گرایش های کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی

بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، مدرسی معارف اسلامی در آزمون کارشناسی ارشد به صورت یک مجموعه امتحانی است که دارای ۵ رشته زیرمجموعه خود است. این رشته در مجموع ۵ گرایش دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

با ثبت نام در مجموعه امتحانی مدرسی معارف اسلامی، امکان انتخاب رشته از بین تمامی گرایش‌های ذکر شده وجود خواهد داشت. با توجه به اهمیت انتخاب گرایش درست، پیشنهاد می‌کنیم مطالب این صفحه را به دقت و تا انتها بخوانید.

گرایش های کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی چیست؟

بر اساس دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، فهرست گرایش های کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی به شرح زیر است: 

۱- مدرسی مبانی نظری اسلامی

۲- مدرسی اخلاق اسلامی

۳- مدرسی تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی

۴- مدرسی انقلاب اسلامی

۵- مدرسی معارف قرآن و حدیث

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کد ۱۱۵۲)

توجه: پذیرش دانشجو در این مجموعه امتحانی فقط از میان طلاب و فضلای حوزه علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم و خراسان و فارغ التحصیلان دانشگاهی (فقط دانشگاه های ذیل الذکر) با شرایط عمومی و اختصاصی زیر صورت خواهد گرفت:

الف) شرایط عمومی:

۱- التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی. ۲- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران. ۳- نداشتن سوء پیشینه به تشخیص مراجع ذی صلاح. ۴- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذیصلاح همچون اداره نظام وظیفه. ۵- داشتن سلامت جسمی لازم. ۶- عدم استخدام در هیچ یک از ارگانها و یا سازمانهای دولتی. ۷- دارا بودن شرایط علمی و عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (احراز این شرط پس از برگزاری آزمون سازمان سنجش خواهد بود).  ۸- داشتن حداکثر ۳۰ سال سن (تبصره: مدت زمان خدمت سربازی انجام شده به سقف سنی افزوده خواهد شد).

ب) شرایط اختصاصی (داشتن فقط یکی از شرایط ذیل):

۱- دارا بودن مدرک سطح دو حوزوی. ۲- دارا بودن مدرک سطح یک حوزوی به علاوه داشتن مدرک کارشناسی دانشگاهی در رشته های مرتبط. ۳ داشتن مدرک کارشناسی از یکی از رشته دانشگاه های ذیل:

ردیف نام دانشگاه نام رشته مقطع کارشناسی ردیف نام دانشگاه نام رشته مقطع کارشناسی
۱دانشگاه غیرانتفاعی علوم اسلامی رضوی – مشهد

۱- علوم قرآن و حدیث.

۲- فلسفه و کلام اسلامی.

۳- فقه و مبانی حقوق اسلامی

۳دانشگاه غیرانتفاعی
امام صادق (ع)

۱- معارف اسلامی و علوم تربیتی

۲- فلسفه و کلام اسلام

۳- معارف اسلامی و فقه و حقوق

۲دانشگاه غیردولتی شهید مطهری

۱- روانشناسی

۲- فقه و حقوق اسلامی

۳- فلسفه و حکمت اسلامی

۴- فلسفه و کلام اسلامی

۴دانشگاه غیرانتفاعی
قرآن و حدیث

۱- علوم و حدیث

۲- علوم و معارف قرآن

۳- کلام اسلامی

۴- فقه و حقوق اسلام

تبصره– پذیرش در «دانشگاه معارف اسلامی – قم»، فقط از میان طلاب حوزه علمیه مورد تأیید، صورت می پذیرد.

تذکر مهم: متقاضیانی که در این مجموعه امتحانی مجاز به انتخاب رشته می شوند باید با مراجعه به سایت: modaresi.nahad.ir نسبت به ارسال مدارک درخواستی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی) اقدام نمایند که پس از احراز شرایط بالا، مجاز به ثبتنام در دانشگاه خواهند بود.

نحوه پذیرش در گرایش های مختلف رشته مدرسی معارف اسلامی در مقطع ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را دارند، لازم است در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۱۱۵۲) شرکت کنند.

اما داوطلبان گرایش های مختلف لازم نیست همه سرفصل های کنکور ارشد مدرسی معارف اسلامی را مطالعه کنند. داوطلبان لازم است ضرایب دروس امتحانی را بررسی کرده و تنها دروس امتحانی که ضریب آنها برای گرایش مدنظرشان در آزمون کارشناسی ارشد صفر نیست را مطالعه کنند.

* ضریب صفر برای هر گرایش بدین معناست که نمره آن درس برای داوطلبان گرایش مدنظر محاسبه نمی‌شود و در نتیجه داوطلبان این گرایش‌ها می‌توانند در جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سؤالات این درس پاسخ ندهند.

سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشد رشته مدرسی معارف اسلامی

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

کدام دانشگاه ها در رشته مدرسی معارف اسلامی در مقطع ارشد پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های ارشد رشته مدرسی معارف اسلامی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس،  و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش ارشد مدرسی معارف اسلامی و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مدرسی معارف اسلامی کلیک کنید.

 
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات