اعلام جزئیات درج معدل در هنگام ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

جزئیات نحوه درج معدل مقطع کارشناسی در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱، معدل در کنکور کارشناسی ارشد عبارت است از معدل مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد.

نحوه درج معدل در فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

بر اساس اعلام سازمان سنجش، فارغ التحصیلان معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی میانگین واحدهای گذرانده حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج نمایند.

به عنوان مثال: متقاضی که معدل وی ۲/۸۵ می باشد در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ را درج نماید.

آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۱/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در زمان ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده و موفق به اخذ گواهی فارغ التحصیلی می شوند، می بایست معدل مندرج در گواهی فارغ التحصیلی خود را، در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۱/۲/۲۵ لغایت ۱۴۰۱/۲/۲۷) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، درج نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند، می بایست میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۱/۲/۲۵ لغایت ۱۴۰۱/۲/۲۷) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، درج نمایند.

متقاضیانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته می باشند، لازم است علاوه بر درج معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کاردانی خود را نیز در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، لازم است علاوه بر درج معدل مقطع کاردانی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ را در ردیف مربوط تقاضانامه درج نمایند.

متقاضیان طلاب هنگام ثبت نام به جای معدل مقطع کارشناسی، لازم است معدل دوره پایانی سطح ۲ حوزه (پایه های ۶، ۷ و ۸) را درج نمایند.

کارشناسی پیوستهفارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسیثبت معدل کل مقطع کارشناسی در هنگام ثبت‌نام
دانشجویان مقطع کارشناسی که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند.ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل کل مقطع کارشناسی در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
دانشجویان مقطع کارشناسی که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند.ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۰ در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
کارشناسی ناپیوستهفارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوستهثبت معدل کل مقاطع کاردانی و کارشناسی در هنگام ثبت‌نام
دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ثبت معدل کل مقاطع کاردانی و

ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل کل مقطع کارشناسی ناپیوسته در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور

دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ثبت معدل کل مقاطع کاردانی و

ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۰ در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور

متقاضیان طلابثبت معدل معدل دوره پایانی سطح ۲ حوزه (پایه های ۶، ۷ و ۸)

فرم مخصوص معدل کارشناسی ارشد چیست؟

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد می بایست اصل فرم تکمیل شده معدل (فرم مخصوص مندرج در انتهای دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱) را پس از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ تکمیل کرده و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

معدل نهایی داوطلبانی که در زمان کنکور ارشد ۱۴۰۱ هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی هستند با معدل ثبت‌شده در سایت سازمان سنجش متفاوت خواهد بود؛ چرا که با گذراندن واحدهای درسی در ترم آخر معدلشان تغییر خواهد کرد.

به منظور اثبات این موضوع که معدل ثبت‌شده در سایت سنجش، معدل واقعی این داوطلبان در زمان کنکور ارشد بوده و تفاوت معدل در کنکور ارشد تنها به علت گذراندن واحدهای درسی باقی‌مانده در ترم آخر بوده؛ لازم است این فرم توسط دانشگاه مقطع کارشناسی تکمیل و به دانشگاه مقطع ارشد تحویل گردد.

چه زمانی لازم است فرم معدل کارشناسی ارشد تکمیل گردد؟

این فرم جهت تحویل به دانشگاه محل قبولی در مقطع ارشد است. بنابراین، نیازی به تکمیل آن پیش از کنکور و یا در صورت عدم قبولی نیست.

مغایرت معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۱ چه تبعاتی دارد؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش؛ متقاضی باید در زمان قبولی، معدل خود را با مدرک معتبر به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، در صورت مغایرت معدل اعلام شده با معدل واقعی متقاضی، و در صورت نداشتن حداقل نمره قبولی با معدل واقعی، مطابق ضوابط قبولی این دسته از متقاضیان «لغو» خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۱

طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۸/۹/۳۰، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ می باشد.

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۱

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰٪ نمره آزمون و ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت.

اعمال ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

تاثیر معدل مقطع کاردانی در کنکور ارشد

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Alireza Solgi
آذر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام، بنده کارشناسی ارشد دارم، بازم میخوام در رشته دیگر ثبت نامکنم، کدوم معدلو بزنم ایا میشه معدل ارشدو زد؟؟؟

مهدی قربی
آذر ۲۶, ۱۴۰۰ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Alireza Solgi

سلام خیر باید معدل کارشناسی رو بزنید!

حاضرجواب
آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Alireza Solgi

توروخدا این چه سوالیه؟
حیف نیست تو ارشد شرکت کنی!!
خو همی شماهاییدکه آمار بیکاریو بالامیبرید

منم بلدم بگم
آذر ۲۹, ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حاضرجواب

سلام کاربراش پیدا کن تاازبیکاری نخواد هی درس بخونه،هزینه دکتری هم که واویلا.باتشکریه ارشد بیکار

سلگی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حاضرجواب

سلام ،من کار دارم متأسفانه باارشد مدیریت اجرائی استراتژیک گروهبان ارتشم