پارسه
نوگام
همپا
کیهان روان
عالم زاده

شروع انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ دانشگاه ازاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی این دانشگاه آغاز شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد آزاد

به گزارش مسترتست، داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی تا ۲۵ شهریور فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ضوابط و شرایط انتخاب رشته، ظرفیت و واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش به دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۹ مراجعه کنید.

جهت مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت رایگان کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۹

داوطلبان علاقمند به پذیرش در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته که توسط سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده، نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند.

۱- داوطلب گرامی جهت ثبت نام از آخرین نگارش مرورگرهای Google Chrome و یا Mozilla Firefox استفاده نمایید.
۲- داوطلبان لازم است به منظور انتخاب رشته با استفاده از شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کدملی وارد سامانه شوند.
۳- اتباع خارجی لازم است به منظور انتخاب رشته با استفاده از شناسه انتخاب رشته و کد پیگیری اتباع خارجی وارد سامانه شوند.
۴- پس از ورود به سامانه لازم است هزینه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۹ از سوی داوطلب پرداخت شود.
۵- داوطلبانی که در دو مجموعه امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند رشته / محل های انتخابی خود را از میان هر دو مجموعه انتخاب و ثبت نمایند.
۶- هر داوطلب می تواند حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته و محل را متناسب با مجموعه های امتحانی خود انتخاب و به ترتیب اولویت ثبت نماید.
۷- داوطلبان پس از انتخاب رشته و محل لازم است گزینه ثبت نهایی را انتخاب و نسخه چاپی رشته و محلهای انتخابی را از سامانه دریافت و تا زمان اعلام نتایج نهایی حفظ نمایند.
۸- ویرایش رشته / محل های انتخابی تا پایان مهلت انتخاب رشته فعال بوده و داوطلبان نیازی به پرداخت هزینه مجدد به منظور ویرایش رشته و محل های انتخابی خود نیستند.

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ آزاد

داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۹ می توانند پس از ورود به سامانه فوق با استفاده از شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی (و یا کد پیگیری اتباع خارجی) به سامانه انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۹ وارد شده و سپس با پرداخت هزینه انتخاب رشته به مبلغ ۶۱۰۰۰۰ ریال از طریق سامانه مذکور نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

امکان انتخاب چند رشته محل در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد؟

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون شرکت نموده‌اند میتوانند رشته/محلهای متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را بر اساس اولویت موردنظر در میان ۱۰۰ رشته/محل انتخابی درج نمایند.

آیا امکان انتخاب رشته ارشد آزاد ۹۹ از سایر رشته های وجود دارد؟

داوطلبان تنها امکان انتخاب رشته/گرایش‌هایی را دارند که مطابق کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در کد ضریب متناظر با آن (از کد رشته امتحانی اول و یا دوم) مجاز شده باشند.

اگر از انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد جا بمانم، امکان قبولی وجود دارد؟

عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشته تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
انا
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

ترخدا تمدید کنید دوباره

م
شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ

باسلام و احترام بنده با رتبه نزدیک به ۷۰۰۰ رشته حسابداری دانشگاه آزاد مجاز شدم آیا شانس قبولی در شهرستانها به غیر از شهر خودم را احتمال دارد لطفا مرحمت بفرمائید ممنون

تامیا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۲ ب٫ظ

دوستان یک سوال مههههههم:

از بین دو دوره و دانشگاه زیر کدوم بهتره؟ شما اگه هردو رو قبول بشید کدومو انتخاب میکنید؟

۱- مجازی دانشگاه تهران
۲- دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

ariyana
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  تامیا
  • مجازی دانشگاه تهران
تامیا
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ariyana

چرا؟ آخه میگن مجازی بودن باعث کم اعتبتر شدن مدرک ارشد میشه! مثلا برای مصاحبه دکتری قبولش ندارن.

مانی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  تامیا

بله مجازی اعتبارش برای دکتری خیلی پایین تر از ازاد هست. خود دانشگاه تهران نشنیدم تا حالا از دوره مجازی خودش دانشجو برای دکتری پذیرش کنه. عملا فقط به درد کسی میخوره که صرفا بخواد یه ارشدی گرفته باشه برا اسمش.

anita
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

منم این شک رو دارم . نمیدونم مجازی برم یا پردیس یا دانشگاه ازاد . اولین انتخابم مجازیه دانشگاه تهرانه. چون رشته ام آموزش زبان بود گفتم خیلی حضوریش با غیر حضوریش فرق نداره. به علاوه اینکه الان کروناست و همه دانشگاه ها مجازی برگزار میشن. با این تفاسیر شما باز هم میگید مدرک مجازی زبان سطحش پایین تر از آزاده؟ اصلا کی این ارزش گذاری ها رو میکنه ؟؟؟ من خودم ۴ سال دانشگاه آزاد تهران مرکز رفتم و به قدری این دانشگاه آدم رو از درس زده میکنه و سطحش پایینه که وقتی میگن دانشگاه آزاد از یه دانشگاهی بهتره من خندم میگیره. با خودم میگم مگه بدتر از دانشگاه آزاد هم هست؟ تنها چیزی که باعث میشه مجازی ارزشش زیر سوال بره به نظرم پروژه محور نبودنشه. توی رشته ای مثل آموزش زبان چه پروژه ای میتونه وجود داشته باشه؟؟؟ پس نمیشه کلی نظر داد.تو خود دانشگاه آزاد برای رشته مهندسی ام که پروژه و پایان نامه هست همه از هم میگیرن یا میخرن.

پریسا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  تامیا

معلومه دانشگاه آزاد تهران جنوب اون مجازیه مدرکش زیاد معتبر نیست