پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان ۱۴۰۲

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنابر اعلام دانشگاه لرستان، این دانشگاه در اجرای آئین نامه پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور شماره ۲/۳۷۹۶۰۲ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان به شیوه استاد محور در دوره کارشناسی ارشد در قالب موضوع‌های مورد تایید به شرح جدول شماره ۱ و با میزبانی اعضای هیات علمی معرفی شده برای هر یک از موضوعات، از بین دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی که واجد شرایط ذیل باشند، با رعایت کامل مقررات آیین نامه استعداد درخشان از طریق بررسی سوابق و بدون شرکت در آزمون، به شیوه استاد محور برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجو میپذیرد. (برای مشاهده آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان کلیک کنید).

کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان

عناوین طرح‌های کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲ دانشگاه لرستان

رشته-گرایش و موضوعات دارای پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر هستند:

ردیفرشته – گرایشموضوعاستاد میزبانظرفیت
۱علوم و مهندسی آبخیز – سیلاب و رودخانهبررسی هیدرولوژیکی وارزش‌گذاری اقتصادی آب سرریز چشمه‌های خرم آبادعلی حقی زاده۱
۲روابط بین المللمطالعات منطقه ایدکتر مهدی شاهین۱
۳روابط بین المللراهکارهای جمهوری اسالمی ایران در منطقه خلیج فارس با نگاهی به کاهش تنش هادکتر مهدی شاهین۱
۴مهندسی برق – میکرو و نانو الکترونیکطراحی و ساخت سامانه مخابرات نوری فضای آزاد با نرخ ارسال داده ۱۰۰Mb/sدکتر علی میر۱
۵مهندسی برق – الکترونیکطراحی و ساخت سنسور نوری با مواد هوشمند برای تشخیص گروه خونیدکتر علی فرمانی۱
۶روابط بین المللامنیت بین المللدکتر مهدی ذوالفقاری۱

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان

۱-۱- دانشجویان حائز رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد علمی-دانشجویی کشور میتوانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.

۲-۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ که پس از شش نیمسال (یا تا پایان تابستان متصل به نیم سال ششم) با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۳-۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیم سال دوم ۱۳۹۷ که تا پایان نیم سال اول ۱۴۰۰ با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۴-۱- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، امکان پذیر است.

۵-۱- دانشجویان متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان» مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند میتوانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۲: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است. جزییات بهره مندی از این تبصره مطابق ابلاغیه ۱۸۴۳۲۶/۲ تاریخ ۲۸/۸/۹۹ مصوب شورای هدایت میباشد.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه بندی نامبردگان مطابق بند ۱-۳ ماده ۳ و بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۴: برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۶: برای دانشجویان موضوع تبصره های، ۱، ۲ و ۴ که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند مقایسه میشود.

تبصره ۷: برای دانشجویانی که براساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی میشود.

۶-۱- پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر میباشد. (فارغ التحصیلان نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و ماقبل آن مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نیستند).

۷-۱- دانشجوی پذیرفته شده توسط استاد میزبان (راهنما)، تا قبل از اعلام نتایج، نباید رابطه سببی و نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز، تخلف محسوب می‌شود.

۸-۱- پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره های روزانه به صورت رایگان انجام میشود، لذا در صورت انصراف از تحصیل پس از پذیرش نهایی و ثبت نام در دانشگاه لرستان، این افراد مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی میشوند.

۹-۱- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۱۰-۱- عدم وجود محدویت نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان آقا.

۱۱-۱- در صورت پذیرش نهایی متقاضی در دانشگاه لرستان و درج نام پذیرفته شده در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضی حق پذیرش از دانشگاه دیگری را ندارد و به علت اتمام مهلت جایگزینی، حذف نام متقاضی از پورتال سازمان سنجش مقدور نخواهد بود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان ۱۴۰۲ 

۱-۲- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱) به همراه یک قطعه عکس ۳×۴ الصاق شده.

۲-۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی صفحه (مختص دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۳-۲- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد.

۴-۲- ریزنمرات تایید شده کارشناسی تا نیمسال ششم در یک صفحه (مختص دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۵-۲- گواهی رتبه ۲۰ درصد برتر با امضاء معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل (مختص دانشجویان سایر دانشگاه ها).

۶-۲- سایر مدارک آموزشی و پژوهشی در صورت وجود.

۷-۲- پرداخت مبلغ حق ثبت نام به مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان نزد بانک تجارت و اسکن رسید واریزی و بارگذاری آن در بخش مستندات.

نحوه پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه لرستان

۱-۳- اعلام فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد به شیوه استاد محور توسط گروه امور استعدادهای درخشان دانشگاه.

۲-۳- ثبت نام متقاضیان پذیرش در فراخوان دانشگاه لرستان از طریق آدرس ایمیل Estedadarshad.lu@gmail.com

۳-۳- دریافت مدارک متقاضیان توسط گروه امور استعدادهای درخشان دانشگاه، بررسی اولیه پرونده‌ها و اطمینان از احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، مدارک و سوابق متقاضیان را جهت بررسی و ارزیابی علمی برای استاد پذیرنده (راهنما) مربوطه ارسال می‌شود.

۴-۳- استاد راهنما پس از دریافت مدارک ضمن بررسی آن ها، اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره را طی یک نامه رسمی و به همراه پرونده کامل متقاضیان، به دفتر گروه امور استعدادهای درخشان دانشگاه ارسال می‌کند.

۵-۳- نتایج اولیه توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بررسی و در صورت تایید نهایی، لیست اولیه اسامی پذیرفته شدگان از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۶-۳- پس از اعلام نتایج اولیه، آن دسته از پذیرفته شدگانی که تمایل به انصراف دارند، باید در موعد مقرر (که در اطلاعیه اعلام نتایج اولیه مشخص میشود) انصراف کتبی خود را اعلام نمایند. عواقب ناشی از عدم اعلام انصراف کتبی برعهده دانشجو میباشد.

۷-۳- پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و احراز صلاحیت عمومی توسط دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت عتف میباشد.

۸-۳- تغییر رشته و گرایش و تغییر استاد راهنما و موضوع پایان نامه بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۲ دانشگاه لرستان

۱-۴- مدارک با مراجعه حضوری و یا از طریق آدرس ایمیل «Estedadarshad.lu@gmail.com» پیوست و ارسال گردد.

داوطلبانی که مدارک را با ایمیل ارسال می‌کنند، بایستی اصل مستندات را نیز به آدرس دانشگاه لرستان، شهرستان خرم آباد، کیلومتر ۵ جاده تهران، سازمان مرکزی دانشگاه لرستان، دفتر امور استعدادهای درخشان پست کرده یا تحویل دهند.

۲-۴- آخرین مهلت ثبت نام حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ خواهد بود.

۳-۴- پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴-۴- نتایج پذیرش نهایی از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.lu.ac.ir اعلام خواهد شد.

۵-۴- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تایید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش و آموزش کشور خواهد بود.

۶-۴- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل، مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش را از طریق این فراخوان ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدرک وجود داشته باشد، ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

۷-۴- مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

تذکرات مهم

* فایل‌های مدارک و مستندات به صورت JPG تهیه شوند.

* فایلهای بارگذاری شده به صورت فشرده (RAR, Zip) پیوست گردد.

* بررسی درخواست‌ها تنها از طریق ثبت نام اینترنتی، در مهلت تعیین شده و بارگذاری دقیق مدارک صورت خواهد گرفت. به درخواستهای خارج از آن، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

* در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات