نخبگان

مصاحبه با رتبه نخست کارشناسی ارشد ۹۵ شیلات

آقای حامد شعبانلو متولد سال ۱۳۷۰ مدرک کارشناسی خود را در رشته شیلات از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دریافت کرده است. ایشان در سال ۱۳۹۵ با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب رتبه ۱ رشته مهندسی شیلات گرایش اکولوژی آبزیان گردیده است و در حال حاضر دانشجوی دانشگاه تهران هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

مسترتست: چگونه به این رشته علاقه‌مند شدید و ترجیح دادید که مقاطع بعدی را نیز در همین رشته ادامه دهید؟

– من در مقطع کارشناسی رشته حسابداری پذیرش شده بودم و یک ترم هم در این رشته تحصیل کردم، اما چون متوجه شدم با روحیاتم سازگار نیست، آن را رها کردم و پس از گذراندن خدمت سربازی مجدداً در کنکور سراسری شرکت کردم و رشته شیلات را انتخاب کردم. رشته شیلات میان‏رشته‏ای است و علاوه بر جذابیت، آینده خوبی هم دارد و در آزمون دکتری هم انتخاب‏های مختلفی برای ادامه تحصیل پیش روی فارغ‏التحصیلان این رشته است.

مسترتست: بار اول بود که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌کردید؟

– چون فکر می‌کردم کنکور قرار است بهمن ماه برگزار شود، از تابستان شروع به مطالعه کردم، که در ماه رمضان ساعات مطالعه‌ام کاهش یافت، اما بعد از آن روزی ۵-۶ ساعت مطالعه می‌کردم و وقتی متوجه تغییر زمان آزمون شدم، درس خواندن را رها نکردم.

مسترتست: مطالعه برای آزمون کارشناسی ارشد را از چه زمانی آغاز کردید و چه‌قدر زمان در طول روز به درس خواندن اختصاص داده بودید؟

– در ابتدا روزی ۵-۶ ساعت درس می‌خواندم، اما با آغاز سال تحصیلی، ساعات مطالعه‌ام کاهش داشت. بعد از امتحانات ترم، ساعات مطالعه‌ام را به روزانه ۱۰-۱۲ ساعت رساندم.

مسترتست: در مدت زمان مطالعه برای آزمون ارشد، چگونه انگیزه خود را حفظ می‌کردید؟

– من انگیزه خیلی قوی داشتم که بعد از لطف خدا و کمک اساتید توانستم با وجود سختی همزمانی تحصیل در دوره کارشناسی و مطالعه برای آزمون ارشد، موفق شوم.

هر وقت خسته می‌شدم، از خدا کمک می‌خواستم. البته نقش والدینم را هم نمی‌توان انکار کرد. یک موضوع دیگر مطالعه صاحبه با رتبه‌های برتر سال‌های گذشته بود که به من انگیزه کافی می‌داد.

مسترتست: عامل موفقیت خود را چه چیزهای می‌دانید؟

– پشتکار زیاد! من همیشه یک عبارت می‌گویم «تمرین، تمرین، معجزه!»

مسترتست: چه توصیه‌ای برای دوستان خود که داوطلب کنکور ۹۶ هستند، دارید؟

– اول این که به صحبت‌های منفی دیگران توجهی نکنند. به خود ایمان داشته باشند و باور کنند که می‌توانند در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنند. ضمن این که هیچ وقت از تمرین و تلاش خسته نشوند که رمز موفقیت است.

مسترتست: منابع مورد نیاز جهت کسب آمادگی برای کنکور را چگونه شناختید؟

– با اساتیدم مشورت ‌کردم و سؤالات آزمون‌های سال‌های گذشته را نیز بررسی کردم و متوجه شدم که باید چگونه مطالعه کنم.

مسترتست: حرف آخر؟

– کم و کاستی زیاد است، اما اگر خودتان بهترین باشید، محکوم به موفقیت هستید.

از سایت شما تشکر می‌کنم بابت اطلاع‌رسانی خوبتان و امیدوارم که در سال‌های آینده نیز با همرشته‌ای بنده مصاحبه داشته باشید.

مسترتست: چه منابعی جهت آزمون کارشناسی ارشد مطالعه کردید؟

– کتاب ایمونولوژی دکتر ایمان‌پور

– کتاب ایمونولوژی دکتر جوانشیر

– کتاب هیدروبیولوژی دکتر جوانشیر

– جزوه ماهی‌شناسی دکتر شعبانی

– کتاب مقدمه‌ای بر تکثیر دکتر ایمان‌پور

– جزوه تکثیر و پرورش دکتر جعفری

– جزوه اکولوژی دریا دکتر قربانی، مهندس شریعتی

– جزوه پویایی جمعیت و ارزیابی دکتر قربانی

karname-rotbe-1-shilat

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سودا
مهر ۱۱, ۱۳۹۶ ۹:۱۹ ب٫ظ

با سلام. چیزی که توجه منو در کارنامه ی دوستمون به خودش جلب کرد این بود که چطور معدل دوره ی کارشناسی شون ۱۵.۲۰ نوشته شده ولی معدل موثر ۱۶.۴۵. اگر ایشون در دوره ی دکتری پذیرفته شده بودن میتونستم بگم که این معدل از مجموع معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد بدست اومده ولی ایشون در مقطع ارشد پذیرفته شدن و فقط یک معدل که اون هم معدل کارشناسی هست باید لحاظ بشه که در این صورت معدل کارشناسی و معدل موثر با هم یکی هستند. مگر اینکه ایشون اول کاردانی خونده باشن و کارشناسی شون نا پیوسته باشه

اردشیر
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۷:۰۸ ب٫ظ

با خوندن این مصاحبه انگیزم واقعا بیشتر شد از اقای شعبانلو و سایته خوبتون تشکر میکنم

مهسا
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام لطفا با رتبه برتر رشته فلسفه کد ۱۱۱۶ دفترچه مصاحبه بفرمایید.. لطفا با فلسفه علم یا فلسفه و کلام اشتباه نشود.. با تشکر

حامد
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۳:۳۸ ب٫ظ

با سلام
ضمن تبریک ب دوست عزیزمون از سایت مستر تست خواهشمندم لطفا با تک رقمی رشته بیماریشناسی گیاهی هم مصاحبه ای داشته باشن تا ما هم استفاده کنیم؟!