بازرگانی/صنعتی
ازمون فراگیر امسال ببین متوجه میشی