شروع انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ از اول تیرماه

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از اول تیرماه آغاز خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، دفترچه انتخاب رشته ارشد که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت است. 

به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز چهار‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۴، با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری می‌باشد) نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
هانیه
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید من حدود چهار سال از فارغ‌التحصیل شدم میگذره میتونم از سهمیه شاگرد اولی استقاده کنم اگه میشه چطور باید استفاده کنم‌

مسعود
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۷:۴۴ ب٫ظ

اعتراض در کنکور ارشد و تقاضای موافقت در این آزمون رو را خواستار م

محسن
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام من چجوری برا دانشگاه ازاد ثبت نام کنیم چه سایتی

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام
انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد از دوم تیر آغاز شده و تا ۱۱ تیر در سایت azmoon.org ادامه داره

سینا
خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ ۵:۴۹ ب٫ظ

سازمان سنجش چرا اینقدر اذیت میکنه؟ پس دفترچه کی منتشر میشه؟

موسوی
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۸:۴۶ ب٫ظ

ببخشید من سهمیه پنج درصدی دارم
رتبه ام با سهمیه شده ۲۳۱ برای بالینی و ۲۳۸ برای عمومی و بدون سهمیه ۲۱۰۹ و ۲۱۱۱ برای دولتی چمران امیدی هست؟؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  موسوی

سلام
سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
بعد داوطلبانی که دارای سهمیه ۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۵درصدی و داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۲۵ درصدی با هم رقابت میکنند. کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.
اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد.
اگه با شرایطی که گفتم، ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه میرسه به ۵ درصدی ها. اگه ظرفیت سهمیه ۵ درصدی هم تکمیل نشه که میرسه به سهمیه عادی ها.
با توجه به این شرایط برای روزانه چمران شانستون خیلی زیاد نیست احتمالا و بهتره انتخاب های متنوعی از روزانه و شبانه شهرستان ها داشته باشید.

Akbar
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۷:۴۸ ب٫ظ

سلام دانشگاه ازاد دفترچه ۲ متفاوت دارد؟

علی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Akbar

سلام آزادبایدسایتش بریدباکدی که توی کارنامه هست.دفترچه اش هم همون سایت هست احتمالاهم حالت جستجوی دانشگاه هدف هم بتونی پیداکنی وایضارشته

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Akbar

سلام
برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ازاد ۱۴۰۱ میتونید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://mastertest.ir/1400/06/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-1400/

سهراب
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۶:۲۳ ب٫ظ

امسال نسبت به سالهای قبل، تاثیر معدل بیشتر بوده؟

زهتاب
خرداد ۲۹, ۱۴۰۱ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

در کارنامه‌های اطرافیانم دیدم معدل تاثیر زیادی گذاشته… بیشتر یا کمتر شدنش رو نمی‌دونم.

سهراب
خرداد ۳۰, ۱۴۰۱ ۲:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهتاب

تشکر خانم زهتاب

علی
خرداد ۳۰, ۱۴۰۱ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهراب

نه. همیشه ۲۰ درصد معدله. امسالم همین طور بود