گرایش های کارشناسی ارشد زبان شناسی

بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، زبان شناسی در آزمون کارشناسی ارشد به صورت یک مجموعه امتحانی است که دارای ۴ رشته زیرمجموعه خود است. برخی از این رشته‌ها گرایش‌های مختلفی ندارند اما برخی از آنها دارای چند گرایش مختلف هستند که در فهرست زیر ارائه شده اند. این رشته در مجموع ۱۲ گرایش دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

با ثبت نام در مجموعه امتحانی زبان شناسی، امکان انتخاب رشته از بین تمامی گرایش‌های ذکر شده وجود خواهد داشت. با توجه به اهمیت انتخاب گرایش درست، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را به دقت و تا انتها بخوانید.

گرایش های کارشناسی ارشد زبان شناسی چیست؟

بر اساس دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، فهرست گرایش های کارشناسی ارشد زبان شناسی به شرح زیر است: 

۱- زبان شناسی

۱- بدون گرایش

۲- اجتماعی

۳- حقوقی

۴- روان شناختی

۵- شناختی

۶- محض

۷- ناشنوائی

۸- نشانه شناختی

۹- فرهنگ نویسی

۲- آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان 

۳- واژه ­گزینی و اصطلاح شناسی 

۴- زبان شناسی رایانشی 

نحوه پذیرش در گرایش های مختلف رشته زبان شناسی در مقطع ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را دارند، لازم است در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه امتحانی زبان شناسی (کد ۱۱۱۰) شرکت کنند.

اما داوطلبان گرایش های مختلف لازم نیست همه سرفصل های کنکور ارشد زبان شناسی را مطالعه کنند. داوطلبان لازم است ضرایب دروس امتحانی را بررسی کرده و تنها دروس امتحانی که ضریب آنها برای گرایش مدنظرشان در آزمون کارشناسی ارشد صفر نیست را مطالعه کنند.

* ضریب صفر برای هر گرایش بدین معناست که نمره آن درس برای داوطلبان گرایش مدنظر محاسبه نمی‌شود و در نتیجه داوطلبان این گرایش‌ها می‌توانند در جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سؤالات این درس پاسخ ندهند.

سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشد مجموعه زبان‌شناسی

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان شناسی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

کدام دانشگاه ها در رشته زبان شناسی در مقطع ارشد پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های ارشد رشته زبان شناسی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش ارشد زبان شناسی و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد زبان شناسی کلیک کنید.

 
 
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات