کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه تهران ۱۴۰۲

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به شیوه استاد محور استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه تهران در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با استناد به آئین نامه‌های شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در چارچوب نظام آموزش عالی و به منظور انجام پژوهش‌های مورد نیاز کشور در کلیه رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد به صورت مازاد بر ظرفیت و بنا به تقاضای اساتید محترم راهنما با رعایت کامل مقررات مربوط، دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه تهران ۱۴۰۲

ضروری است متقاضیان پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور در صورت احراز شرایط نسبت به مکاتبه با اساتید دانشگاه تهران از طریق پست الکترونیکی مندرج در وبگاه دانشکدگان / ‬ دانشکده / ‬ مرکز / ‬ مؤسسه و‬ پردیس‌های اقماری و یا جلسات حضوری با ایشان نسبت به ارائه مدارک و ثبت درخواست اقدام نمایند.

زمان اجرای این فرآیند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱‬ لغایت ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ خواهد بود.

کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه تهران

** تذکرات مهم

  • در سال جاری امکان فراخوان پذیرش از طریق ثبت نام الکترونیکی در سامانه وجود ندارد. لذا معرفی از طریق بررسی استاد میزبان خواهد بود.

  • رشته / ‬گرایش تحصیلی مورد درخواست متقاضی باید در بین رشته – گرایش‌های تحصیلی مندرج در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۲ باشد.

  • پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سایت نان و سازمان سنجش آموزش کشور است.

  • خواهشمند است در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام، جهت پاسخگویی سوالات احتمالی در خصوص شیوه نامه به آدرس ایمیل Talent@ut.ac.ir مکاتبه و یا در روزهای کاری از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۵ با شماره تلفن ۶۱۱۱۳۲۰۵ دفتر استعداد درخشان دانشگاه تماس حاصل فرمائید.

شیوه نامه پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور استعداد درخشان دانشگاه تهران

ماده ۱- شرایط استاد

استادی که قصد استفاده از این شیوه نامه به منظور پذیرش دانشجو را دارد بایستی دارای شرایط زیر باشد:

(۱) استاد میزبان با مرتبه استاد تمامی
(۲) استاد میزبان با مرتبه دانشیاری
(۳) استاد میزبان واجد شرایط با مرتبه استادیاری (اعضاء هیات علمی با مرتبه استادیاری که در دو سال منتهی به اعلام فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان ISC قرار گرفته باشند.)

ماده ۲- ظرفیت پذیرش

مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره برای هر استاد متقاضی برابر با تعداد مجاز پذیرش دانشجو به روال معمول با مرتبه

  • استاد تمام در هر مقطع حداکثر ۲ نفر
  • برای دانشیار در هر مقطع ۱ نفر
  • برای استادیار با شرایط مندرج در آئین نامه در هر مقطع ۱ نفر

می‌باشد. یادآور می‎شود این دانشجویان به صورت مازاد بر ظرفیت دوره پذیرش خواهند شد.

ماده ۳- شرایط متقاضیان ورود به دوره کارشناسی ارشد استاد محور

(۱) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال ۱۳۹۸ که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

تبصره ۱- دارا بودن حداقل معدل ۱۶ در رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و حداقل معدل ۱۷ برای رشته های علوم انسانی، رفتاری اجتماعی و سایر رشته ها الزامی است.

۲) دانش آموختگی حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی (۱۴۰۲/۰۶/۳۱)

۳) پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۲ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر می‌باشد.

۴) برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته ۹ نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده است می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.

ماده ۴- شرایط متقاضیان ورود به دوره دکتری تخصصی استاد محور

۱) دارا بودن مدرک کارشناسی با میانگین کل حداقل ۱۷ در رشته‎های حوزه علوم انسانی علوم اجتماعی- رفتاری و هنر و در سایر رشته‎ها با میانگین کل حداقل ۱۶

* تبصره (۱) حداقل میانگین کل قابل قبول برای مدرک کارشناسی پیوسته از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، شهید بهشتی، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علامه طباطبائی، اصفهان، تبریز، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، اهواز و گیلان با اعمال همترازی با کسر یک نمره می باشد.

۲) دارا بودن میانگین کل حداقل ۱۷ بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد

۳) سپری نشدن بیش از دو سال از فارغ التحصیلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (تا اول مهرماه سال جاری ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ بیش از دو سال از تاریخ دفاع آنها نگذشته باشد.)

* تبصره (۳) متقاضیان صرفا مجاز به ارائه درخواست در رشته تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی ارشد خود که به تایید گروه آموزشی و استاد محترم راهنما رسیده باشد؛ می باشند.

* تبصره (۴) دانشجویان و دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد دوره های مجازی نیمه حضوری یا غیر حضوری، آموزش محور، پردیس‎های خودگردان دانشگاه های دولتی به جز پردیس های خودگردان دانشگاه تهران، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرهنگیان، دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های غیر دولتی، دانشگاه‌های خارج از ایران و حوزه‌های علمیه مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه نمی باشند.

ماده ۵- مدارک متقاضیان پذیرش استاد محور

کارشناسی ارشد:

۱) گواهی رتبه ۲۰ برتر با امضاء معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل

۲) کارنامه معتبر تحصیلی

دکتری تخصصی:

۱) یک نسخه از سوابق آموزشی علمی و پژوهشی (CV)

۲) گواهی پایان تحصیلات و ریز نمرات معتبر مقطع کارشناسی

۳) گواهی پایان تحصیلات و ریزنمرات معتبر کارشناسی ارشد

۴) گواهی صورتجلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد با درج نمره و عنوان پایان نامه

ماده ۶- فرآیند پذیرش

۱- استاد با مراجعه به سامانه نان (nan.ac) اقدام به بررسی اولویت‌های ثبت شده در سامانه مذکور می نماید و پس از انتخاب اولویت‌ها تاییدیه‎های لازم را از آن سامانه اخذ نماید. (پیوست شماره ۱- راهنمای انتخاب اولویت از سامانه نان)

۲- پس از تایید اولویت‌ها در سامانه نان، استاد محترم مربوطه نسبت به اخذ تایید معاونت پژوهشی دانشگاه اقدام می نماید.

۳- استاد محترم مربوطه با کمک معاونت آموزشی واحد خویش نسبت به اطلاع رسانی به متقاضیان اقدام نموده و مدارک ایشان را بررسی می نماید.

۴- تاییدیه سامانه نان و معاونت پژوهشی دانشگاه به انضمام مدارک متقاضیان مورد تایید استاد و رشته و مقطع تحصیلی مورد پذیرش توسط استاد به معاونت آموزشی واحد آموزشی ارسال می شود.

۵- معاونت آموزشی واحدها پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان معرفی شده از سوی استاد احراز شرایط استعداد درخشان ، شرایط استاد احراز شرایط پذیرش و رشته‎های معرفی شده در صورت تایید؛ مراتب را به معاونت آموزشی دانشگاه دفتر استعداد درخشان ارسال نمایند.

۶- بررسی نهایی توسط دفتر استعداد درخشان دانشگاه صورت خواهد گرفت و در صورت تایید نسبت به ثبت نام اولیه متقاضیان و درج نام ایشان در پرتال سازمان سنجش اقدام خواهد شد.

۷- زمان شروع به تحصیل دانشجو پس از اعلام رسمی قبولی داوطلب توسط معاونت آموزشی دانشگاه خواهد بود.

ماده ۷- سایر نکات

۱- پذیرش از طریق این شیوه نامه در دانشکده‌های مجری دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در پردیس های اقماری با پرداخت شهریه مصوب دانشگاه خواهد بود.

۲- دانشجوی پذیرفته شده نباید رابطه سببی و نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز تخلف؛ مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

۳- طول مدت تحصیل و ضوابط این دوره بر اساس آئین نامه های آموزشی وزارت متبوع و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه در سایر دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می باشد.

۴- زمان اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح ذیل می باشد:

الف) اعلام اساتید تاییدیه سایت نان معاونت پژوهشی دانشگاه + احراز شرایط دانشجو حداکثر تا ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ به معاونت آموزشی واحد

ب) ارسال مستندات توسط معاونت آموزشی واحد به دفتر استعداد درخشان تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
غزاله
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام من معدل الف بالای ۱۷ رشته ی مهندسی نفت رو از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات دارم ،آیا میتونم با این طرح استاد محور در دانشگاه تهران یا امیرکبیر ادامه تحصیل بدم؟

۲m
خرداد ۴, ۱۴۰۲ ۹:۲۵ ق٫ظ

مزیت کارشناسی ارشد بدون آزمون چیه؟
آیا بورسیه هم میشیم؟

سامان
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۳:۴۳ ب٫ظ

حس میکنم برای MIT یا هاروارد اپلای کنم نتیجه بهتری بگیرم

هانیه
خرداد ۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من متوجه نشدم الان بخوایم ثبتنام کنیم از چه طریقی و چطور هست