نحوه انتخاب رشته دوم ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که در دو رشته امتحانی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت کرده‌اند لازم است انتخاب رشته هر دو رشته امتحانی خود را در قالب یک فرم انجام دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در روز دوشنبه هشتم خردادماه اعلام شد. بر اساس این کارنامه، داوطلبان از رتبه خود در گرایش‌های مختلف رشته امتحانی‌شان و نیز مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته مطلع شدند.

قابل توجه است که نتایج مربوط به رشته امتحانی اول و رشته امتحانی دوم داوطلبان آزمون ارشد هر دو در قالب یک کارنامه منتشر می‌شود.

کارنامه رشته امتحانی اول و دوم کارشناسی ارشد

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد آغاز خواهد شد. آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، ۱۶ خردادماه اعلام شده است. زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد هنوز اعلام نشده است.

داوطلبان عزیز لازم است پس از مطالعه مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته سراسری اقدام نمایند.

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چند سالی است آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است؛ یعنی برای قبولی در همه دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و دانشگاه آزاد لازم است در آزمونی که سازمان سنجش برگزار می‌کند شرکت کنید. در ادامه نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش برای همه دوره‌ها / دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

داوطلبان کنکور ارشد در صورت تمایل می‌توانند دو فرم انتخاب رشته تکمیل کنند:

  • فرم انتخاب رشته ارشد سراسری (برای دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی) در سایت سازمان سنجش
  • فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته سراسری نیازی به پرداخت هزینه نیست و فقط اگر مایل به انتخاب رشته ارشد پیام نور و غیرانتفاعی هستید باید کارت مربوطه خریداری کنید. اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است هزینه انتخاب رشته را بپردازید.

فرایند پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در تصویر زیر قابل مشاهده است:

پذیرش کارشناسی ارشد

در صورتی که سوالی در مورد انتخاب رشته دارید می‌توانید در صفحه مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست سوالتان را مطرح کنید.

نحوه انتخاب رشته دوم کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که در دو رشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده‌اند، انتخاب‌های مربوط به هر دو رشته امتحانی را در قالب یک فرم انتخاب رشته درج خواهند کرد.

در واقع برای انتخاب رشته دوم ارشد، فرم مجزایی وجود ندارد و این گونه نیست که داوطلب دو فرم پر کند و فرصت قبولی در هر دو رشته را داشته باشد.

لازم است داوطلب بر اساس معیارهای خود نسبت به چینش اولویت‌های هر دو رشته در یک فرم اقدام کند. سازمان سنجش هم اولویت‌های فرم انتخاب رشته داوطلب را بدون توجه به عنوان رشته / گرایش به ترتیب بررسی می‌کند و اولین رشته‌محلی که داوطلب شانس قبولی داشته باشد به عنوان قبولی نهایی اعلام می‌شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات