پاسخ به سوالات متداول کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در این مطلب به سوالات متداول داوطلبان درخصوص پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پاسخ داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، هر ساله دانشگاه آزاد نسبت به انتشار فراخوان پذیرش ارشد استعداد درخشان اقدام می‌کند. داوطلبانی که شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده ثبت نام کنند.

ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه‌ آزاد ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۲ این دانشگاه از ۱۱ خرداد آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه دارد.

افرادی که شرایط لازم را دارند لازم است پس از بررسی دفترچه بدون کنکور، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در سایت azmoon.org اقدام کنند.

آیا می‌توانم هم در پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه‌ ازاد شرکت کنم و هم برای کنکور انتخاب رشته کنم؟

بله، فرایند پذیرش بدون آزمون و با آزمون کاملا مجزا از هم است و داوطلبان می‌توانند از طریق هر دو روش برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند.

معدل من اندکی کمتر از ۱۶ است. آیا می‌توانم برای کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟

خیر، بر اساس اعلام این دانشگاه، حداقل معدل لازم برای داوطلبان پذیرش ارشد استعداد درخشان رشته های غیر علوم پزشکی ۱۶ است.

من مقطع کارشناسی خود را در ۹ ترم گذرانده‌ام. آیا امکان ثبت نام برای ارشد بدون کنکور آزاد را دارم؟

شرط تعداد ترم‌های تحصیل برای فارغ‌التحصیلان رشته های غیر علوم پزشکی وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند بدون توجه به تعداد ترم‌های مقطع کارشناسی و در صورت داشتن بقیه شرایط ثبت نام کنند.

آیا فارغ‌التحصیلان بقیه دانشگاه‌ها هم می‌توانند در فراخوان ارشد استعداد درخشان آزاد شرکت کنند؟

بله، دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شرایط امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت.

من هنوز از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل نشده‌ام. آیا می‌توانم در فراخوان استعداد درخشان دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟

خیر، دارا بودن مدرک کارشناسی در زمان ثبت نام جهت ثبت دقیق معدل الزامی است و تنها فارغ‌التحصیلان امکان ثبت نام در این پذیرش را دارند.

آیا می‌توانم در رشته‌ای بجز رشته خودم در فراخوان بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟

بله، داوطلبان پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ می‌توانند در سایر رشته‌های امتحانی گروه خود ثبت نام کنند؛ به شرطی که رشته مدنظر برای مقطع ارشد در گروه عمده تحصیلی مقطع کارشناسی داوطلب شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و هنر قرار داشته باشد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

برای مشاهده رشته های دارای پذیرش می‌توانید به دفترچه ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه کنید. همچنین در سامانه ثبت نام در سایت azmoon.org نیز فهرست رشته‌محل‌ها درج شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های کارشناسی ارشد بدون ازمون دانشگاه ازاد کلیک کنید.

آیا دانشگاه آزاد برای ترم بهمن هم پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دارد؟

خیر، هر ساله دانشگاه آزاد تنها یک بار نسبت به انتشار فراخوان و ثبت نام متقاضیان پذیرش ارشد استعداد درخشان (معمولا همزمان با انتخاب رشته داوطلبان با آزمون) اقدام می‌کند.

من همه شرایط اعلام‌شده را دارم. قبولی من قطعی است؟

خیر، شرایط اعلام‌شده حداقل معیارها برای ثبت نام داوطلبان است. با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد، افرادی که بالاترین نمره را دارند پذیرش خواهند شد.

هزینه ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد چقدر است؟

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۹۰ هزار تومان اعلام شده که مجزا از هزینه انتخاب رشته داوطلبان با آزمون است و به صورت آنلاین در هنگام ثبت نام پرداخت می‌شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات