تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ azmoon.org

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 98 - 99

زمان و شرایط شرکت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به محض اعلام در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به ظرفیت خالی مانده رشته محل های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ اختصاص می‌یابد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد هنوز اعلام نشده است. اما در سال ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیت این دانشگاه در دهه سوم دی ماه بود.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آزاد تغییر نکند، داوطلبان واجد شرایط شرکت کننده در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته که بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند در این مرحله شرکت نمایند. به بیان دیگر:

  • کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون ارشد حضور داشتند
  • و با توجه به نتایج اولیه کنکور، مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بودند

می‌توانند نسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

آیا امکان انتخاب رشته‌محل‌های سایر رشته‌های امتحانی در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد؟

حیر، داوطلبان تنها امکان انتخاب رشته‌/گرایش‌هایی را دارند که در آزمون ارشد آن (کد رشته امتحانی اول و یا دوم) شرکت کرده باشند و مطابق کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای انتخاب رشته مجاز شده باشند.

آیا می‌توان هم در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و هم سراسری شرکت کرد؟

بله می‌توانید هم در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد و هم در تکمیل ظرفیت سراسری ثبت نام کنید.

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پذیرش تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ تنها برای رشته‌محل‌هایی انجام می‌شود که ظرفیت آنها در اعلام نتایج قبلی تکمیل نشده است. بنابراین، لازم است داوطلبان قبل از پرداخت هزینه انتخاب رشته با مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت از رشته‌محل‌های ارائه شده مطلع شوند و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

فهرست رشته‌ها و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد که دارای تکمیل ظرفیت در مقطع ارشد در سال ۱۴۰۲ هستند در قالب دفترچه انتخاب رشته ارشد ازاد ۱۴۰۲ منتشر می‌شود.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور ارشد آزاد

داوطلبان لازم است به منظور انتخاب رشته تکمیل ظرفیت با استفاده از شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه اولیه کنکور ارشد که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و نیز کدرملی وارد سامانه انتخاب رشته در سایت azmoon.org شوند.

هر داوطلب می تواند حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته و محل را متناسب با کدرشته امتحانی خود انتخاب کرده و به ترتیب اولویت ثبت نماید.

داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون شرکت نموده‌اند می‌توانند رشته‌محل‌های متناسب با کد رشته امتحانی دوم خود را براساس اولویت مورد نظر در میان ۱۰۰ رشته محل انتخابی درج نمایند.

هزینه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان لازم است پس از ورود به سامانه فوق با استفاده از شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی (و یا کد پیگیری اتباع خارجی) به سامانه انتخاب رشته وارد شوند. سپس با پرداخت هزینه انتخاب رشته به مبلغی که اعلام می شود از طریق سامانه مذکور نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران در تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

گزینش آن دسته از داوطلبانی که براساس اطلاعات واصله سوی سازمان سنجش آموزش کشور واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌باشند براساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد در سهمیه اعلامی انجام خواهد شد.

بر این اساس:

۱- ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد ظرفیت)

۲- ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت)

تذکر: طبق تبصره بند «الف» ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، ظرفیت خالی مانده، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند باقی ماند، به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

تذکرات مهم:

١- براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدا رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل می باشد.

۲- ظرفیت در کد رشته محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی برای آنها وجود داشته باشد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری

همه داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون کارشناسی ارشد پس از اعلام نتایج نهایی نشده و یا در صورت قبولی علاقه‌ای به ادامه تحصیل در محل قبولی خود ندارند می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

رشته‌محل‌های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شامل دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان است.

داوطلبان جهت اطلاع از رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که در این مرحله ظرفیت پذیرش دارند، لازم است به دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ مراجعه نمایند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد تنها بر اساس آیین نامه استعداد درخشان صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کارشناسی ارشد بدون کنکور کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد عموماً برگزار نمی‌شود.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ازاد ۱۴۰۲

نتایج ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد آزاد عموما به نحوی اعلام می‌شود که پذیرفته شدگان از ترم بهمن وارد دانشگاه شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهسا
دی ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۳۸ ب٫ظ

هنوز خبر جدیدی مبنی بر برگزاری تکمیل ضرفیت به دستتون نرسیده ؟
ما همه چشم انتظاریم

مهسا
دی ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
حتما هر خبری بیاد در همین سایت؛ کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی ش اطلاع رسانی میشه.

محمد
دی ۶, ۱۴۰۰ ۴:۵۶ ب٫ظ

پس با این وجود اصلا معلوم نیست تکمیل ظرفیت انجام بشه یانه درسته؟

مهسا
دی ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
بله هنوز هیچ چیز دقیقی نگفتن. هر خبری بیاد در همین سایت و کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی ش اعلام میشه.

میرزایی
دی ۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سلام همه چشم انتظار تکمیل ظرفیت هستیم

ابالفضل
دی ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

چون تکمیل ظرفیت ارشد پزشکی سراسری ۱۴۰۰هم بر اساس “رتبه کنکور” بود.

ابالفضل
دی ۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

چطور ممکنه تکمیل ظرفیت برای ارشد سراسری پزشکی باشه و برای ارشد سراسری وزارت علوم نه؟

لطفا تکمیل ظرفیت ارشد وزارت علوم را هم طبق روال هر سال بر اساس “رتبه کنکور” برگزار بفرمایید
و بین دانشجویان تبعیض قائل نشوید.

محمد
دی ۳, ۱۴۰۰ ۳:۲۰ ب٫ظ

امسال ارشد سوابق تحصیلی برگزار میشه؟

مهسا
دی ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام

سال گذشته اعلام شده که با تصویب ستاد کرونا، به جای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی صورت میگیره. همه دانشگاه ها ظرفیت خالی مونده رو به سنجش اعلام کردن تا ظرفیتشون با پذیرش بر اساس شرط معدل تکمیل شه. 
برای امسال هنوز مشخص نیست چی بشه و سنجش هم گفته اگه چنین پذیرشی باشه اطلاع رسانی میکنه.

آرش احمدی
دی ۲, ۱۴۰۰ ۸:۳۵ ب٫ظ

با سلام
آیا امسال تکمیل ظرفیت ارشد بر اساس سوابق تحصیلی برگزار می شه؟

مهسا
دی ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرش احمدی

سلام

سال گذشته اعلام شد که با تصویب ستاد کرونا، به جای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد، پذیرش کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی صورت میگیره. همه دانشگاه ها ظرفیت خالی مونده رو به سنجش اعلام کردن تا ظرفیتشون با پذیرش بر اساس شرط معدل تکمیل شه. 
برای امسال هنوز مشخص نیست چی بشه و سنجش هم گفته اگه چنین پذیرشی باشه اطلاع رسانی میکنه. هر خبری بیاد در همین سایت اطلاع رسانی میشه