انتقاد معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر از شیوه پذیرش کارشناسی ارشد

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: بدترین ورودی ها، ورودی های ارشد هستند. چرا که هیچگونه گزینشی علمی بر روی ورودی های ارشد وجود ندارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

سید محمد حسین کریمیان در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره انتقادها از پایین بودن کیفیت سطح علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، گفت: به اعتقاد من، بهترین ورودی های ما، ورودی های کارشناسی و بدترین ورودی ها، ورودی های ارشد هستند! چرا که هیچگونه گزینشی علمی بر روی ورودی های ارشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کارشناسی از یک طرفی چون حجم داوطلب بسیار بالاست، در دبیرستان ها بصورت جدی روی آن کار می شود و در واقع یک رقابت سنگین در آن جاری و ساری است، و از طرف دیگر از آنجا که مدرک کارشناسی امروز یک حداقل برای ورود به جامعه و بازار کار است و همه بدنبال آن هستند، طبیعتا سطح کیفی دانش داوطلبین بالا و قابل قبول است.

معاون آموزشی دانشگاه امیر کبیر افزود: درخصوص ارشد اما؛ از آنجا که این مقطع در واقع یک دوره به اصطلاح تکمیلی به شمار می رود، داستان متفاوت است. از یک سو برخی فارغ التحصیلان کارشناسی، برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند که به همین علت حجم بالایی از خوب های داوطلبی ارشد را از دست می دهیم.

برخی ها به دلیل سربازی و بیکاری ارشد می خوانند

وی گفت: از سوی دیگر نیز از میان باقی فارغ التحصیلان کارشناسی، عده ای زیادی برای نرفتن به سربازی و عده ای دیگر نیز به دلیل بیکاری، ترجیح می دهند همچنان در دانشگاه بمانند و راه چاره را شرکت در کنکور ارشد و ادامه تحصیل در این مقطع می دانند، آنهم بدون انگیزه ای جدی برای ارتقای سطح دانش شان.

کریمیان با تاکید بر اینکه همین اهداف متفاوت داوطلبین ارشد از دلایل اصلی پایین بودن کیفیت علمی این مقطع است، گفت: در کنکور ۲ اتفاق میافتد؛ یکی سنجش که اطلاعات علمی و سواد علمی دانشجو در آن سنجیده می شود و دوم انتخاب افراد از میان داوطلبان .

انتخاب داوطلبان ارشد توسط سازمان سنجش غلط است

وی ادامه داد: در این میان، مرحله اول؛ یعنی سنجش سطح علمی و آموزشی داوطلبان باید توسط سازمان سنجش صورت بگیرد که در حال حاضر نیز به درستی توسط این سازمان انجام می شود. اما مرحله دوم؛ یعنی انتخاب هم توسط سازمان سنجش انجام می شود که این غلط است.

دانشگاه باید دانشجو را خودش انتخاب کند

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه باید آیین نامه هایی تدوین شود تا دانشجویان پس از سنجش برای انتخاب به دانشگاه ها معرفی شوند، گفت: این یک ضرورت انکار ناشدنی است که دانشگاه باید بتواند قانونا دانشجوی خود را انتخاب کند. این روشی است که در همه جای دنیا به کار گرفته می شود.

وی اظهار داشت: بطور مثال؛ سال قبل حدنصاب دوم را حذف کردند و آمدند حدود ۵۰-۶۰ دانشجو را به دانشگاه ما فرستادند؛ آنهم بدون اینکه استاد آنها را انتخاب کرده باشد. این موضوع در حال حاضر به یک چالش در دانشگاه امیرکبیر تبدیل شده است. از یک سو دانشجو می گوید من را فرستادند که در این دانشگاه در مقطع دکتری تحصیل کنم! از سوی دیگر استاد می گوید من این دانشجو را انتخاب نکرده ام و عنوان می کند همانجا که دانشجو را فرستاده است، برایش استاد هم انتخاب کند.

در تحصیلات تکمیلی حق انتخاب باید با دانشگاه باشد

کریمیان افزود: متاسفانه ما با همین دانشجویان مشکل پیدا کردیم؛ بعضی از آن ها برگشتند و برخی به دانشگاه دیگری رفتند؛ آن هم بعد از ۶ ماه بلاتکلیفی. بنابراین در تحصیلات تکمیلی باید حتما حق انتخاب با دانشگاه باشد. البته در شرایط فعلی که این حق انتخاب اصلا با دانشگاه ها نیست و در دکتری نسبتا اوضاع بهتر است؛ چرا که داوطلبین آزمون دکتری، در دو مرحله پالایش می شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ناشناس
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دوستان عزیز که تجربه و یا اطلاع از قبولی بدون آزمون استعداد درخشان دارند ، احتمال قبولی شخصی که جزو نفراتنتایج نهایی هست چقدره؟؟؟ به خاطر تاییدیه سازمان سنجش میگم

مهدی
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۷:۱۸ ق٫ظ

سه الی چهار ما ه دیگر دولت عوض میشه ودولت جدید سر کار میاد زیاد روی حرف های اینها حساب نکنید

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۵:۴۸ ب٫ظ

خانم پ،
زیاد رو قوانین حساب نکنید چون یک شبه عوض میشه.
اتفاقا انچه که رسانه ای میشه مهمتره چون نشون میده قانون جدید بزودی چه خواهد بود!!
بخاطر همینه که همه ما نسبت به نظرات رسانه ای شده همیشه حساس تر هستیم تا قوانین موجود.
متاسفانه ذهن شما یاد گرفته فقط قوانین رو حفظ کنه. بدون هیچ تحلیلی.
گاهی قوانین ، گاهی رویدادها….
این مشکل خیلی هاست.
ولی من مهندس مکانیک هستم. ذهنم فقط تحلیل کردن بلده نه حفظ کردن. بخاطر همین نتیجه گیری من و افراد مثل من به واقعیت نزدیکتره.

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

منم مهندس عمرانم، این مقطع رو هم گذروندم و ذینفع نیستم که بخوام جانبدارانه و از روی احساس صحبت کنم، اینجا هر نظری که از سمت اینجانب، شما کاربر محترم و هر دوست عزیر دیگه ای مطرح می شه باید با این دید باشه که مخاطبان زیادی دارن مطالعه می کنن و بخصوص بخاطر اهمیت این تصمیم در سرنوشت اونا باید با اطلاعات و تحلیل نظر بدیم، باور کنید حذف کنکور اصلا” امکان نداره چون متضرر اول این قضیه خود دانشگاه هان، هنوز توان اجرایی و تشخیص لازمو برای جدا کردن افراد واجد صلاحیتو در این مقیاس بزرگ ندارن ( بالای نیم میلیون نفر شرکت کننده)، پس کنکور لازمه، اما در نحوه پذیرش داره تغییراتی اعمال می شه، اینو همه می دونیم، اما این تغییرات چون مصوبه دستگاه های مختلفه باید با تایید همه اونا باشه، خود وزیر علوم بارها گفتن ما قانون سنجش و پذیرش دانشجو داریم و برای اجرایی سازی تصمیمات باید به این قانون توجه کنیم، مجدد وزیر علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس ستاد نقشه جامع علمی کشور بارها گفتند باید هر تصمیمی که برای اصلاح ( نه حذف) سنجش و پذیرش دانشجو می گیریم به یکباره تغییر تند محسوب نشه و به امکان… ادامه نظر»

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  P

ما هدفمون یکیه.
فقط نظرمون فرق میکنه.
البته من آرزو میکنم نظر شما درست باشه.

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ

این نهایت “ندانستن” است که در اینجا همه چیز را با چرتکه قوانین بخواهید پیش بینی کنید.
زیاد رو قوانین حساب نکنید چون یک شبه عوض میشه.
اتفاقا انچه که رسانه ای میشه مهمتره چون نشون میده قانون جدید بزودی چه خواهد بود!!
بخاطر همینه که همه ما نسبت به نظرات رسانه ای شده همیشه حساس تر هستیم تا قوانین موجود.

Omid
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۰۳ ب٫ظ

اجراش در آزمون امسال چیزی نزدیک به صفر درصد هست.

محسن
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Omid

در ازمون امسال اجرا نمیشه

ولی از سال دیگه احتمال۹۹ درصد اجرا میشه

اونوقت دانشجوهای ازاد و غیرانتفاعی خیلی سخت میتونن ارشد رو سراسری بخونن چون داخل مصاحبه به احتمال زیاد توسط دانشگاه رد میشن

عرفان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دقیقا همینجوری میشه .
اصلا هدف اینها همینه اما روشون نمیشه بیان رک و صریح به ملت بگن میان این داستانها رو درست می کنن تا کسی متوجه نشه .

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اگه بخواد مصاحبه ای بشه باید تکلیف ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو که می گه آزمون کارشناسی ارشد به طور متمرکز و تاثیر معدل انجام بشه رو روشن کنن، یعنی باید این پیشنهاد در مجلس بررسی بشه و اونجا مصوب بشه که تا الان این اتفاق نیفتاده و چون قانونه که تغییرات از یکسال قبل اطلاع رسانی بشن پس برای کنکور ۱۴۰۱ اتفاقی نخواهد افتاد، البته با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اختیارات شورای سنجش و پذیرش دانشجو می تونن یه کف نمره برای پذیرش تعیین کنن و اختیارش بدن به دانشگاه ها و یا ظرفیت پذیرشو کم کنن، سابق در سال ۱۳۸۳ برای ارشد طرح آ ت ت وجود داشت ( آزمون تشریحی تکمیلی)، ۷۰ درصد سهم کنکور بود و ۳۰ درصد سهم دانشگاه که چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می کردن( دانشگاه های برتر نه همه) ، به دلیل اعتراضات بالا سال بعد سهم مصاحبه شد ۲۰ درصدو در نهایت این طرح برداشته شد، دانشگاه ها سعی کردند این طرحو دوباره برگردوند اما شورای سنجش و پذیرش دانشجو این طرحو مغایر با قانون تشخیص داد و ردش کرد ( قانون سنجش و پذیرش دانشجو)، به همین خاطر می گم اهمیت قوانین مصوب کشوری رو… ادامه نظر»

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

من فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاههای دولتی هستم. ولی اون رشته ای که میخوام در ارشد بخونم بهترینش در یک دانشگاه دیگه است.
هر دانشگاهی قطب یه رشته خاصه.
اگر انتخاب دانشجو بیفته بدست دانشگاه اونوقت اونا دانشجوهای خودشون رو در اولویت قرار میدن.

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Omid

کنکور ارشد ۱۴۰۰ نه خدا رو شکر .
۱۴۰۰ حذف نمیشه و قرار هم بوده که هیچ تغییری نسبت به پارسال نکنه.و امیدوارم تغییر نکنه.

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۰۶ ب٫ظ

این تصمیم مصوب چند تا مرجع تصمیم گذاره که برای تغییرش باید از تایید همه مراجع بگذره،
مجلس به عنوان قانون گذار رکن اصلی
شورا به عنوان سیاست گذار
وزارت علوم و سازمان سنجش به عنوان مجری قوانین
قرار نیست تصمیمات با صحبت یک شخص گرفته بشه، و بعدش در ستاد نقشه علمی کشور که ذیل مجموعه همین شوراست صراحتا” گفتند ما اصلا” به دنبال حذف کنکور نیستیم و سازمان دهی سنجش و پذیرش دانشجو باید بررسی بشه،

شورای محترم انقلاب فرهنگی به عنوان سیاست گذار می تونن طرح پیشنهادی خودشونو برای کیفی ترکردن پذیرش دانشجو در این دوره ارائه بدن اما باید در حفظ قانون سنجش و پذیرش دانشجو مجلس باشه،

چه در این مورد و چه در سایر موارد خوبه تمرین کنیم هر حرف و گفته ای رو که رسانه ای می شه سرسری و از روی اجبار نپذیریم و قوانین مصوب کشور خودمون رو حداقل بدونیم.
با این حال سپاس از نظر شما دوست عزیز

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  P

اینطور که نشون میده شما اصلا اخبار رو پیگیری نمیکنید.
کافیه کمی اخبار شورای عالی فرهنگی و فرمایشات دکتر عاملی را در خصوص حذف کنکور ارشد جستحو کنید.
حدود یکسال است که خیلی جدی به دنبال حذف کنکور ارشد و دکترا هستند.
و نظراتی شبیه نظر معاون اموزشی امیرکبیر از چند نفر دیگر هم ابراز شده.
متاسفانه نگاه خودتان خیلی سطحی است.

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

کامل پیگیر اخبار هستم، ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر کبگانیان گفتند ما اصلا” به دنبال حذف کنکور ارشد و دکتری نیستیم اما شیوه پذیرش در این دو مقطع رو هم قبول نداریم و وزارت علوم را مکلف به ارائه لایحه سنجش و پذیرش دانشجو نمودند و دکتر غلامی گفتند برای کارشناسی ارشد هنوز مدل جدیدی تعریف نشده و برخی از دانشگاه ها ( نه همشون چون این نارضایتی شدت و ضعف داره و خیلی از اساتید نیز مدافع کنکورد چون معتقدند با حذف کنکور و اختیار دادن کامل به دانشگاه ها زمینه ایجاد پارتی بازی می شه) مایل به پذیرش دانشجوی کیفی تری هستند که امیدورام بتوانیم برای آن راه حلی پیدا کنیم،اگه در جریان باشید امسال روسای دانشگاه سطح یک کشور به سازمان سنجش نامه نوشتند و گفتند برای آزمون دکتری ۱۴۰۱ سهم مصاحبه رو ۷۰ درصد و آزمونو ۳۰ درصد بذارین که سازمان سنجش پیشنهاد ۶۰_۴۰ رو داد که اونم از تبصره ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو میاد که اجازه میده شورا سنجش و پذیرش دانشجو هر سه سال یک بار نسبت به تعدیل حداکثر ۱۰ درصد بند های فوق ( سهم آزمون متمرکز و مصاحبه اقدام کنه)، خب اگه کنکور می خواست… ادامه نظر»

محسن
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  P

به نظرتون در صورتی که کنکور ارشد رو مثل کنکور دکتری مصاحبه ای کنن

میشه دانشجویی که کارشناسی رو ازاد خونده باشه ارشد رو سراسری بخونه؟؟

چون من شنیدم در صورتی که مصاحبه ای بشه ارشد اونوقت دانشگاه های دولتی دانشجوهای ازاد رو داخل مصاحبه قبول نمیکنن

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  P

من از خدامه که هیچوقت کنکور حذف نشه.
چون عادلانه ترین روش است.
ولی باور کنید به خواست ما نیست

عرفان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  P

اونچیزی که کاملا مشهوده اینه که دانشگاهها می خوان تا جایی که ممکنه خودشون اختیار گزینش دانشجو رو برعهده داشته باشن بنابراین تمام این حرفها و جلساتی که تشکیل میدن برای رسیدن به همین منظوره !
از دید اونها اگر تونستن کنکور رو حذف کنن و خودشون بشن همه کاره که چه بهتره اما اگرم نتونستن حذفش کنن آنقدر فشار بیارن تا درصد ازمون رو کم کنن تا باز هم خودشون بشن همه کاره !
حالا برای رسیدن به این خواسته خودشون هم یکسری دلایل واهی رو بیان می کنن.
جالب اینه که تقریبا بیشتر دانشگاههای بزرگ کشور با هم اتفاق نظر دارند در این مورد !!!
تازه یکیشون هم می گفت اصلا چه دلیلی داره که مجلس تعیین تکلیف کنه در این مورد مگه بقیه دانشگاههای دنیا مجلسشون دخالت می کنه که اینجا مجلس دخالت کنه !!!

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  P

زیاد رو قوانین حساب نکنید چون یک شبه عوض میشه.
اتفاقا انچه که رسانه ای میشه مهمتره چون نشون میده قانون جدید بزودی چه خواهد بود!!

محمدرضا
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

تعجبم از این معاون نیست که مصاحبه کرده، بالاخره بعضی ها دوست دارن مصاحبه کنن و حرفهای خاص بزنن و ادای روشن فکر بودن کنن، تعجبم از مسترتست عزیز هست که همچین خبرایی رو پوشش میده، شاید بعد از ماه ها دنبال کردن این سایت خوب اولین انتقاد جدیم همین باشه
در هر صورت کاش یه نفر پیدا بشه صلاحیت علمی همین معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر رو مورد ارزیابی قرار بده ببینیم سواد خودش چقدره که برا ما تز میده

عرفان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

با این کار دیگه رسما فاتحه عدالت آموزشی خونده میشه !
هر دانشگاهی دانشجوی کارشناسی خودش رو میگیره اگرم خواست از دانشگاه دیگه ای دانشجو بگیره میره سراغ دانشگاههای بالاتر از خودش .
همین الان با بودن آزمون استادا به دانشجوهای دانشگاههای دیگه کم محلی می کنن دیگه وای به حال موقعی که ریش و قیچی بیفته دست خودشون !!
این طرح هم به ضرر بچه های آزاد و غیرانتفاعی و پیام نوره و هم به ضرر دانشجوهای دولتی شهرستان چون هیچوقت استاد ی دانشگاه دولتی مادر نمیاد دانشجوی فلان دانشگاه دولتی شهرستانی رو بگیره .
اینی هم که میگن مصاحبه می کنیم و ارزیابی می کنیم همش کشکه برای فریب اذهان عمومی از قبلش دانشجوهای مورد نظر خودشون رو انتخاب می کنن بقیه هم فرمالیته.
فکر کنم تنها جایی که خراب نشده همین جا بود که الانم به لطف آقایون باید فاتحش رو خوند .
اینجا ایرانه خیلی وقتها قانون رو دور میزنن دیگه وای بحال وقتی که قانونی هم نباشه یا قانون دست عده ای رو برای انتخاب باز بزاره ببین دیگه چی بشه.

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

این صحبت انتقاد معاون آموزشی دانشگاه امیر کبیره، خب یک انتقاده و نظرشون هم به عنوان یک کارشناس آموزشی محترم، اما ایشون مرجع قانون گذار برای تعیین پذیرش نیستند و مجلس سال ۱۳۹۴ به منظور رعایت عدالت برای تحصیلات تکمیلی قانون سنجش و پذیرش داده،
شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سیاست گذار، وزارت علوم به عنوان ریاست شورای سنجش و پذیرش دانشجو و سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان دبیر شورا با در نظر گرفتن جمیع نظرات و انتقادات وارده به عنوان سیاست گذار و مجری اجرای قانون را بررسی می کنند و ذیل قانون سنجش و پذیرش دانشجو که برای تحقق عدالت تصویب شده راهکار خودشون رو برای کیفی تر کردن پذیرش دانشجو در این دوره ارائه می دن، راهکار هایی مثل دادن حد نصاب به دانشگاه برای پذیرش، کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و موارد دیگر،
اما به طور قطع ما حذف کنکور رو نداریم.

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  P

بله مرجع قانونگذار نیستند ولی در نهایت نظرشون اعمال میشه. چون قانونگذار با توجه به نظر افراد
ذی صلاح قانون رو وضع میکنه. و معمولا پس از طی جلسات با همین اشخاص.

بنابراین کافیه زمزمه ای شروع بشه …..

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

موافقم

zadok
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

البته اساتید هم در دوره کارشناسی بهتر از ارشد و دکترا هستند. برای مثال همین حرف اساتید و مسئولان دانشگاه بدون پیمایش و تحقیق است و شهودی می‌گویند هدف دانشجویان از ادامه تحصیل سربازی و بیکاری است. اینطوری میشه گفت هدف دانشجویان کارشناسی هم مدرکه و بس یا هدف اساتید از نوشتن مقالات بی‌کیفیت رزومه است.

Ali
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۰۷ ق٫ظ

سال بعد که دیگه کنکور رو برمیدارند.
امسال آخرین سال برگزاری کنکور ارشد است.
سال بعد خودتون اصلا انتخاب کنید. ولی انسال نه.
دکتر عاملی گفتند امسال بدون تغییر و مثل پارسال برگزار میشه و از سال دیگه حذف میشه. هم ارشد هم دکترا.
خواهشا ما رو غافلگیر نکنید. اجازه بدید یه امسال رو به خیر بگذرونیم.

P
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

از خودتون نظر سطحی ندید و سایر افرادو به اضطراب نندازین، اصلا” صحبت از حذف کنکور ارشد نیست، اولا” اینکه در قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوبه مجلس شورای اسلامی سال۱۳۹۵ و طبق ماده ۴ آزمون ارشد بایستی به صورت متمرکز و تاثیر معدل توسط وزارتین انجام بشه ( مرجع قانون گذار کشور بدین صورت در نظر گرفته)، آقای دکتر عاملی در شروع تصویب سیاست گذاریشون گفتند دنبال حذف کنکور ارشد و دکتری هستند م مقداری زمان بر است اما بعد در ستاد نق‌شه جامع علمی کشور دکتر کبگانیان گفتند ما اصلا” به دنبال حذف کنکور ارشد و دکتری نیستیم و به دنبال اصلاح شیوه پذیرش دانشجو هستیم و وزارت علوم بایستی لایحه سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی را به منظور انجام کار کارشناسی برای ما بفرسته و اواخر اسفند پارسال دکتر غلامی این لایحه رو ارسال کردند و گفتند برای کارشناسی ارشد هنوز مدل جدیدی برای پذیرش تعریف نشده و بعضی از دانشگاه ها مایل به پذیرش کیفی تر دانشجو اند که امیدورام بتوانیم برای این موضوع راه حلی پیدا کنیم، دوما” حذف کنکور ارشد که یک آزمون کاملا” متمرکزه جدای از اینکه باید توسط مجلس بررسی و اصلاح ب‌شه ( شورا فرهنگی به عنوان سیاست… ادامه نظر»

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  P

حجت‌الاسلام دکتر عاملی:
کنکور ارشد و دکتری باید حذف شود

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

موافقم

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۴۶ ق٫ظ

در ضمن بسیاری از اساتید امروز و دانش پژوهان و … برای ورود به کارشناسی ارشد، به همین شیوه پذیرش شده اند.
شما با این قضاوت، بار علمی همه آنها را زیر سوال میبرید!!!

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ق٫ظ

ایشان فرموده اند:
دانشجویان کارشناسی خوب هستند و دانشجویان کارشناسی ارشد خیر.
نکته اینجاست که این دانشجویان ارشد “بد” همان دانشجویان “کارشناسی” خوب هستند!
پس گمان شما در بد بودن ارشدیها کاملا اشتباه است.
نکته بعد اینکه معیار بد و خوب از نظر شما چیست؟
دانشجویان ارشد در حقیقت دو بار غربال شده اند:
یکبار در کارشناسی و یکبار برای ارشد.
شما چه ازمونی را معتبرتر و عادلانه تر از کنکور میدانید؟
مگر اینکه بخواهید به بهانه دیگری، اشخاص مورد نظر خودتان را وارد دانشگاه کنید.
و این عادلانه نیست.

علی
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

دقیقا هدفشون همینه میخوان افراد مورد نظر خودشون را وارد داشنگاه بشن که پر واضح هست چه فسادی ایجاد خواهد کرد، اگر کنکور بده نباید حتی برای کارشناسی باشه ، در ثانی ایجاد انگیزه بخش قابل توجهیش بر میگرده به خود دانشگاه و اساتید که بتونن بستر لازم را برای ایجاد انگیزه دانشجو فراهم کنن، از نظر من اینا دنبال فرار از مسئولیت خودشونن و دنبال اهدافی به غیر از برقاری عدالت آموزشی هستند