اعلام جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سال ۹۹

تمدید انتخاب رشته ارشد 99

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص تاریخ، نحوه ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی در سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، متن اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش به شرح زیر است:

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۹/۰۹/۱۶ بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، می‌توانند در پذیرش دوره مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند.

شرط معدل جهت پذیرش ارشد بدون کنکور ۹۹

منظور از سوابق تحصیلی، معدل تراز شده مقطع کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته براساس تراز میانگین معدل مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از روز سه‌شنبه مورخ ۹۹/۰۹/۲۵ آغاز و تا روز یکشنبه مورخ ۹۹/۰۹/۳۰ ادامه خواهد داشت. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود.

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند در یک رشته امتحانی متقاضی ثبت‌نام شوند و حداکثر تا ۴۰ (چهل) کد رشته محل (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ارشد با سوابق تحصیلی) را به ترتیب علاقه مندی در فرم انتخاب رشته درج نمایند. دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، همزمان با شروع ثبت‌نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

نحوه ثبت نام پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی ۹۹

مراحلی که متقاضی پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور با شرط معدل در سال ۹۹ باید برای ثبت نام طی کند:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته. 

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و پرداخت مبلغ ۶۱۰/۰۰۰ (ششصد و ده هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام در این مرحله نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به متقاضیان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته ، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام بخصوص معدل (مقطع کارشناسی و یا کاردانی و کارشناسی برای دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته) دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در این مرحله، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

یادآوری مهم: متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند، در صورتی که پذیرفته شده نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ باشند، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد. لازم به توضیح است که این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

توصیه‌های‌ مهم‌ برای داوطلبان پذیرش ارشد ۹۹ بر اساس سوابق تحصیلی

۱- رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی نیز به همراه رشته‌های سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته درج شده است. لذا متقاضیان رشته‌های این دانشگاه می‌بایست کدرشته محل های مربوط به این دانشگاه را به همراه سایر کدرشته محل ها در فرم ثبت‌نام و انتخاب رشته خود درج نمایند و لازم نیست اقدام جداگانه‌ای در این خصوص انجام دهند.

۲- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ‌مراجعه نمایند.

۳- متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین کدرشته محل های انتخابی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دریافت کد پی گیری ۱۶ رقمی، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴- توصیه‌ می‌شود که حتماَ متقاضیان، پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پی‌گیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه خود را تهیه، و مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری نمایند.

۵- با توجه به اینکه داشتن مغایرت معدل برای پذیرفته شدگان موجب لغو قبولی خواهد شد، لذا به متقاضیان توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و قبل از پایان مهلت ثبت نام که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

۶- اگر فردی در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ ثبت نام نموده و در این مرحله نیز متقاضی ثبت‌نام برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی شود و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرد در صورتی که تمایل به انصراف از شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ داشته باشد به شرط ارائه درخواست حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۰/۳۰ هزینه ثبت‌نام به وی عودت داده می‌شود. بدیهی است این افراد از فرآیند آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ حذف خواهند شد.

۷- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی این سازمان ‌اعلام ‌خواهد شد.

نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس  http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. 

 

زمان شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی در سال ۹۹ کی خواهد بود؟

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان سنجش، شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان ارشد بدون کنکور از بهمن ماه خواهد بود.

احتمال پذیرش بدون کنکور ارشد ۹۹ در روزانه های روزانه هم وجود دارد؟

بله، رشته محل های دوره روزانه نیز برای برخی رشته های تحصیلی در دفترچه وجود دارد.

کدام دانشگاه‌ها در سال ۹۹ بر اساس معدل دانشجوی کارشناسی ارشد خواهند پذیرفت؟

امکان پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس معدل در رشته‌های مختلف دانشگاه‌های سراسری (دوره‌های روزانه، شبانه و پردیس)، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد وجود دارد.

کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور نیز در این پذیرش صورت می‌گیرد؟

بله، دانشگاه پیام نور در رشته‌های مختلف نسبت به پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سارا
اسفند ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

سلام من کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد قبول شدم .الان بهم میگن مغایرت معدل دارم امکان تغو هست یا نه

احمد
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۶ ق٫ظ

در مدرک کارشناسی ارشد پذیرش شده با سوابق تحصیلی این عنوان که از طریق سوابق وارد شده درج میشه؟

افشین مرادی
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام پذیرفته شده روزانه ارشد هستم در مرحله پدیرش براساس سوابق تحصیلی ارشد دانشگاه ازاد هم قبول شدم آیا پذیرش دوره روزانه من باطل میشه؟

رضا
دی ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ

پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد پیام نور آموزش محور هست یا نه؟
یعنی آیا پایان نامه هم دارند؟

مصطفی
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام من برحسب سوابق تحصیلی قبول شدم ولی موقع ثبت نام شماره ملیم عدد اخر اشتباه وارد شده چطوری میشه اصلاح کنم ! نگرانم حذفم نکنن!!

مهسا
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مشکلتون رو مطرح کنید، ایشالا که حل میشه. نگران نباشید

زهرا
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر، من هم بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد قبول شدم، میشه راهنمایی کنید ثبت نام از چه تاریخی شروع میشه وچه مدارکی لازم است، وآیا نیاز به ثبت نام حضوری هست یا نه؟

مهسا
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
هر دانشگاه جدا در سایت خودش اطلاعیه میشه. بعضی دانشگاه ها هفته بعد ثبت نام میکنن.
ثبت نام ها عموما غیرحضوری و الکترونیکیه

نیلوفر
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

سلام من قبول شدم تاریخ ثبت نام کی هست؟ کجا باید ثبت نام کنم؟

مهسا
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام
هر دانشگاه جدا در سایت خودش اطلاعیه میشه. بعضی دانشگاه ها هفته بعد ثبت نام میکنن.

مهسا
دی ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ

سلام در صورتی که معدلمون کمتر از حدنصاب باشه و سهمیه ایثارگری داشته باشیم امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد وجود داره؟

مهسا
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
مهلت ثبت نام ارشد بدون کنکور تموم شده و نتایج هم اعلام شده. متأسفانه فرصتی برای ثبت نام نیستش دیگه.

سعید
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ

دوستان جوابش کی میاد؟ من ۱ بهمن اعزام سربازیمه

حمید عرب
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

سلام کد دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر چرا نیسسسست؟؟؟؟

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حمید عرب

سلام
این پذیرش فقط برای جاهای خالی مونده از کنکور ارشد ۹۹ اعلام شده. اگه رشته مدنظرتون برای دانشگاه آزاد واحد آزادشهر نداره، یا کلا پذیرش نداشته تو سال ۹۹ و یا ظرفیتش تکمیل بوده که البته احتمالا حالت اوله

فرید علی
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ

سلام من ازمون ارشد ۱۴۰۰شرکت کردم
اگر تو این فرایند ثبتنام براساس سوابق تحصیلی (معدل) ثبت نام کنم ایا از ازمون ارشد۱۴۰۰ خود بخود حذف میشوم

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  فرید علی

سلام
اگه در دوره روزانه در پذیرش ارشد سوابق تحصیلی پذیرش بشید، امکان شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۰ رو نخواهید داشت متأسفانه

Z
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ق٫ظ

سلام من فارغ التحصیل ۹۸هستم میتونم ثبت نام کنم؟

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Z

سلام
بله مشکلی نداره میتونید ثبت نام کنید.

علی
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام تو قسمتی که میگه باید معدل رو وارد کنیم باید معدل معمولی رو وارد کنیم یا تراز شده یه سوْال دیگه هم داشتم اگه باید معدل تراز شده رو وارد کنیم چجوری محاسبه اش کنیم ؟

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
معدل خودتون رو وارد کنید. سازمان سنجش خودش معدل ترازشده رو محاسبه میکنه.

س ش
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

باسلام این خبر شامل کسانی هم میشه که اصلا توی ازمون شرکت نکرده بودن و الان قصد ادامه تحصیل دارن ؟

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  س ش

سلام
بله شامل میشه. این پذیرش ارشد با سوابق تحصیلی بر اساس شرط معدل و مستقل از کنکور کارشناسی ارشد هست.

زهرا
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

پس دفترچه کو؟

مردود
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

آخه چرا براساس معدل باشه؟؟؟ باید مثل هر سال بر اساس رتبه باشه