تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۱

تاثیر معدل دوره کارشناسی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ بیست درصد است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱، طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۸/۹/۳۰، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ می باشد.

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۱

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰٪ نمره آزمون و ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

اعمال ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

متقاضیان در درج معدل خود نهایت دقت لازم را بعمل آورند. بدیهی است در صورت مغایرت معدل اعلام شده با معدل واقعی متقاضی، و در صورت نداشتن حداقل نمره قبولی با معدل واقعی، مطابق ضوابط قبولی این دسته از متقاضیان «لغو» خواهد شد.

تاثیر معدل مقطع کاردانی در کنکور ارشد

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

ضریب معدل دانشگاهها در کنکور ارشد چقدر است؟

سازمان سنجش هیچ گاه فرمول تاثیر معدل در کنکور ارشد را اعلام نکرده است. اما بر اساس کارنامه داوطلبان ازمون کارشناسی ارشد سال‌های گذشته، این ضریب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر اثر زیادی ممکن است داشته باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
حمید
آذر ۲۴, ۱۴۰۰ ۷:۵۶ ب٫ظ

باسلام،آیامعدل۱۳:۴۹درکنکورازتاثیر۲۵درصدی برخورداراست؟؟؟؟

مهسا
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

سلام
معدل شما هر عددی که باشه (البته حتما باید بالای ۱۲ باشه تا بتونید کنکور شرکت کنید) تاثیر ۲۰ درصدی داره