پارسه
نوگام
همپا
عالم زاده

پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور و استعداد درخشان دانشگاه اردکان ۱۴۰۳

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون به دو شیوه عادی و استاد محور دانشگاه اردکان منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اردکان مطابق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان و آیین نامه کارشناسی ارشد استاد محور در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شیوه استاد محور از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اردکان و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی ارشد به دو شیوه‌ی عادی و استاد محور برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجو می‌‌‌ پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور و بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اردکان

زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان بدون آزمون کارشناسی ارشد به دو شیوه مذکور، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ می‌باشد و ثبت نام از طریق سیستم خدمات آموزشی دانشگاه اردکان صورت می‌‌ گیرد.

 

متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ فرم شماره یک را تکمیل و پس از تکمیل اطلاعات اموزشی آن توسط آموزش دانشکده و اخذ مهر و امضا مدیریت امور آموزشی دانشگاه، به آموزش دانشکده مربوطه تحویل دهند تا فرایند بررسی آغاز گردد و به تقاضاهای دریافت شده بعد از این تاریخ رسیدگی نمی شود.

متقاضیان گرامی لطفاً پیش از ثبت نام، آئین‌نامه‌ها، فرم‌ها، لیست رشته‌ها/ اساتید/موضوعات و شرایط ثبت نام مربوطه در انتهای همین اطلاعیه را به دقت مطالعه فرمائید.

لازم به ذکر است برای دانشجویان دانشگاه اردکان نیازی به ثبت نام در سامانه گلستان نیست و فرم‌های تکمیل شده را به آموزش کل تحویل دهند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۸ و نیمسال اول و دوم ۱۳۹۹ که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش).

ب) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند. (اتمام تحصیلات کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱)

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد. (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱)

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکانپذیر است.

تبصره ۳: دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی از ورود به رشته و دانشگاه اول (قبلی) تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه اردکان (دوم)، حداکثر ۸ نیمسال باشد. البته دانشجویان تغییر رشته با تاییدیه معاونت آموزشی دانشگاه می توانند یک نیمسال به سنوات مجاز آن‌ها افزوده شود و ملاک مقایسه سه چهارم واحدهای گذرانده این دانشجویان تا پایان نیمسال هفتم می باشد. 

تبصره ۴: در مورد گذراندن سه چهارم واحدهای درسی، واحدهای گذرانده در نیمسال تابستان قبل از شروع نیمسال هفتم و متصل به نیمسال ششم نیز قابل محاسبه است؛ بنابراین سه چهارم واحدهای گذرانده تا قبل از شروع نیمسال هفتم ملاک محاسبه خواهد بود.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی می باشد و رتبه بندی آن‌ها بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۶: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته میشوند، به ترتیب معدل ۷ و ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، بررسی میشود.

تبصره ۷: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلند مدت به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) و برای خانمهایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات (با تایید دانشگاه) استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می‌باشد. برای این دسته از دانشجویان که در مدت نه و یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند، به ترتیب معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشتهای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند مقایسه میشوند.

تبصره ۸: دانشجویان (دانش آموختگان) دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیسهای بین الملل (خودگردان) و همچنین دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اردکان

رشته های مورد پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان در سال ۱۴۰۳ در جدول زیر آمده است:

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان ۱۴۰۳

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه اردکان

ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می گردد) که دو سوم این ظرفیت به دانشجویان دانشگاه اردکان و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت.

توضیحات مهم

۱. پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.

۲. اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۳. اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

۴. اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی می باشد. همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایشهای متناسب درخواست دهند. (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوطه خواهد بود) 

۵. پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئین نامه در دوره کارشناسی ارشد در دوره روزانه، به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، درصورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیم سالهای ثبت نام شده خواهند بود.

۶. انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.

۷. ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.

۸. زمان اعلام نتایج پذیرش و اسامی پذیرفته شدگان اولیه طی اطلاعیه های آتی از طریق وبگاه دانشگاه خواهد بود.

عناوین طرح های کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه اردکان

ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون مطابق جدول شماره ۱ برای هر عنوان ۱ نفر می باشد.

رشته های کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه اردکان ۱۴۰۳

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان ۱۴۰۳ 

۱ -فرمهای تکمیل شده شماره ۱ و ۲ (جهت دانلود فرم شماره یک و فرم شماره دو کلیک کنید)

۲ – تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی.

۳- ریز نمرات تائید شده تا پایان نیمسال ششم.

۴- اصل معرفینامه یا تصویر برابر با اصل شده برای متقاضیان بند الف.

۵- سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی).

تمامی مدارک فوق بایستی در سامانه گلستان در مرحله ثبت نام الکترونیکی در یک فایل به صورت زیپ شده بارگذاری و ارسال گردد.

کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه اردکان

هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه اردکان

کلیه متقاضیان مجاز به انتخاب حداکثر ۲ موضوع/استاد/گرایش می باشند که لازم است برای انتخاب آن مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال (یکصد هزار تومان) را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی در سامانه گلستان به آدرس https://golestan.ardakan.ac.ir و طی مراحل ثبت نام (با مطالعه فایل راهنمای ثبت نام در سامانه گلستان- ویژه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها) واریز نمایند.

توضیحات مهم

 اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آئین نامه بهره مند شوند.

– دانشجوی پذیرفته شده توسط استاد میزبان نباید رابطه سببی یا نسبی با استاد میزبان داشته باشد و در صورت احراز تخلف محسوب می شود.

– ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی منوط به تائید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

– پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبان صورت می گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می گردند (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی ضمیمه شود).

– لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ فوق رسیدگی نخواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات