کارشناسی ارشد آموزش محور چیست؟

کارشناسی ارشد آموزش محور دوره‌ای با محوریت آموزش است که پایان نامه ندارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، به طور کلی دو شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته وجود دارد:

  • شیوه آموزشی – پژوهشی (که برخی به اشتباه آن پژوهش محور می‌گویند.)
  • شیوه آموزش محور

در این مطلب به توضیح ارشد آموزش محور و تفاوت‌های این دو دوره خواهیم پرداخت.

کارشناسی ارشد ناپیوسته چیست؟

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در واقع دوره‌ای است که فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد که از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود، در آن پذیرفته می‌شوند.

متقاضیان این مقطع با توجه به رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنند، باید حدود ۲۸ تا ۳۲ واحد درسی را بگذرانند تا بتوانند مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته را دریافت کنند.

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته از سال ۱۳۹۰ به دو صورت آموزشی – پژوهشی و آموزش محور برگزار می‌شود.

* در مقابل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، دوره کارشناسی ارشد پیوسته است که داوطلبان کنکور سراسری (بعد از گرفتن دیپلم) به صورت مستقیم در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند و دیگر نیازی به شرکت در آزمون ارشد ندارند.

کارشناسی ارشد آموزشی – پژوهشی چیست؟

ارشد آموزشی و پژوهشی که برخی به اشتباه به آن پژوهش محور هم می‌گویند، تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در ایران بود و پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می گرفت.

اشتباه بودن عبارت «کارشناسی ارشد پژوهش محور» از آن جهت است که این دوره آموزشی با محوریت پژوهش نیست، بلکه ترکیبی از آموزش و پژوهش است. دوره پژوهش محور اساسا مربوط به مقطع دکتری تخصصی است که با تمرکز با رساله دکتری برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درمورد دکتری پژوهش محور کلیک کنید.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته غالبا برای همین شیوه آموزشی و پژوهشی صورت می‌گیرد. این شیوه، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان نامه می باشد.

کارشناسی ارشد آموزش محور چیست؟

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آموزش محور با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه است که گذراندن حداقل ۲ و حداکثر ۴ واحد سمینار (تحقیق و پژوهش نظری) در آن الزامی است و در سایر موارد عین مطابق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته آموزشی – پژوهشی می باشد.

کارشناسی ارشد آموزش محور

نگذراندن پایان نامه در این شیوه تحصیل مزایا و معایب خود را دارد. داوطلبانی که به هر علتی تمایلی به اخذ پایان نامه ندارند، می‌توانند در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد، در صورتی که رشته‌محل آموزش محور برای رشته آنها وجود داشته باشد آن را انتخاب کنند.

در مقابل، برخی بر این باورند که پذیرش در مقطع دکتری با داشتن مدرک کارشناسی ارشد آموزش محور چندان ساده نیست. چرا که مصاحبه کنندگان گمان می‌کنند که فارغ التحصیلان این روش، کمتر با مفاهیم روش تحقیق و اجرای پژوهش آشنا هستند. البته این فکر چندان هم بیراه نیست؛ اما نباید تصور کرد که دانش آموختگان ارشد آموزش محور امکان پذیرش در دوره دکتری را ندارند. چرا که با داشتن رزومه پژوهشی، می‌توان این ضعف را پوشش داد و به اساتید مصاحبه کننده نشان داد که داوطلب در زمینه پژوهش توانمندی های لازم را دارد.

تعداد واحدهای کارشناسی ارشد آموزش محور

تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی ارش حداقل ۲۸ و حداکثر ۳۲ واحد است. مدت مجاز تحصیل دوره کارشناسی ارشد چهار ترم (۲ سال) است و امکان افزایش مدت تا حداکثر دو ترم وجود دارد.

معایب کارشناسی ارشد آموزش محور

مهم‌ترین عیبی که برای دوره آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد شمرده می‌شود، همان موضوع شانس کمتر برای قبولی دوره دکتری است که بالاتر توضیح داده شد.

اما علاوه بر این، برخی معتقدند که دوره کارشناسی ارشد با هدف آماده کردن دانشجویان برای پژوهش و یادگیری مسیر تحقیق علمی است. با حذف پایان نامه از مقطع کارشناسی ارشد، ماهیت مقطع ارشد زیر سؤال می‌رود، فارغ‌التحصیلان کیفیت آموزشی و پژوهشی لازم را نخواهند داشت و آسیب بزرگی به بنیه علمی دانشگاه وارد می‌شود.

موضوع مهم دیگر درخصوص پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان است. دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره ارشد آموزش محور نمی‌توانند به صورت بدون کنکور در مقطع دکتری پذیرفته شوند؛ چرا که برای قبولی دکتری استعداد درخشان دانشگاه آزاد شرط نمره پایان نامه ملاک است و در دانشگاه سراسری هم کسب امتیاز مشخصی از مقاله مستخرج از پایان نامه مدنظر است.

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) آموزش محور

مدرک این دوره آموزشی کاملا معتبر و مورد تایید وزارت علوم است. بنابراین نگرانی بابت اعتبار مدرک به لحاظ قانونی وجود ندارد. اما امکان برخوردهای سلیقه‌ای با اعتبار مدرک مثلا از سوی اساتید مصاحبه کننده مقطع دکتری وجود دارد که راهکار آن در همین مطلب گفته شده است.

اپلای با ارشد آموزش محور

محدودیتی برای پذیرش در مقطع دکتری خارج از کشور و ادامه تحصیل با مدرک آموزش محور نیست. چرا که مدرک این دوره معتبر و قابل ترجمه است. قابل توجه است که بر اساس آیین نامه های موجود، اعتبار مدرک کارشناسی ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه تفاوتی با هم ندارد.

لیست رشته های آموزش محور کارشناسی ارشد را از کجا ببینم؟

علاقه مندان به تحصیل در رشته محل های شیوه آموزش محور لازم است در هنگام انتخاب رشته به دفترچه انتخاب رشته ارشد مراجعه کنند و نسبت به درج کد رشته محل های مربوطه در فرم انتخاب رشته اینترنتی به ترتیب علاقه به همراه سایر کدمحل‌های انتخابی اقدام نمایند. در جداول رشته های تحصیلی، کد محل‌های مذکور با عبارت «شیوه آموزش محور» در قسمت ملاحظات مشخص شده اند.

طول مدت دوره کارشناسی ارشد آموزش محور و آموزشی – پژوهشی چقدر است؟

طول مدت دوره در هر دو شیوه حداکثر ۲ سال مشتمل بر ۴ نیمسال تحصیلی است. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد طبق آیین نامه، ۴ ترم فرصت تحصیل دارند و پس از آن می توانند با مجوز کمیسیون موارد خاص (تا ۲ ترم اضافه تر) ادامه تحصیل دهند

مقایسه دوره ارشد آموزشی – پژوهشی و آموزش محور

 کارشناسی آموزشی – پژوهشیکارشناسی ارشد آموزش محور
تعداد کل واحدها۲۸ تا ۳۲ واحد۲۸ تا ۳۲ واحد
پایان‌نامهداردندارد
طول مدت تحصیلحداکثر ۲ سال (قابل تمدید تا ۳ سال)حداکثر ۲ سال (قابل تمدید تا ۳ سال)
امکان ادامه تحصیل دانشجویان آموزش محوروجود داردوجود دارد

تبدیل کارشناسی ارشد پژوهش محور (آموزشی پژوهشی)‌ به آموزش محور

درخصوص دانشگاه های سراسری، چنانچه دانشجویی تمام واحدهای آموزشی  دوره را با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده باشد ولی نتواند یا نخواهد از پایان نامه خود دفاع کند باید در مدت مجاز تحصیلی، معادل تعداد واحد پایان نامه و طبق نظر گروه آموزشی، واحد یا واحدهای درسی مرتبط با رشته تحصیلی را اخذ و میانگین کل حداقل ۱۴ بگذراند تا در دوره مذکور به شیوه آموزشی دانش آموخته شود. نوع شیوه دانش آموختگی در دانشنامه قید می شود.

برای تغییر به شیوه آموزش محور، تمام واحدهای آموزشی (۲۴ واحد درس و ۲ واحد سمینار) باید با میانگین کل حداقل ۱۴ پاس شده باشند.

درخصوص دانشگاه آزاد، برای تبدیل دوره از آموزشی پژوهشی به کارشناسی ارشد آموزش محور، دانشجو باید کلیه واحدهای آموزشی شامل جبرانی، اصلی، انتخابی تخصصی را با کسب حداقل میانگین ۱۴ گذرانده باشد. همچنین، دانشجو باید وظایف آموزشی خود را وفق مقررات آموزشی دانشگاه تا زمان ارائه تقاضا انجام داده و هیچگونه منع آموزشی نداشته باشد.

دانشجو در ترمی که انتخاب واحد پایان نامه می،کند چنانچه پس از گذشت شش ماه یک ترم تحصیلی نتواند مراحل اجرای فرآیند پایان نامه را به اتمام برساند و در صورت تایید استاد راهنما مبنی بر عدم توانایی دانشجو در انجام پایان نامه دانشجو، در ترم بعدی می‌تواند به جای پایان نامه ۶ واحد درسی انتخاب نماید.

دانش آموختگانی که بر اساس این شیوه نامه فارغ التحصیل شوند در مدارک تحصیلی آنها عنوان شیوه آموزش محور قید خواهد شد و لذا از امتیازات دانش آموختگان -آموزشی پژوهشی بهره مند نخواهند شد.

همچنین، دانش آموختگان شیوه آموزشی مجاز به تحصیل در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نمی باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مه سا
فروردین ۶, ۱۴۰۳ ۲:۱۶ ب٫ظ

سلام .من ارشد باستان شناسی میخونم ،فرصت و علاقه ای برای نوشتن پایان نامه ندارم .با چه شرایطی قبول میکنن که من آموزش محور بشم …؟خیلی استرس دارم چون ترم ۶ هستم و هنوز یک خط هم ننوشتم

پارسا
آبان ۱۳, ۱۴۰۲ ۰:۳۸ ق٫ظ

سلام من دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد رشته نرم افزارم ورودی ۱۴۰۰
میخواستم بدونم که آیا من میتونم رشته ام رو از آموزشی پژوهشی به آموزش محور تغییر بدم؟

مریم
آبان ۲, ۱۴۰۲ ۹:۵۷ ب٫ظ

سلام دانشگاه آزاداهوازارشدمجازی برلی شیمی داره؟؟

زهرا
مهر ۲۷, ۱۴۰۲ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام برای روزانه ها هم امکان اموزش محور کردن مقطع ارشد هست؟
من اصلا علاقه ای به پایان نامه نوشتن و تحقیق و پژوهش ندارم

سوفیا
مهر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام من ارشد آموزش زبانم ولی مدیر گروهمون میگفت آموزش محور برداشتن یعنی مجبورم پایان نامه بدم من درگیر آزمونی دیگری هستم اصلا ممکن ایران نباشم اصلا وقت پایان نامه ندارم چه کار کنم ؟

رضا
شهریور ۱۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۹ ب٫ظ

سلام من میخوام امسال ارشد دانشگاه ازاد برم ایا دانشگاه ازاد میشه اموزش محور بدون پایان نامه خوند ؟

مهران
شهریور ۳, ۱۴۰۲ ۹:۱۸ ق٫ظ

سلام و احترام
بنده اموزش محور بودم
برای مدرک موقت دانشگاه میگه باید درخواست ثبت کنی توی سامانه سجاد
اما سامانه ازم کد ایران داک میخواد
من که اموزش محور بودم باید چکار کنم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید اگه کسی میدونه

سارا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۰۵ ب٫ظ

سلام من میخوام مدیریت آموزشی بخونم.مجازی تهران رو بخونم بهتره یا ازاد علوم تحقیقات و پیام نور تهران؟ میخوام برای دکترا به مشکل نخورم و اگر کارم درست شد مدرکم برای اپلای موثق باشه.

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
همه شون مدارکشون معتبره و برای اپلای که مشکلی نیست.
اما اگه میخواید همین جا دکتری بخونید، برای قبولی سراسری بهتره که بین این سه تا مجازی تهران رو بالاتر بزنید. فقط کسانی که مدرک آموزش محور میگیرن باید سعی کنن رزومه پژوهشی خوبی داشته باشن.
اگه قصدتون قبولی دکتری دانشگاه ازاده که علوم تحقیقات بهتره

مینا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

با سلام؛
آیا عنوان آموزش محور در مدرک ارشد دانشگاه پیام نور درج میشه یا نه؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

سلام
بله توی مدرک قید میشه

erfan79
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام، آموزش محور تحصیلش مجازی هست و باید شهریه داد؟ کلاس حضوری نداره؟ من مهندسی شیمی ارشد کنکور دادم ۳۲۹ شدم ساکن تهرانم هستم خواستم بدونم آموزش محور میصرفه؟ شهریش حدودا چقدره؟ کلاس حضوری کلا نداره؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  erfan79

سلام
بله شهریه که داره. شهریه دوره های مجازی رو هر دانشگاه خودش تعیین میکنه و با هم متفاوتن.
مثلا شهریه ارشد مجازی دانشگاه بهشتی رو تو لینک زیر میتونید ببینید:
https://mastertest.ir/1402/03/%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa%db%8c-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b2/
توی دفترچه اولین ستون سمت راست نوشته مجازی و اولین ستون سمت چپ آموزش محور بودن یا نبودن رو نوشته.
کلاس ها مجازی برگزار میشه.

علی
فروردین ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

سلام ببخشید خواستم بدونم که کارشناسی ارشد پیام نور آموزش محور پایان نامه داره؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
کلا آموزش محور پایان نامه نداره و فقط سمینار داره.

احد
بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

سلام.سوالی داشتم.میشه معایب ومزایای اموزش محوربودن وپژوهش محوربودن روبصورت جمع بندی وخلاصه بفرمایید؟چون همه سایتهامطالبشون دراین باره گاها درحدحدس هستش یاپراکنده اشاره میکنن.مرسی ازشما

مهسا
بهمن ۱۴, ۱۴۰۱ ۵:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  احد

سلام
برای قبولی دکتری فقط ممکنه چالش داشته باشه آموزش محور. چون پایان نامه نداشتن، ممکنه اساتید تصور کنند که کار پژوهشی بلد نیستید که با داشتن مقاله این موضوع قابل حله.
در غیر این صورت مدرکشون تقریبا میشه گفت فرق خاصی ندارن.

Farzane
شهریور ۳۰, ۱۴۰۱ ۳:۰۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ممنون میشم در مورد رشته های آموزش محور پیام‌نور البته ارشد شیمی منظورمه راهنمایی بفرمایید؟امکانش هست در طول مدت تحصیل پژوهش محور رو به آموزش محور تغییر داد

روشا
شهریور ۷, ۱۴۰۱ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام با مدرک آموزش محور رشته روانشناسی تربیتی در مقطع ارشد میشه مجوز نظام سازمان روانشناسی رو گرفت؟
من مجازی دانشگاه تهران قبول شدم
بین این و دانشگاه علوم تحقیقات موندم کدومو برم
ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

علی
مرداد ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام دوستان به نظر شما مدرک آموزش یا پژوهش محور در روند استخدامی تاثیر گذاره؟؟یا فرقی ندارند

عرفان
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۷:۱۴ ب٫ظ

مجازی شهید بهشتی ارشد برق یا پردیس امیر کبیر اگر مجازی شهید بهشتی برم واسه اپلای مشکلی نیست

عرفان
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۷:۰۷ ب٫ظ

مجازی شهید بهشتی یا پردیس امیر کبیر از لحاظ مالی پردیس خیلی گرونتر واسه اپلای اگر مجازی برم مشکل نمیخورم

مریم
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام با رتبه ۸۰۲۹ بالینی آزاد کدوم شهر قبول میشم؟

مجتبی
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام
وقت بخیر
به نظرتون برای اپلای کردن برای مقطع دکتری در رشته مدیریت پروژه و ساخت، مدرک کارشناسی ارشد دوره‌ی مجازی دانشگاه تهران (آموزش محور) معتبرتر است یا روزانه دانشگاه هنر یا پردیس خودگردان دانشگاه تربیت مدرس؟

مرجان امیدی
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۹:۵۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ایا مدرک فراکیر ارشد ازاد معتبر است؟درسای عملی داره یاخیر

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرجان امیدی

سلام
بله مدرک فراگیر معتبره به لحاظ قانونی. اما اگه منظورتون اینه که به عنوان مثال موقع اشتغال زیاد مدنظر نباشه، چون این موارد سلیقه ایه ممکنه رخ بده و نمیشه دقیقا چیزی گفت. درمورد دروس عملی هم بستگی به رشته داره.

محمد
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۵:۵۴ ق٫ظ

باسلام خواستم بدونم ارشد پیام نور حضوری یا مجازی ؟؟؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
شرکت در کلاس های نظری مقطع ارشد دانشگاه پیام نور اجباری نیست. اما امتحانات رو باید حضوری شرکت کنید. برای امتحانات البته میتونید حوزه تون رو دانشگاه شهر خودتون انتخاب کنید. ولی برای ثبت نام یا در مواردی که دانشگاه بگه باید حضوری برید

عرفان
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام بنده فقط هدف اپلای کردن دارم میخواستم بدونم با انتخاب اموزش مجازی توی ارشد شانسم واسه اپلای پایین میاد یا خیر بین پردیس و مجازی گیر کردم ولی هزینه پردیس خیلی بالاس

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
مشکلی نداره در اپلای کردن دوره مجازی. اما کیفیت دانشگاه میتونه اثرگذار باشه

علیرضا نیکرو
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۲:۲۱ ق٫ظ

دوره ی فوق لیسانس حذف شود
دوره لیسانس ۵ سال
دوره دکترا ۵ سال

محمدرضا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

ببخشد با مدرک آموزش محور دانشگاه علم و صنعت امکان اپلای هست ؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
برای اپلای کردن مهم نیست که مدرکتون مربوط به چه دوره ای باشه. مهم اینه که مدرک قابل ترجمه و مورد تایید باشه که هست.

محمدرضا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

سلام ببخشید در رشته ساخت تولید بین مجازی آموزش محور علم و صنعت و روزانه دانشگاه قم و سمنان کدوم بهتره ؟ ممنون

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
انتخاب سختیه و بهتره که شرایط خودتون رو هم مدنظر قرار بدید. مثلا این که اگه ساکن تهران هستید شاید رفت و امد به شهر دیگه و سکونت احتمالی در خوابگاه چندان مدنظرتون نباشه.
یا این که دوره مجازی تحصیلش هزینه داره و شاید نخواید این هزینه رو بدید.
یه کار دیگه هم که میشه کرد بررسی هیات علمی دانشگاه های قم و سمنان در رشته تونه و ببینید چه حوزه هایی کار کردن و کلا سطح این دانشگاه ها در رشته شما چطوره

داوطلب ۱۴۰۱
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام، با رتبه ۶۳۴۱ تو رشته عمران کجاها احتمال قبولی دارم؟
امکان قبولی تو دانشگاه آزاد تبریز برای رشته مهندسی و مدیریت ساخت رو دارم؟
ممنون میشم پاسخ بدید.

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ۱۴۰۱

سلام
درمورد دانشگاه ازاد ممکنه شانس داشته باشید برای شهرستان که البته بازم به انتخاب رشته سایر داوطلبان وابسته است. برای پردیس، غیرانتفاعی، مجازی و پیام نور شهرستان ها هم شانس دارید؛ البته سعی کنید گرایش های متنوعی رو هم انتخاب کنید ضمن این که علاقه تون رو هم مدنظر قرار بدید.

مهران
تیر ۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام من ارشد gis دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی میخونم میخوام مدرک اموزش محور بگیرم نمیخوام پایان نامه بگیرم باید چکار کنم آیا امکان پذیر هست. مرسی

محمد
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر، بنده ترم ۲ ارشد آزاد هستم، میخوام به پیام نور آموزش محور بیام، لطفا راهنمایی کنید ممنون

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
منظورتون انتقالیه؟ چنین اتفاقی کلا تو مقطع ارشد به سختی میفته و از دانشگاه ازاد به پیام نور که میشه گفت غیرممکنه.
اما اگه کنکور دادید که میتونید رشته محل های آموزش محور پیام نور رو انتخاب کنید و در صورت قبولی از دانشگاه ازاد انصراف بدید. احتمال این که براتون تطبیق واحد بزنن البته زیاد نیست و از اول باید ارشد رو در پیام نور بخونید.

ادیب
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۳۵ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر

متاسفانه بنده انتخاب رشته ارشد رو درست انجام ندادم و چند کد اشتباه وارد کردم و همچنین تعداد ظرفیت ویرایش برای بنده تمام شده و رشته ها ثبت شدند و امکان ویرایش ندارم.
آیا دوباره امکان ویرایش هست !؟ یعنی ممکن است دوباره همچین دسترسی داده بشه؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ادیب

سلام
معمولا با انتشار دفترچه اصلاحات انتخاب رشته ارشد، باز هم امکان ویرایش فراهم میشه. اما اون موقع هم محدوده و بهتره الان فکراتون رو بکنید و اون موقع کامل پر کنید.

خنکداری
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۱ ب٫ظ

سلام میخواستم ی زمان مشاوره برای انتخاب رشته بگیرم

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  خنکداری

سلام
هر سوالی دارید بفرمایید پاسختون داده میشه.

ثمین
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱:۱۱ ب٫ظ

سلام
دقیقا منم مشکلم همینه. مجازی دانشگاه تهران اولویتم باشه یا روزانه شهرستان ولی دانشگاه شهرستان دانشگاه های پرت و بی نامن یعنی خوب نیستن خیلی تاپ نیستن
ولی خب این مجازیه دانشگاه تهرانه حس میکنم بهتره ولی هر کی یه چیز میگه
گیج شدم!

شیرین
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

سلام و احترام شما برای چه رشته ای ماندید بین مجازی و روزانه؟

ثمین
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام
مترجمی زبان انگلیسی و آموزش هردو مجاز هستم ولی اولویتم مترجمی هست

ثمین
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  شیرین

سلام
مترجمی زبان انگلیسی و آموزش هر دو البته مترجمی اولویتم هست

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

سلام
یه مقدار سلیقه ای هستش اما به طور کلی اگه مشکلی با شهریه ندارید، مجازی تهران احتمالا گزینه بهتریه. البته اگه شهرستان های بزرگ مثل تبریز و اصفهان و مشابهش شانس دارید اونا میتونن گزینه بهتری باشن. اما چون خودتون گفتید شهرستان های کوچیک شانس دارید، مجازی میتونه بهتر باشه.
درمورد ادامه تحصیل در مقطع دکتری هم که توضیحات داده شده که نگران آموزش محور نباشید و قابل جبرانه.

ثمین
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم

ثمین
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
دانشگاه شهری مثل مدنی آذربایجان رو منظورم بود. در مقایسه با مجازی تهران چون من درباره مدنی آذربایجان اطلاعی ندارم به نظرم کوچیک و دانشگاه به نامی نباشه نسبت به مجازی تهران

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  ثمین

دانشگاه شهید مدنی دانشگاه خوبیه و میشه گفت روزانه ش در قیاس با مجازی تهران بهتره. گوگل کنید و تصاویر و وضعیت دانشگاه رو بررسی کنید.

ثمین
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام
به نظرتون چقدر آموزش محور تاثیر داره در مقطع دکتری؟ منم دقیقا برای همین شک دارم. اگه آموزش محور مجازی بزنم تهران احتمال قبولی دارم ولی میتونم روزانه شهرستان و دانشگاه های پرت که خیلی به نام نبستن بزنم
نمیدونم کدومو اولویت قرار بدم

شیرین
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

سلام و درود شما برای چه رشته‌ای بین مجازی و روزانه اش موندید؟

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ثمین

سلام
سالهای گذشته داوطلبانی بودن که مدرک آموزش محور حتی در دوره روزانه دانشگاه های خوب قبول شدن. بنابراین نمیشه گفت با مدرک آموزش محور شانسی برای قبولی در دوره دکتری نیست. ممکنه یه کم کارتون سخت بشه که با تقویت رزومه قابل جبرانه.

مجید
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

ممنون ازتوضیحات خوبتون….زنده باشید