مصاحبه با رتبه ۱ کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ رشته مدیریت رسانه

راضیه رشیدی متولد سال ۱۳۷۳، با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ موفق به کسب رتبه ۱ در رشته علوم ارتباطات اجتماعی – مدیریت رسانه شده است. ایشان در حال حاضر در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

خانم رشیدی مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه شهرکرد در رشته مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی با معدل ۱۵ در سال ۱۳۹۷ به پایان رسانیده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

مسترتست: در مقطع کارشناسی در چه رشته‎ای تحصیل ‎کردید؟

– من در سال ۱۳۹۳ وارد رشته مهندسی ماشین های صنایع غذایی در دانشگاه شهر‎کرد شدم. در دبیرستان ریاضی خوانده بودم، به رشته‎های مهندسی علاقه زیادی داشتم و ترجیح دادم که رشته مهندسی بخوانم. البته الان خیلی پشیمان هستم و چون از اول به هنر علاقه داشتم، ترجیح می‎دادم که همان هنر را به صورت آکادمیک بخوانم.

مسترتست: منظورتان از هنر چه رشته‎ای است؟

– تئاتر و موسیقی. در طول کارشناسی هم بیشتر درگیر کانون هنر و کانون ادبی بودم تا رشته‎ای که تحصیل می‎کردم.

مسترتست: چرا در مقطع ارشد هنر را ادامه ندادید و مدیریت رسانه خواندید؟

– در واقع من در مقطع ارشد، قصد شرکت در رشته مدیریت بازرگانی را داشتم، چون بازار کار برایم بیشتر اهمیت داشت. ولی از طریق یکی از دوستانم با مدیریت رسانه آشنا شدم. ایشان گفتند شاید این رشته به علایق شما نزدیک‌تر باشد که من شروع به تحقیق درباره آن کردم و با آقای حسینی (رتبه ۱ سال ۹۷) آشنا شدم. البته بعد از این‎که بیشتر با این رشته آشنا شدم، متوجه شدم که زیاد به هنر مربوط نیست و بیشتر یک رشته مدیریتی می‎باشد.

مسترتست: الان پشیمان هستید، از این‎که این رشته را انتخاب کردید؟ چرا در مقطع ارشد رشته هنر را انتخاب نکردید؟

– خیر. پشیمان نیستم. حس کردم برای شروع هنر به صورت آکادمیک دیر است که البته شاید این حس اشتباه باشد، اما از لحاظ تجربی هنر کار کرده‎ام.

مسترتست: چه کارهایی انجام می‎دادید؟

– تئاتر و موسیقی. در موسیقی سه سال در گروه کر ارکستر ملی اصفهان مشغول بودم و نزدیک به یک ‎سال است که عود را شروع کرده‎ام و تئاتر را نیز از دوران دبیرستان کار می‎کردم.

مسترتست: از چه زمانی مطالعه برای کنکور را شروع کردید؟

– از اواخر تابستان پیگیر بودم که منابع را پیدا کنم، ولی یک سری کتاب‌های مدرسان در اصفهان نبود و من از دوستانی که در تهران داشتم خواهش کردم که کتاب‎ها را تهیه کنند و برای من ارسال کنند و از اواخر دی ماه به صورت جدی شروع به خواندن کردم، عقب افتادن کنکور هم باعث شد که زمان بیشتری برای مرور دروس داشته باشم.

مسترتست: برای قبولی در دوره روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟

– اوایل روزی هفت یا هشت ساعت، ولی از عید که به صورت جدی شروع به مطالعه کردم روزی ۹ ساعت نیز مطالعه می‎کردم.

مسترتست: آیا از منابعی که استفاده می‎کردید، راضی بودید؟

– بله، به خصوص فلش‌کارت‌هایی که برای درس مدیریت استفاده کردم.

مسترتست: زبان را چند درصد زدید؟

– زبان را به صورت حرفه‎ای نخوانده‎ بودم. چون استرس بالایی داشتم و می‎ترسیدم نمره منفی داشته باشم اصلا نزدم.

مسترتست: آیا بین راه از رشته‎ای که انتخاب کرده بودید، پشیمان نشدید؟

– نه، چون قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد داشتم. در مورد رشته نیز چون برای قبولی در رشته مدیریت بازرگانی رقابت شدیدی وجود دارد و در رشته مدیریت رسانه رقابت کمتری هست، شانس قبولی بیشتری داشتم. فقط از ظرفیت کم این رشته کمی ترس داشتم.

مسترتست: برای فلش کارت‎های دی‎ال‎ام چقد زمان گذاشتید؟

– از دی‍‌‎ماه شروع کردم. البته روش جی۵ را نتوانستم اجرا کنم و اگر به‎صورت عادی روزی ۴۰ فلش باید خوانده می‌شد، من روزی ۶۰تا می‎خواندم و در کنار آن کتاب سید جوادین را هم مطالعه می‌کردم.

مسترتست: چه منابعی برای کنکور ارشد مطالعه کردید؟

– برای مدیریت با کتاب دکتر سید جوادین شروع کردم که البته گفته بودند اگر با مباحث مدیریتی آشنایی ندارید با کتاب مدیریت عمومی دکتر الوانی شروع کنید. من چون وسواس زیادی در مطالعه دارم و وقت زیادی نبود این کتاب را مطالعه نکردم که البته بعد متوجه شدم نیازی هم نبود. البته شاید این قضیه برای افراد مختلف متفاوت باشد و صد درصد مطالعه آن خالی از لطف نیست و قطعا تأثیر مثبت دارد. از دی ماه فلش‌کارت‌های دی‌ال‌ام را شروع کردم و تأثیر آن را از همان ابتدا در پاسخگویی به تست‌های این درس دیدم که واقعا عالی بود. مدیریت در کنکور رشته ما درس تعیین‌کننده‌ای است و هر قدر وقت صرف مطالعه و تثبیت مطالب آن شود، روی نتیجه تأثیر مثبت دارد. به همین علت وقت زیادی برای مطالعه مدیریت می‌گذاشتم.

برای درس مبانی کلی منابع زیادی معرفی شده که البته خیلی از مطالب در منابع مختلف تکرار شده است. من برای این درس کتاب ماهان را مطالعه کردم که هر فصل آن خلاصه یکی از کتاب‌های منبع معرفی‌شده بود. کتاب مدرسان مبانی کلی تمام مطالب را طبقه‌بندی کرده و منبع خوبی است، ولی دسترسی به این کتاب نداشتم. دوره در این درس اهمیت زیادی دارد. مطالب منبعی که برای این درس دارید، باید ملکه ذهن داوطلب شوند.

در مجموع هر سال در کنکور تعداد سؤال‌هایی که شاید در هیچ‌کدام از منابع دیده نشود، کم نیست! ماه آخر سؤالات کنکورهای سال قبل را کامل مطالعه کردم و نکته‌برداری کردم که خیلی مؤثر بود.

برای درس آمار و روش تحقیق و معارف کتاب مدرسان شریف را مطالعه کردم و نیازی به مطالعه کتاب‌های منبع نبود.

برای زبان به علت این که شروع مطالعه‌ام به صورت جدی برای کنکور دیر بود و این که با مطالب دروس تخصصی آشنایی نداشتم، ترجیح دادم بیشتر وقت را صرف مطالعه آنها کنم. با عقب افتادن کنکور تصمیم جدی به مطالعه زبان گرفتم و مطالعه کردم ولی در جلسه کنکور استرس زیاد مانع پاسخگویی به سؤالات زبان شد!

و منبع من برای مطالعه سؤالات کنکور سال‌های قبل بود؛ به‌علاوه لغات تخصصی رشته. توصیه‌ام در مورد زبان سرمایه‌گذاری روی زبان تخصصی است.

مسترتست: چه توصیه‌ای برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

با انگیزه پیش بروند؛ با این نگاه که راهی که انتخاب کردند راهی است که اگر تلاش کنند حتما نتیجه می‌گیرند.

با برنامه پیش بروند و به مرور ساعت مطالعه را افزایش دهند بخصوص ماه آخر. سعی کنند ماه آخر  را صرف مرور و به‌خصوص مرور سوالات کنکورهای سال‌های اخیر کنند.

به خدا توکل کنند و ناامید نشوند.

با آرزوی موفقیت برای همه.

 

کارنامه رتبه برتر کنکور کارشناسی ارشد 98 مدیریت رسانه

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
احمدی
آذر ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۵۹ ب٫ظ

لطفا از تک رقمی های رشته های کشاورزی هم مصاحبه کنید ممنون میشم

جنگجو
آذر ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ

لطفا با رتبه برتر ارشد حقوق عمومی هم مصاحبه کنید

مجید
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ

بسیار عالی
با رتبه برتر رشته فیزیک هم مصاحبه کنید لطفا
باتشکر

رضوانه
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ق٫ظ

مصاحبه خیلی خوبی بود.
اول فکر می کردم فقط واسه مدیریت رسانه مفیده ولی توضیحات خیلی عمومی و خوب بود
چقدر خوبه که کارنامه رو هم منتشر کردین
لطفا برای رشته مهندسی برق هم مصاحبه انجام بدین
ممنون