گرایش های کارشناسی ارشد تاریخ

بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، تاریخ در آزمون کارشناسی ارشد به صورت یک مجموعه امتحانی است که دارای ۳ رشته زیرمجموعه خود است. برخی از این رشته‌ها گرایش‌های مختلفی ندارند اما برخی از آنها دارای چند گرایش مختلف هستند که در فهرست زیر ارائه شده اند. این رشته در مجموع ۹ گرایش دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

با ثبت نام در مجموعه امتحانی تاریخ، امکان انتخاب رشته از بین تمامی گرایش‌های ذکر شده وجود خواهد داشت. با توجه به اهمیت انتخاب گرایش درست، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را به دقت و تا انتها بخوانید.

گرایش های کارشناسی ارشد تاریخ چیست؟

بر اساس دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، فهرست گرایش های کارشناسی ارشد تاریخ به شرح زیر است: 

۱- تاریخ

۱- تاریخ ایران باستان

۲- تاریخ ایران اسلامی

۳- تاریخ اسلام

۴- مطالعات خلیج فارس

۵- اسناد و مدارک آرشیوی و نسخه ­شناسی

۶- مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز

۷- تاریخ عمومی جهان

۲- تاریخ انقلاب اسلامی 

۳- تاریخ تشیع 

نحوه پذیرش در گرایش های مختلف رشته تاریخ در مقطع ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را دارند، لازم است در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه امتحانی تاریخ (کد ۱۱۰۷) شرکت کنند.

اما داوطلبان گرایش های مختلف لازم نیست همه سرفصل های کنکور ارشد تاریخ را مطالعه کنند. داوطلبان لازم است ضرایب دروس امتحانی را بررسی کرده و تنها دروس امتحانی که ضریب آنها برای گرایش مدنظرشان در آزمون کارشناسی ارشد صفر نیست را مطالعه کنند.

گرایش های کارشناسی ارشد تاریخ

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد تاریخ به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

کدام دانشگاه ها در رشته تاریخ در مقطع ارشد پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های ارشد رشته تاریخ در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش ارشد تاریخ و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد تاریخ کلیک کنید.

 
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات