پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

انتشار اطلاعیه جزئیات ثبت‌ نام پذیرفته‌ شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۳

نحوه و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۳

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه‌های سراسری و آزاد منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، متن اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

ضمن آرزوی موفقیت برای پذیرفته شدگان نهائی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ توجه شما عزیزان را به توضحات ذیل که در دو بخش شامل بخش اول: پذیرفته شدگان همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم: پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده، جلب می‌نماید.

نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ارشد ۱۴۰۳

۱- متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

۲- ثبت نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل در این اطلاعیه صورت می پذیرد.

۳- در هر مرحله از ثبت نام یا هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان و اطلاعات غلطی ارائه نموده است و واجد شرایط نیست قبولی وی باطل و مطابق مقررات از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

۴- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت نامی ارسالی به تمامی دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ابلاغ شده است تا از پذیرفته شدگان دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام اطلاعات ارسالی از طرف متقاضیان به این سازمان باشد)، صرفاً ثبت نام موقت و مشروط بعمل آید.

لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد.

متقاضیانی که مغایرت معدل دارند باید وضعیت نهائی خود را تا پایان آذر ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری و از مراجعه یا پیگیری از این سازمان جداً خودداری نمایند در صورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می توانند از روشهایی که در انتهای این اطلاعیه اعلام شده با این سازمان مکاتبه نمایند.

۵- پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (مهر ماه) باشد ضرورت دارد حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (بهمن ماه) باشد میتوانند مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ ارائه نمایند.

۶-  هیچ درخواستی تحت عنوان “اشتباه در انتخاب رشته” در سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قابل بررسی نیست. بنابراین از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری نمایید.

بخش اول: مربوط به همه پذیرفته شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی)

الف- تاریخ ثبت نام از پذیرفته شدگان نهائی (بجز کدرشته‌های امتحانی بند ب)

از پذیرفته شدگان دعوت میشود ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده ذیل برای کسب اطلاعات در خصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت نام از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۳ به درگاه اطلاع رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه نمایند.

توجه: همه پذیرفته شدگان باید در زمان تعیین شده در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی برای ثبت نام اقدام نمایند، بدیهی است عدم اقدام به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

ب- زمان اعلام نتایج کدرشته محلهای دانشگاه های دارای شرایط خاص کنکور ارشد ۱۴۰۳

اسامی پذیرفته شدگان نهائی ۱۰ کدرشته امتحانی ذیل و برخی از کدرشته محلهای مربوط به دانشگاههای (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد:

۱- کد ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه علوم و فنون فارابی)، ۲- کد ۱۱۴۹ (مدیریت دفاعی «۱» دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهموری اسلامی ایران)، ۳- کد ۱۱۵۰ (مدیریت دفاعی «۲» دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۴- کد ۱۱۵۳ (مجموعه اطلاعات دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر «ع»، ۵- کد ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۶- کد ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۷- کد ۱۱۵۷ (مدیریت بحران دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۸-کد ۱۱۵۸ (علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات دانشگاه جامع امام حسین «ع»)، ۹- کد ۱۱۵۹ (پدافند غیر عامل دانشگاه علوم و فنون فارابی)، ۱۰- رشته های تحصیلی بیوتروریسم، علوم جرم شناسی امنیتی، مهندسی مخابرات امنیتی و مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت از کدرشته های امتحانی ،۱۲۰۳، ۱۲۰۶، ۱۲۱۴، ۱۲۵۱، ۱۲۷۶و ۱۲۸۵ (دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر «ع») که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت نام و برگزاری آزمون کدرشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است.

– به اطلاع متقاضیان کدرشته محلهای دانشگاه علوم انتظامی امین میرساند با توجه به عدم اعلام نتیجه مصاحبه کدرشته های مربوط از سوی آن دانشگاه هیچ یک از کدرشته محلهای دانشگاه مذکور در این مرحله اعلام نتیجه نشده است و اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه فوق متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدارک ثبت نام پذیرفته‌ شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

لازم است تصویر اسکن شده مدارک در سامانه ثبت نام دانشگاه محل قبولی بارگذاری شده و اصل مدارک مورد نیاز به روشی که در درگاه اطلاع رسانی دانشگاه اعلام می شود برای دانشگاه مربوط ارسال شود.

د- کارنامه نتایج نهایی کنکور ارشد 

برای متقاضیان واجد شرایط گزینش، کارنامه ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۵ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

بخش دوم: مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت دارد بر اساس توضیحات ذیل اقدام نمایند.

نحوه و زمان ثبت نام پذیرفته‌ شدگان کنکور ارشد آزاد ۱۴۰۳

پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، ضرورت دارد به منظور ثبت نام غیرحضوری از صبح روز شنبه  به تاریخ ۱۰ شهریورماه به سامانه https://paziresh.iau.ir مراجعه نمایند.

تذکرهای مهم

۱- دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل فارغ التحصیلی آن دسته از پذیرفته شدگانی که مدرک فراغت از تحصیل فرد مذکور فاقد معدل میباشد لازم است این فرم نیز تکمیل شود

۲- برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی اینترنتی (مورخ ۱۴۰۳/۳/۱۲ لغایت ۱۴۰۳/۳/۱۹) این آزمون، دانشجوی سال آخر شناخته شده حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل میشوند، لازم است فرم مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه شماره یک (دفترچه ثبت نام کنکور ارشد) را تکمیل و ارائه نمایند.

۳- پذیرفته شدگانی که فارغ التحصیل و یا دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ناپیوسته (از مقطع کاردانی به کارشناسی) میباشند و مدرک آنان نیز فاقد معدل میباشد لازم است مدرک فراغت از تحصیل دوره کاردانی خود را نیز به ضمیمه این برگه و یا دانشجویان سال آخر کارشناسی ناپیوسته فرم مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه راهنمای ثبت نام نموده و آنها را به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

۴- فارغ التحصیلان قبل از تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ میبایست مدرک فارغ التحصیلی خود را ارائه نمایند.

۵- آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام در این آزمون فارغ التحصیل بوده اند، لازم است اصل مدرک فراغت از تحصیل را به همراه سایر مدارک ثبت نامی به موسسه محل قبولی در زمان ثبت نام اولیه و یا حداکثر تا قبل از شروع نیمسال دوم سال تحصیلی جاری ارائه نمایند. بدیهی است در غیر اینصورت از ادامه تحصیل آنان نیز جلوگیری خواهد شد.

۶- چنانچه مغایرتی بین معدل پذیرفته شده (معدل مندرج در این فرم، یا فرم معدل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته و یا مدارک داوطلب) و معدل ارائه شده به این سازمان که در اطلاعات پذیرفته شدگان موسسه محل قبولی نیز درج شده است، وجود داشته باشد، از پذیرفته شده بطور موقت ثبت نام به عمل خواهد آمد تا وضعیت وی بررسی شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات