پذیرش ۶۸ درصد داوطلبان انتخاب رشته کننده کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

کنکور ارشد 99

با توجه به ظرفیت ۱۵۷ هزار نفری پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ پیش بینی می‌شود حدود ۶۸ درصد داوطلبان انتخاب رشته کننده پذیرفته شوند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، پس از اینکه مقرر شد آزمون‌های کشوری در شرایط کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ برگزار شود، روزهای آزمون از ۲ روز به ۳ روز افزایش یافت. اما آزمون کارشناسی ارشد هم مانند سایر آزمون‌های دوران کرونا با حاشیه‌هایی همراه شد. در این آزمون ۸۵ نفر ابتلای خود به کرونا را تأیید کردند و این تعداد بیشترین تعداد داوطلب کرونایی در مجموع سه آزمون سراسری، ارشد و دکتری دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم بود.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه ۱۶ مرداد تا شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ در ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار شد. پس از برگزاری آزمون تصاویری مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به حاشیه‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ اعلام کرد عکس‌هایی که از یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون در شبکه‌های اجتماعی پخش شده با تکنیک‌های عکاسی از قبیل زاویه و … گرفته شده است و غیر واقعی است.

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ داوطلب ثبت نام کردند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد بودند. در این دوره آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از میان ۶۹۴ هزار نفر ۷۰ درصد آنها در جلسه آزمون حاضر شده‌اند.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ روز ۱۳ شهریور ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار گرفت و پس از آن داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

از میان حاضران در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند با توجه به ظرفیت ۱۵۷ هزار نفری پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ پیش بینی می‌شود حدود ۶۸ درصد داوطلبان انتخاب رشته کننده پذیرفته شوند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور ارشد ۹۹، اواخر مهرماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سهراب
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

ظرفیت روزانه و پیام نور که هر سال خیلی کم می شود و معقول و متناسب با ورودی و جذب دوره لیسانس نیست. کاش زودتر جواب ارشد بیاد.

جانان
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۳ ق٫ظ

ولی انصاف نیس هرساله ظرفیت روزانه دانشگاه ها رو انقدر کم کنن

حسینی
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  جانان

موافقم

sam
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  جانان

اره،خودشون ضرر میکنن با دانشجو تعداد کم