فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ دانشگاه مراغه

فراخوان پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه مراغه برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه مراغه بر اساس آیین نامه “پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور” برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از بین دانشجویان کارشناسی که جزء ۱۵ درصد برتر میانگین معدل دانشجویان هم ورودی و هم رشته خود می باشند، در کلیه رشته هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد، به صورت مازاد بر ظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوطه، دانشجو میپذیرد.

دانشجویان پس از مطالعه دقیق شرایط و ضوابط و تکمیل مدارک، اسکن مدارک را به همراه نامه درخواست رشته و گرایش به ایمیل btalent@maragheh.ac.ir ارسال نمایند.

شرایط الزامی برای ارائه درخواست پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه مراغه

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۹۵-۹۶ که تا پایان شش نیمسال، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین معدل کل، جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه مراغه

تبصره ۱: دانش آموختگان ورودی بهمن ۹۴ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای، با ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، تکمیل نشود، تقاضای دانشجویان با میانگین معدل کل ده درصد برتر بعدی، در پایان شش نیمسال (۲۵ درصد برتر) در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می شود.

۲- متقاضی باید حداکثر تا ۹۹/۶/۳۱ و طی ۸ نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: در خواست متقاضیان ورودی ۱۳۹۶ که در ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته می شوند و به لحاظ میانگین معدل کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۱۵ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره، در فراخوان ثبت نام نمایند.

تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنها طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

تبصره ۳: درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیل آنها به دالیلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، ماموریت والدین و همسر، زایمان و موارد مشابه) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از حد مجاز مذکور در آئین نامه به طول انجامد، پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، درصورت دارا بودن سایر شرایط قابل بررسی است.

۳- تنها دانشجویان کارشناسی پیوسته می توانند برای پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند، لذا دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ، مجاز به شرکت در فراخوان نمی باشند.

۴- جهت اطلاع از نحوه محاسبه ۱۵ درصد و ۲۵ درصد برتر به وبگاه دانشگاه مراغه به آدرس ir.ac.maragheh.www در قسمت امور استعدادهای درخشان مراجعه فرمایید.

تعیین اولویت ها (انتخاب رشته/ گرایش):

متقاضیان می توانند حداکثر دو رشته / گرایش را به ترتیب اولویت خود انتخاب (طبق کد رشته های دفترچه آزمون ارشد ۹۹ سازمان سنجش) و در قالب نامه به ایمیل مذکور ارسال نمایند.

تبصره ۱: درخواست متقاضی صرفا در اولویت هایی بررسی می شود که نام رشته و گرایش آنها در ایمیل، قید گردیده باشد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته / گرایش ها و اولویت آنها دقت نماید.

تبصره ۲: احتمال تغییر و یا حذف رشته های مشمول پذیرش، وجود دارد. در صورت حذف احتمالی رشته / گرایش، حقی برای متقاضی ایجاد نمی شود.

تذکرات مهم

۱) وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده و در صورت نقص مدارک یا عدم پذیرش، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

۲) در صورتی که متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را ارسال نماید و یا مدارک اسکن شده خوانا نباشد، درخواست وی بررسی نخواهد شد.

۳) دانشجو موظف است در صورت داشتن شرایط الزم نسبت به تکمیل دقیق فرم مطابق با مدارک بارگذاری شده اقدام نماید. در صورت عدم رعایت موارد فوق، مسئولیت هر گونه اشکالی بر عهده دانشجو بوده و حق اعتراضی ندارد.

۴) تغییر رشته و یا محل تحصیل افراد پذیرفته بر اساس آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۵) پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

۶) اصل مدارک پس از اعالم اسامی پذیرفته شدگان اخذ خواهد گردید.

۷) هنگام ارسال مدارک حتما شماره تلفن تماس ثابت و همراه ذکر گردد.

مدارک لازم جهت درخواست پذیرش ارشد بدون کنکور

۱- اسکن عکس

۲- اسکن کارت ملی و صفحه اول شاسنامه

۳- اسکن ریز نمرات تا پایان نیمسال ششم

۴- اسکن فرم گواهی رتبه تاییدشده توسط ادره آموزش دانشگاه محل تحصیل

تبصره: گواهی رتبه سایر دانشگاه ها باید در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی و پس از امضا و و مهر دانشگاه محل تحصیل، اسکن و ارسال شود.

۵-اسکن فیش واریزی به مبلغ شصت هزار تومان به حساب دانشگاه مراغه (نزد بانک تجارت به شماره ۵۴۶۰۹۹۰۲۴ بنام شهریه)

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمی
تیر ۵, ۱۴۰۰ ۸:۲۷ ب٫ظ

و آیا در شهر مراغه هست؟

فاطمی
تیر ۵, ۱۴۰۰ ۸:۰۷ ب٫ظ

سلام من می خواستم در کارشناسی ارشد علوم تربیتی یا روانشناسی شرکت کنم امکانش هست الان ثبتنام کنم؟

مهسا
تیر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمی

سلام
مهلت ثبت نام ارشد استعداد درخشان این دانشگاه به اتمام رسیده متاسفانه. با این حال میتونید با دفتر استعداد درخشان تماس بگیرید.

محمد غریبی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشی ، من لیسانس راوشناسی را گرفتم ، حال می خواهم کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام کنم ، در شاخه روانشاسی بالینی آیا ممکن است ، تمامی مدارکم کامل است