گرایش های کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی

بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، رشته ترویج و آموزش کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد دارای چهار گرایش است. داوطلبان این رشته می‌توانند بر اساس علاقه خود در یکی از این گرایش‌ها در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند. با توجه به اهمیت انتخاب گرایش درست، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را به دقت و تا انتها بخوانید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی چیست؟

بر اساس دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، فهرست گرایش های کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی به شرح زیر است: 

۱- ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی

۲- آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست

۳- زیست بوم انسانی کشاورزی

۴- نوآوری و کارآفرینی کشاورزی

نحوه پذیرش در گرایش های مختلف رشته ترویج و آموزش کشاورزی در مقطع ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را دارند، لازم است در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه امتحانی ترویج و آموزش کشاورزی (کد ۱۳۰۶) شرکت کنند.

اما داوطلبان گرایش های مختلف لازم نیست همه سرفصل های کنکور ارشد ترویج و آموزش کشاورزی را مطالعه کنند. داوطلبان لازم است ضرایب دروس امتحانی را بررسی کرده و تنها دروس امتحانی که ضریب آنها برای گرایش مدنظرشان در آزمون کارشناسی ارشد صفر نیست را مطالعه کنند.

* ضریب صفر برای هر گرایش بدین معناست که نمره آن درس برای داوطلبان گرایش مدنظر محاسبه نمی‌شود و در نتیجه داوطلبان این گرایش‌ها می‌توانند در جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سؤالات این درس پاسخ ندهند.

سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

کدام دانشگاه ها در رشته ترویج و آموزش کشاورزی در مقطع ارشد پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس، و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش ارشد ترویج و آموزش کشاورزی و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ترویج و آموزش کشاورزی کلیک کنید.

 
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات