دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ + لینک دانلود sanjesh.org

تمدید انتخاب رشته ارشد 99

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ همزمان با شروع ثبت نام منتشر می‌شود. دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ نیز همزمان با شروع انتخاب رشته منتشر می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، هر ساله سازمان سنجش، عناوین رشته‌های امتحانی، گرایش ها و ضرایب دروس هر یک از مجموعه های امتحانی آزمون ارشد را در قالب دفترچه‌ای در تیر یا مردادماه منتشر می‌کند. این دفترچه اولیه است و ممکن است تفاوت‌های جزیی با دفترچه ثبت نامه داشته باشد.

 


میترسی از اخبار کارشناسی ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام بشی …


لینک دانلود دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در مهرماه (همزمان یا اندکی قبل از شروع ثبت نام) منتشر می‌شود. دفترچه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شامل موارد زیر است:

  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان کنکور ارشد
  • مقررات وظیفه عمومی
  • شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی
  • سهمیه ها و تسهیلات کنکور
    مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون ارشد
  • نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام
  • نحوه انتخاب رشته و نحوه گزینش نهایی
  • جدول‌های نام استان، نام و کد شهرستان محل اقامت
  • جداول مربوط به رشته های امتحانی
  • فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام

زمان انتشار دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام ارشد که شامل شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، مقررات وظیفه عمومی داوطلبان مذکر، سهمیه ها و تسهیلات پذیرش، نحوه ثبت نام، المپیاد های علمی دانشجویی و فهرست رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد است، همزمان با شروع ثبت نام و یا کمی قبل‌تر از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری شامل دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پیش از ثبت نام به دفترچه کنکور ارشد مراجعه کرده و نسبت به مطالعه شرایط و ضوابط اقدام کنند.

نکات مهم درخصوص دفترچه ثبت نام

۱- شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ اطلاع رسانی خواهد شد.

۲- با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

با توجه به این که کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود، داوطلبان کنکور ارشد سراسری همزمان داوطلبان دانشگاه آزاد نیز محسوب می شوند.

کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام داوطلبان ارشد آزاد نیز در همان دفترچه ثبت نام ارشد سراسری ۱۴۰۳ در سایت سنجش اعلام می شود.

اما پس از اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به طور مجزا از طریق سایت مرکز آزمون این دانشگاه منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ چه کمکی به ما می‌کند؟

کلیه رشته‌هایی که در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشجو می‌پذیرند در دفترچه اطلاع‌رسانی خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که رشته مدنظر شما در سال جاری پذیرش دارد یا خیر، باید به دفترچه ثبت نام ارشد مراجعه کنید.

با توجه به این کنکور ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده، حتی اگر داوطلب دانشگاه آزاد هستید هم باید همین دفترچه را چک کنید. چون همه اطلاعات لازم در دفترچه ثبت نام ارشد سازمان سنجش درج شده است.

علاوه بر این، امکان شرکت در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد. در ادامه این مطلبتوضیحات تکمیلی در این خصوص داده می‌شود. اما به طور خلاصه برای این مورد نیز به دفترچه احتیاج دارید.

کلیه ضوابط و شرایط ثبت نام در کنکور نیز در دفترچه اطلاع‌رسانی می‌شود؛ شرط معدل برای شرکت در کنکور ارشد، وضعیت نظام وظیفه و هر سوال دیگری که در این مورد دارید، جوابش در دفترچه ثبت نام است.

انواع سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد نیز در دفترچه ثبت نام همراه با جزئیات کامل توضیح داده می‌شود.

موضوع بسیار مهم دیگری که در دفترچه اعلام می‌شود، سرفصل‌های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد است. برای این که بدانید برای پذیرش در رشته دلخواهتان در مقطع ارشد باید چه منابعی را مطالعه کنید، لازم است در ابتدا بدانید که سوالات کنکور از چه مباحثی طرح می‌شود.

مهم: یادتان باشد که برای قبولی در برخی گرایش‌ها ممکن است ضریب برخی دروس امتحانی صفر باشد و شما اساسا نیازی به خواندن آن درس برای قبولی در کنکور نداشته باشید.

به عنوان مثال؛ فردی که داوطلب کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی در گرایش ادبیات کودک و نوجوان است، نیازی به خواندن درس‌هایی که ضریب آنها صفر است (یعنی کد ۶ و ۷) ندارد. کد ۶ و ۷ مطابق اطلاعات بالای جدول شامل سرفصل‌های ادبیات انقلاب اسلامی و تاریخ اسلام است.

بنابراین، حتما پیش از شروع به مطالعه برای کنکور ارشد، دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را بررسی کنید.

سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

امکان شرکت در رشته امتحانی دوم در آزمون ارشد ۱۴۰۳

هر متقاضی علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌گردد) می‌تواند در یکی از رشته های شناور کنکور ارشد که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت‌نام نماید.

زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳

زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳ صبح و عصر روز جمعه ۴ اسفندماه اعلام شده است. بنابراین، برای اولین بار کنکور کارشناسی ارشد همه رشته‌ها در یک روز برگزار خواهد شد.

زمان دقیق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد هر یک از رشته‌های امتحانی در کارت ورود به جلسه کنکور مشخص خواهد شد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از ۷ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

لازم است داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ ازاد و سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پس از دانلود دفترچه ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ نسبت به پرداخت هزینه و تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام آزمون ارشد

  • دانلود دفترچه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ و مطالعه بخش های مختلف آن
  • بررسی شرایط و ضوابط ثبت نام کارشناسی ارشد در دفترچه
  • پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال اعتباری
  •  ورود به سامانه ثبت نام آزمون
  •  درج اطلاعات فردی و تحصیلی در فرم اینترنتی ثبت نام
  •  دریافت کد رهگیری

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی (زمان فارغ التحصیلی حداکثر تا آخر شهریور ۱۴۰۳

  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شکرت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه کنند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص کنند و مشکلی برای ثبت نام در کنکور ارشد از سمت وزارت مذکور نداشته باشند.

  • فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند تا به هنگام قبولی در دانشگاه ارائه نمایند. بدیهی است در صورت قبولی باید مجدداً به وزارت آموزش و پرورش تعهد خدمت بسپارند.

  • داوطلبان شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگه دارند.

  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از ۱۲/۰۰ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که دولت در صورت نیاز تعیین میکند به خدمت اشتغال ورزند.

  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطاء نمی نماید.

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در دوره روزانه پذیرفته شده‌اند نیز امکان شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳ را دارند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ کی منتشر می شود؟

سازمان سنجش همزمان با آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور ارشد دفترچه راهنما را منتشر می کند. به محض انتشار لینک دانلود دفترچه در سایت مسترتست منتشر خواهد شد.

آیا دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به طور مجزا منتشر می شود؟

بله، دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به طور مجزا منتشر میشود.

رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد از چه طریقی قابل دریافت است؟

دانشگاه های دارای پذیرش در هر رشته امتحانی در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج اولیه، در دفترچه انتخاب رشته ارشد اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شیدا
دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

وقت بخیر آیا با لیسانس مهندسی مکانیک بیوسیستم میتوان ارشد مهندسی صنایع شرکت کرد؟

امیر
دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۲:۵۷ ب٫ظ

سلام، لیسانس برق دارم میتونم در کنکور ارشد علوم اقتصادی شرکت کنم؟

آشنا
مهر ۲۳, ۱۴۰۲ ۸:۵۳ ق٫ظ

لیسانس روانشناسی دارم آیا میتونم برای ارشد پرستاری ثبت نام کنم ؟؟

آشنا
مهر ۲۳, ۱۴۰۲ ۸:۲۲ ق٫ظ

سلام لطفا بگین دفترچه ثبت نام کنکور ارشد کی منتشر میشه و میتونیم دانلود کنیم؟ درضمن تاریخ ثبت نام کی هست چرا هر سایتی یه چیزی میگه چه وضعشه؟؟؟؟

صدیقه
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۳ ب٫ظ

سلام
خسته نباشید
لیسانس کشاورزی زراعت و اصلاح دارم ارشد غیر مرتبط چی میتونم ادامه بدم

Z klv
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

سلام روز بخیر خدا قوت من کارشناسی علوم ورزشی دارم و میخوام ارشد ناپیوسته شرکت کنم رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت اموزشی با توجه به ضرایب دفترچه ارشد ۱۴۰۲ ۷ تا درس ک ضریب ۲ و ۳ داشتن مربوط به این گرایشن و من میدونم کدوم کتابا هستن فقط سوالم اینه همه ی ۷تا کتاب لازم نیست درسته؟ کدوما رو بخونم ک روزانه قبول بشم ؟

مریم
مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Z klv

سلام بیشترین تاثیر رو درسهای با ضرایب بالا دارن
اولویت رو بذارین روی اونهایی که ضریب ۳ دارن
+
اگر هم ضریب ۲ دارن اونایی رو بیشتر مدنظر قرار بدین که تسلط بیشتری میتونین روی اون داشته باشین

نیکی
تیر ۱۹, ۱۴۰۱ ۲:۳۷ ب٫ظ

من میخام مشاوره جهت انتخاب رشته کنکور ارشد پرستاری انجام بدم

hamid
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام . من در رشته کارشناسی ارشد تاریخ که چهار گزینه ( ضریب یا رشته ) داره ، رتبه های ۶۴۲ و ۷۳۱ و ۷۹۷ و ۳۰۴ سهیمه آزاد رو بدست آوردم . آیا شانس روزانه سراسری در هر یک از شهرهای کشور که باشه رو دارم؟

زهرا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۲:۰۹ ب٫ظ

من هم میخوام رشته انتخابیم رو ویرایش کنم , لطفا راهنمایی کنید

ریحانه
بهمن ۲۰, ۱۴۰۰ ۸:۲۱ ب٫ظ

الان می‌خوام رشته انتخابیه و تغییر بدم چکار کنم؟

ریحانه
بهمن ۲۰, ۱۴۰۰ ۸:۱۹ ب٫ظ

سلام ارشد ثبت نام کردم برگه رو پرینت گرفتم
متاسفانه گمش کردم
حالا کد پیگیری و ندارم چکار کنم ؟

عادله
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۱۴ ق٫ظ

آخه از هر جا میریم کتاب بخریم اسم نویسنده هاشون رو میخوان به ما نویسنده معرفی نکردن خواهشا راهنمایی کنید هنوز نتونستم کتاب تهیه کنم

عادله
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ق٫ظ

ارشد هنر بدیم میتونیم جایی مشغول به کار بشم – تو گروه هنر کدوم بیشتر خوبه برای اتنخاب رشته – من که به طراحی چهره علاقه دارم – نقاشی یا ارتباط تصویری

عادله
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۵:۱۰ ق٫ظ

نویسنده کتابه کی معرفی میشت ما بتونیم بخونیم

Behnaz
آذر ۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
الان کسایی که مثلا مدرک کارشناسیشون حسابداریه میتونه تو ارشد هنر شرکت کنه؟

کوهیار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۰۳ ق٫ظ

بنظرم خیلی بده که در کشور ما خیلی وقتها «فرصت» تبدیل به «تهدید» میشه.

یادم هست یکبار در بروشور تبلیغاتی اموزشی سوییس در کشورهای افریقایی دیدم که عکس یک بچه سیاهپوست رو انداخته بود و نوشته بود:
« حتی یک مغز هم غنیمت است!!»

انوقت برای ما وجود اینهمه مشتاق به ادامه تحصیل، تهدیده و دائما ظرفیت دانشگاهها کمتر میشه!!!

جوانهای خودمون رو میریزیم بیرون تا دانشجوی خارجی بگیریم، چون پول وارد کشور میشه.

مهم نیست که جوانان خودمون از کشور بروند.
و یا عمرشون بسوزه.

کاش میدونستیم که این پتانسیل، بزرگترین ثروت مملکته که گاهی مثل جنگلها، میسوزه و از بین میره.

کاش برای جوانهامون بیشتر از یوزپلنگها، حیفمون میومد!!!

نگار حضرتی
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  کوهیار

دقیقااا. بعضی از شهر ها یک نفر پذیرش داره تو رشته ما. یعنی استاد با یه شاگرد کلاس داره؟ایرادی داشت پنج نفر بگیرن که بیشتر قبول بشن.

مریم
مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  نگار حضرتی

با وجود سهمیه های مختلف یا مشترک بودن دروس بین گرایشهای یک رشته یا حتی رشته های مختلف شاید بعضی کلاسها بصورت کاملا تک نفره باشه که کمتر اتفاق میفته ولی عملا کلاسها اجماع شده و تعداد دانشجوها بیشتر از چیزیه که در ظاهر اعلام میشه

ملکا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۲:۲۹ ق٫ظ

مهندسی پزشکی یه بدی که داره اینه که حتما باید با موش کار کنی.
من که اگه بدونم تو ازمایشگاه موش هست اصلا وارد ازمایشگاه نمیشم.

لطفا اگر از کدهای شبانه امیرکبیر اطلاع پیدا کردید اینجا بنویسید. تشکر.

ملکا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ق٫ظ

لطفا اگر میدونید بگید.
چون نمیخوام شهرستان رو بزنم.
ممنونم

شیدا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۲۰ ق٫ظ

دوستان کلاسا مجازیه یا حضوری؟

ملکا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا

اگر مثلا بیومواد یا بافت باشید باید حتما در تمام مدت انجام پروژه در ازمایشگاه دانشگاهتون حضور داشته باشید. حدود یکسال یا بیشتر.
بنابراین فرض رو بگذارید که حضوریه.

اگر رشته تون ازمایشگاه نداشته باشه راحتید.

ملکا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا

فکر میکنم روانشناسی تربیتی کاملا مجازی باشه.

مریم
مهر ۲۵, ۱۴۰۲ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا

تعدادی از دانشگاههای مجازی هم وجود دارن که اگه برای حضور مشکل دارین میتونین اونها رو انتخاب کنین
راجع به نام رشته هایی که در اونها تدریس میشه اطلاع کاملی ندارم

فریماه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

نظر؟؟

امیر
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

کسی نمیدونه؟

ملکا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

لطفا اگر شما پیدا کردید بگید.
چون من فکر میکنم اصلا نیست.

ملکا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۳ ب٫ظ

ممنون

ملکا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۳ ب٫ظ

و همینطور تربیت مدرس

ملکا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ب٫ظ

کسی میدونه کد شبانه مهندسی پزشکی امیرکبیر چند است ؟ من در دفترچه پیدا نکردم
ممنون

مریم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ملکا

عجیبه اصلا نیست