نخبگان

اعلام شرایط شرکت در کنکور ارشد فراگیر پیام نور بهمن ۹۵

شرایط و ضوابط داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور ورودی بهمن ماه سال ۱۳۹۵ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، علاقمندان به تحصیل در دوره های فراگیر در صورت داشتن شرایط زیر، می توانند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ارشد در یک کد رشته امتحانی ثبت نام و حداکثر در ۲۰ (بیست) کدرشته محل از دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور متقاضی ادامه تحصیل شوند.

الف) شرایط عمومی:

۱- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلام یایران.

۳- عدم احراز فساد اخلاقی

۴- برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

ب) مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبت نام در آزمون:

دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارتین و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی (به شرط فارغ‌التحصیلی تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ می‌توانند بدون توجه به نوع رشته تحصیلی کارشناسی خویش در یک رشته گرایش از رشته‌های امتحانی (به جز رشته‌های مهندسی معماری و طراحی شهری) مندرج در جدول شماره ۱ ثبت نام نمایند.

یادآوری: داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوط؛ موظفند دردوره دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا ۱۲ واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

۱- شورای گسترش آموزش عالی به منظور هماهنگی در اجرای مصوبات جلسه ۴۳۲ مورخ ۱۳۷۷/۹/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات ۲۲۱ مورخ ۱۳۹۰/۱/۲۳ و ۲۵۲ مورخ ۱۳۹۱/۱۰/۵ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه مربوط و جلسه ۷۴۸ مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۷ شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی، با هدف کمک به ادامه تحصیل آن عده از دارندگان مدرک معادل که موفق به قبولی در آزمون های جامع دارندگان مدرک معادل نشده‌اند، طی آیین نامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۵/۲۸ ۹۲ ابلاغ شده توسط معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر داشت:

۱-۱- آن عده از دارندگان مدرک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۷۷/۹/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دور ههای معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته شده اند، مشمول این مصوبه قرار می گیرند.

۱-۲- آن عده از دارندگان مدرک معادل که بعد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق الذکر، در دوره معادل شرکت نموده و پذیرفته شده‌اند، به دلیل ممنوعیت برگزاری دوره معادل، در شمول این مصوبه قرار نمی‌گیرند و با مدرک معادل حق شرکت در آزمون‌های ورودی دوره‌های بالاتر را ندارند.

۱-۳- آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی (مشمولین بند ۱-۱) که در دوره‌های با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، برنامه‌های درسی دوره را برابر برنامه های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذرانده‌اند، اجازه دارند در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون، ادامه تحصیل دهند.

۱-۴- آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی (مشمولین بند ۱-۱) که در دوره‌های فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی وارد شده‌اند، مشروط براینکه برنامه‌های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت کرده باشند، اجازه دارند در آزمون‌های مقاطع بالاتر شرکت نمایند. این عده از داوطلبان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقطع بالاتر موظفند تا ۲۰% واحدهای دوره را به تشخیص دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی پذیرنده، به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و کسب حداقل میانگین ۱۲ در دروس مذکور، تحصیل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند.

۲- دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ دانش‌آموخته شود می‌تواند در آزمون دوره دانش‌پذیری شرکت کند. این داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون دوره دانش پذیری هنگام ثبت نام بایدگواهی دانش آموختگی خود را ارائه کند. اینگونه داوطلبان باید فرم مخصوص معدل (مندرج در انتهای همین دفترچه راهنما) مبنی بر تعداد واحد و معدل واحدهای گذرانده را تا تاریخ ۹۵/۶/۳۱ تکمیل و نزد خود نگه دارند تا در زمان مقتضی به مرکز محل تحصیل ارائه نمایند.

۳- طلاب و فضلای حوزه علمیه که بر اساس مدارک صادر شده حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و یا خراسان دوره سطح دو را با موفقیت گذرانده‌اند، همانند دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های علو م انسانی می‌توانند دراین دوره‌ها ثبت نام نمایند. ضمناً بر اساس مصوبه مذکور، این متقاضیان فقط می‌توانند در رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
کامرانی اذر
آذر ۶, ۱۳۹۵ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام .کسانی که در رشته های مجازی (الکترونیکی )قبول بشوند .نیازی به حضور دردانشگاه دارد یاخیر؟

مهسا
آذر ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  کامرانی اذر

سلام
طبق اونچه که در دفترچه گفته شده، حضور در کلاس ضرورتی نداره و اجباری نیست.