حوزه های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + نحوه تغییر حوزه

نام و آدرس دقیق حوزه های امتحانی کنکور ارشد ۱۴۰۲ در کارت ورود به جلسه آزمون درج می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محل برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در هنگام ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش (در ردیف ۳۶ فرم ثبت نام)، کد شهرستانی که تمایل دارند در آن شهر امتحان دهند را درج می‌کنند.

سازمان سنجش نیز بر اساس شهرستان درج‌شده توسط داوطلب در فرم ثبت نام، همان شهرستان یا نزدیک‌ترین شهرستانی که در آن کنکور ارشد برگزار می‌شود را به عنوان محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد داوطلب تعیین می‌کند. البته کنکور برخی رشته ها تنها در شهر تهران برگزار می‌شود که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

در هنگام انتشار کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲، فهرست شهرستان‌های محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد منتشر می‌شود. اما نام و آدرس دقیق حوزه امتحانی داوطلبان در کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲ هر یک از داوطلبان درج می‌شود.

شهرستان‌های محل برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

 

قابل توجه است آزمون کدرشته های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) منحصراً در تهران برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان هر یک از کدرشته های امتحانی مذکور ضرورت دارد بر اساس آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون برای ۸ کدرشته امتحانی شامل کدرشته های امتحانی ۱۱۴۷، ۱۱۴۹، ۱۱۵۰، ۱۱۵۴،  ۱۱۵۵، ۱۱۵۷، ۱۱۵۸ و ۱۱۵۹ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات، مدیریت دفاعی ۱، مدیریت دفاعی ۲، مطالعات دفاعی استراتژیک، اطلاعات استراتژیک، مدیریت بحران، علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات و پدافند غیرعامل) که ثبت نام آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با هماهنگی سازمان سنجش صورت گرفته نیز در شهرستان تهران خواهد بود.

حوزه های برگزاری کنکور ارشد تهران ۱۴۰۲

با توجه به آمار بالای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در استان تهران، حوزه های امتحانی در شهرهای تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، شهریار، رباط کریم، قدس، ورامین و ری خواهد بود.

حوزه های برگزاری کنکور ارشد تهران ۱۴۰۲

تاریخ آزمون ارشد ۱۴۰۲

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر روز جمعه ۱۲ اسفند خواهد بود.

ساعت برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲

فرآیند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ رشته امتحانی که آزمونشان صبح است از ساعت ۸ (هشت) صبح و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) شروع می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ساعت برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲ کلیک کنید.

تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد ۱۴۰۲

حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان بر اساس محل اقامت آنها که در ثبت نام کنکور توسط خود داوطلب اعلام می‌شود، تعیین می‌شود.

پس از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، برخی داوطلبان به دلایل مختلفی ازجمله اشتباه در انتخاب محل اقامت، تغییر محل اقامت پس از ثبت نام و موارد مشابه درخواست تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد را دارند. جهت ویرایش حوزه های امتحانی راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

زمان و نحوه تغییر حوزه های برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲

همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش، امکان ویرایش اطلاعات ازجمله ویرایش حوزه امتحانی نیز فراهم است. بنابراین اگر هنوز مهلت ثبت نام کنکور ارشد تمام نشده و تعداد دفعات مجاز ویرایش اطلاعاتتان نیز به اتمام نرسیده، می‌توانید محل اقامتتان را تغییر دهید تا حوزه امتحانی‌تان نیز متناسب با آن تغییر کند. برای این کار کافی است وارد سایت سازمان سنجش شده و اطلاعاتتان را ویرایش کنید.

در صورتی که مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد تمدید شود، در بازه زمانی تمدیدشده فرصت ویرایش اطلاعات نیز فراهم است و می توانید اطلاعات ثبت نامی کنکور ارشد خود را ویرایش کنید.

در صورتی که مهلت مجددی برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفته شود نیز احتمالا امکان اصلاح محل اقامت (حوزه امتحانی) فراهم می‌شود.

اگر چه در زمان انتشار کارت کنکور ارشد، فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نامی فراهم می‌شود، اما اطلاعات قابل ویرایش در این بازه زمانی محدود به چند مورد است. متأسفانه در زمان انتشار کارت امکان تغییر حوزه امتحانی آزمون کارشناسی ارشد وجود ندارد.

منابع کنکور ارشد چیست؟

برای مشاهده فهرست پیشنهادی منابع کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

منظور از رشته اصلی در کنکور ارشد چیست؟

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد می‌توانند در دو رشته ثبت نام و شرکت کنند؛ به شرطی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد. رشته های شناور با علامت ستاره در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد مشخص شده‌اند. سایر رشته‌های دفترچه اصلی هستند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات